Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange barndomsvenner har du igjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Den første kompisen som jeg kan huske å ha hatt har jeg fremdeles som det jeg vil anse som en god venn. Etter det så tror jeg ikke det er så mange barndomsvenner egentlig. Bare venner fra videregående som jeg har etter det. Gamle klassekameratoer etc. faller av "vennelasset" som bi-ril sier. Har vel noe å gjøre med at interesser virkelig utgjør en vesentlig større forskjell når man kommer på ungdomsskolen og man finner nye venner som man har mer til felles med.

Lenke til kommentar

Tror det kan være interresant å se på hvor folk kommer fra også. Vil tro at mange som er fra de større byene har flere venner fra vgs enn barneskolen og ungdomsskolen på grunn av valgmulighetene når det kommer til vgs.

Selv nærmer jeg meg 21, har en kompis fra barnehagen som jeg fortsatt har god kontakt med, og snakker med regelmessig. Ellers har jeg 8 stykker fra barneskolen jeg har god kontakt med, og møter hver gang de er i byen, eller jeg er der de bor. Har en 5-6 stykker fra ungdomsskolen som jeg treffer og snakker med regelmessig. Fra vgs har jeg tre gode venner fra skolen i Oslo, og en 10 stykker fra skolen i Ottawa som jeg snakker med regelmessig. De i Ottawa får jeg ikke sett så ofte siden jeg bor i Oslo om dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg kommer fra en øykommune hvor samtlige som måtte gå vgs måtte flytte inn til byen. De første to årene beholdt jeg mye kontakt med enkelte, men etter det så forsvant kontakten bare mer og mer.

Lenke til kommentar

Jeg er 24 år. Jeg har igjen én venninne, men til gjengjeld har vi vært bestevenninner en årrekke, og vi har kjent hverandre siden jeg var tre år.

Vi treffes dog ikke så ofte, men for meg er heller ikke definisjonen på et godt vennskap at man må gjøre det. Det som spiller en rolle er at vi er der for hverandre når det gjelder, og at vi regelmessig holder kontakten. Det sier seg selv at det blir umulig for oss å møtes så ofte nå i voksen alder når vi nå bor nesten seks timer unna hverandre med buss, der hun i tillegg har barn, mens jeg er fulltidsstudent og har en 50%-stilling ved siden av studiene.

Det er klart, jeg skulle gjerne truffet henne mer enn vi gjør i dag, men samtidig føler jeg ikke at vennskapet ødelegges av dette. Hver gang vi møtes føles det ut som vi egentlig kun har vært fra hverandre en liten stund, og det er ingen tvil i min sjel at vi virkelig er like gode bestevenninner som vi var tidligere. Faktisk vil jeg si at et god og sterkt vennskap tåler avstand og tid, og sånn er det for oss.

Jeg kommer forøvrig fra Oslo men bor nå på sørlandet.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Er 22, og er oppvokst i Oslo.

De tre jeg er mest sammen nå gikk jeg på ungdomsskole med. Jeg har også én kompis jeg har kjent siden jeg var 3 år. Vi var bestekompiser frem til videregående, men skle litt fra hverandre da. Nå treffes vi mer sporadisk.

Resten av vennene mine er fra videregående, og folk jeg har blitt kjent med gjennom jobb og venner.

Lenke til kommentar

Har to venner som går så langt tilbake at ingen av oss husker å ikke ha kjent hverandre. Så har jeg to som jeg ble kjent med på ungdomsskolen. Resten er ikke verdt å nevne. Mange folk flytter bort og man mister bare kontakten.

Hvorfor spør du?

Jeg lurer bare på hva som er vanlig. Selv har jeg så å si alle vennene mine fra videregående.

Lenke til kommentar

Selv har jeg så å si alle vennene mine fra videregående.

Med tanke på at du går på videregående nå, er ikke det veldig rart.

Selv holder jeg regelmessig kontakt med fem stk fra grunnskolen og videregående (med regelmessig mener jeg minst 2 ganger i uka). Resten er fra universitetet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

25 år nå, og er fortsatt bestevenn med en jeg ble kjent med da jeg var noen par mnd gammel. Utrolig! Vi ble døpt sammen, gikk i barnehagen sammen, gikk på barneskola sammen, gikk på ungdomsskola sammen og vgs sammen. Vi har bodd på samme sted hele tiden så vi snakkes over en kaffekopp hele tiden.

Har sånn regelmessig(1-2 ganger i uka) kontakt med 3 andre som jeg gikk på barneskole med også.

Lenke til kommentar

Selv har jeg så å si alle vennene mine fra videregående.

Med tanke på at du går på videregående nå, er ikke det veldig rart.

Nei, det synes jeg ikke. Jeg har én venn jeg traff sent på barneskolen og ingen igjen fra ungdomsskolen. Jeg har én venn jeg traff jeg kunne gå. Vi flyttet fra hverandre da vi var tre år gamle og traff hverandre av og til noen år etter det, før vi mistet kontakten. Vi traff hverandre igjen på videregående, men vi er ikke så gode venner nå.

Jeg ser ikke for meg at jeg vil få god kontakt med dem fra ungdomsskolen igjen, men beholde de gode vennene mine fra videregående og han ene jeg traff på barneskolen. Men det vil bare tiden vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...