Cocho Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hei! Broren min vil ha mer RAM i maskinen sin og vurderer derfor å kjøpe ny RAM. Maskinen hans er ikke helt ny, men ikke så gammel heller. De rambrikkene han bruker nå virker som om at de har gått ut av sortiment hos flere nettbutikker, så da blir løsningen å kjøpe andre rambrikker, enten alle nye eller å kjøre de gamle sammen med noen nye. Vil dette funke? Han har disse brikkene fra før; Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Så vil dette funke, eller må han kjøpe alle brikkene på nytt? - Cocho Lenke til kommentar
emva Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Så vil dette funke, eller må han kjøpe alle brikkene på nytt? Det går fint å bruke RAM brikker av forskjellig type og hastighet, men du bør ha lik hastighet. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Det vil fungere. En trenger ikke nøyaktig de samme brikkene, en må bare passe på DDR/DDR2/DDR3 (disse 3 har forskjellige fysiske spor). Kan også være lurt å passe på at hastigheten (i dette tilfellet 1600MHz) er lik, men dette er ikke et must. De raskeste brikkene vil bare stille seg ned til hastigheten til de tregeste, men det har ikke allverdens å si. Endret 8. januar 2011 av Benny Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Når jeg sa type så mente jeg om det var nødvendig at man brukte RAMbrikker av samme merke og styrke.. hvem ville uansett kjøpt DDR2 nå? Men, takk for svarene folkens ^^ nå har jeg et spørsmål mindre å gruble over her i livet - Cocho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå