Gå til innhold

Anbefalte programmer til Mac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis du vil ha en litt mer avanser finder. Med flere muligheter så kan du prøve Path Finder. Der har du flere valg som faner og etc.

Vis du har masse DVD`er og vil ha dem digitale på Mac`en kan du bruke handbreak til å rippe dem til maskinen din.

Vis du har flere maskiner hjemme/jobb og må dele filer mellom dem så kan du bruke dropbox til deling av filer mellom datamaskiner. Det fungerer på både windows, Mac og Linux/Ubuntu.

Lenke til kommentar

Men finnes det et program som gjør at du kan legge til undertekster på filmer du har rippet?

Du kan enten bruke et program som VLC for å spille av filmen du har rippet og samtidig vise undertekst, eller du kan bruke HandBrake for å "brenne" underteksten på filmfilen.

Lenke til kommentar

Vis du vil ha passordbeskyttet filer/mapper kan du bruke OSX innebygde diskverktøy til å lage det.

Du går til diskverktøy (søk i spotlight), velger "Ny diskfil" og velger hvor den skal lages og hvor stor den skal være.

Etter det er det å velge om du skal ha en kryptering på den. Det er jo selvfølgelig det beste vis du ikke vil at andre skal se filene du har der. Så trykker du opprett, og velger passord. Personlig så velger jeg nei, når det kommer opp spørsmål om jeg skal sette passordet på nøkkelringen. Føler at det er sikrere.

Når du er ferdig kan du dra ale filene/mappene til den viretuele disken. Bare husk når du er ferdig med å flytte mapper/filer inn i den trykker du på løs ut i Finder (menyen til ventre, den som viser alle lagringsmediene du har koblet til maskinen).

Veldig nyttig mot nysgjerrige familiemedlemmer :yes:

Lenke til kommentar

Vis du vil ha passordbeskyttet filer/mapper kan du bruke OSX innebygde diskverktøy til å lage det.

Du går til diskverktøy (søk i spotlight), velger "Ny diskfil" og velger hvor den skal lages og hvor stor den skal være.

Etter det er det å velge om du skal ha en kryptering på den. Det er jo selvfølgelig det beste vis du ikke vil at andre skal se filene du har der. Så trykker du opprett, og velger passord. Personlig så velger jeg nei, når det kommer opp spørsmål om jeg skal sette passordet på nøkkelringen. Føler at det er sikrere.

Når du er ferdig kan du dra ale filene/mappene til den viretuele disken. Bare husk når du er ferdig med å flytte mapper/filer inn i den trykker du på løs ut i Finder (menyen til ventre, den som viser alle lagringsmediene du har koblet til maskinen).

Veldig nyttig mot nysgjerrige familiemedlemmer :yes:

Skulle nesten tro du var synsk, skulle akkurat til å spørre om en slik funksjon ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...