Gå til innhold

Tips til utbytting av standarobjektiv til canon eos 550d + stativ og fjernutløser.

Anbefalte innlegg

Ønsker å bytte ut standarobjektivet 18-55mm på mitt canon eos 550d.

Noen som har et å anbefalle?

Bruker kameraet for det meste til å ta bilder av mennesker i hverdagssituasjoner, både ut og inne. Men vil gjerne komme tett inn på dyr jeg eventuelt skulle møte ute i naturen.

Ønsker å ha mulighet til å kunne stå litt på avstand når jeg skal fotografere, men vil gjerne komme tett innpå det jeg tar bilde av.

Finnes det noe til en maks pris på ca.2500kr som fungerer bra og kan passe til mitt bruk?

Er også på utkikk etter et stativ og fjernutløser til kameraet, blir veldig glad om noen har forlag til det også?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe deg en superzoom,så slipper du og bytte objektiver hele tiden.Aberet er at for 2.5K får du ikke kvalitet innen disse objektivene.Så jeg anbefaler deg og kjøpe en telezoom og benytte det i tillegg til det du har nå,da beholder du kvaliteten på bildene.

Og det teleobjektivet som gir deg mest tilbake i forhold til prisen er Canon 55-250 IS som nevnt over,har du penger tilovers kan du kjøpe en Canon 50mm f/1.8 i tillegg,der får du et utrolig fint portrett-objektiv.Da du ikke kan zoome med dette objektivet så sett det objektivet du har nå på 50mm og se om du kan trives med en fast brennvidde på 50mm.

Vil på ingen måte anbefale deg og kjøpe et tredjeparts objektiv i denne prisklassen,de pleier og være trege på fokusering,gi dårlige bilder samt at det må være forholdsvis veldig lyst for og kunne fungere sånn tålig o0g de har heller ikke stabilisering så som 55-250 har.

Lenke til kommentar

Ønsker å bytte ut standarobjektivet 18-55mm på mitt canon eos 550d.

Noen som har et å anbefalle?

Bruker kameraet for det meste til å ta bilder av mennesker i hverdagssituasjoner, både ut og inne. Men vil gjerne komme tett inn på dyr jeg eventuelt skulle møte ute i naturen.

Ønsker å ha mulighet til å kunne stå litt på avstand når jeg skal fotografere, men vil gjerne komme tett innpå det jeg tar bilde av.

Finnes det noe til en maks pris på ca.2500kr som fungerer bra og kan passe til mitt bruk?

Er også på utkikk etter et stativ og fjernutløser til kameraet, blir veldig glad om noen har forlag til det også?

:)

Det er kun to objektiver som gir deg både bedre bildekvalitet og lenger rekkevidde enn EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS.

Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Sigma 17-70mm f/2.8-4 OS

Førstnevnte er særdeles godtytende. Men ingen av dem gir, som du ser, så veldig mye mer rekkevidde. Ikke nok til å komme tett på dyr i naturen.

For å unngå å nedgradere bildekvaliteten ved å kjøpe en av disse 18-200mm+-objektivene, må du heller supplere med en dedikert telezoom. Nevnte Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 er en ypperlig telezoom, prisen tatt i betraktning.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...