EMpathyXI Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hei! Jeg har en pc-skjerm koblet til PS3 og kjører HDMI (med HDMI til DVI adapter) inn på skjermen. Problemet er at jeg ikke får noe lyd. Jeg vet ikke hvilke høyttalere jeg skal kjøpe for å få lyd, så jeg har ingen erfaring med dette. Trenger jeg noen kabler eller lignende? Budsjettet mitt ligger mellom 500-1000. Kvaliteten på høyttalere må være bra, vil ikke ha den billigste som har sånn pingle lyd. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har pc-skjermen din høyttaler innebygd da? Det er vel heller tvilsomt, så da er det ikke rart det ikke blir noe lyd. Budsjettet mitt ligger mellom 500-1000. Kvaliteten på høyttalere må være bra, vil ikke ha den billigste som har sånn pingle lyd. Budsjett på maks 1000 kroner og krav om "bra" henger dessverre ikke helt sammen. Det beste alternativet er vel kanskje et datahøyttalersett med to høyttalere og en sub. Noe i denne duren http://www.elkjop.no/product/data/multimedia/hoyttalersystem/LTZ523DARK/logitech-z523-hoyttalersystem Lenke til kommentar
EMpathyXI Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Nei, dessverre har jeg ikke det. Men jo, hvis jeg kjøper de høyttalerne du har nevnt, får jeg lyd da? Er det USB-kobling? Så jeg kan koble høyttalerne til PS3? Tilsvarende tråd: http://freak.no/forum/archive/index.php/t-152156.html Endret 7. januar 2011 av EMpathyXI Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvis du har hodetelefon-utgang på pc-skjermen din kan du jo kjøpe et hvilket som helst 2.0 eller 2.1 sett og koble til. Gir kjempegod lyd for prisen det, hvertfall hvis du sitter innenfor 1-2 meter. Et 2.1 høytalersystem vil jeg deg mye glede, disse finner du lett i din prisklasse. Lenke til kommentar
EMpathyXI Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hvis du har hodetelefon-utgang på pc-skjermen din kan du jo kjøpe et hvilket som helst 2.0 eller 2.1 sett og koble til. Gir kjempegod lyd for prisen det, hvertfall hvis du sitter innenfor 1-2 meter. Et 2.1 høytalersystem vil jeg deg mye glede, disse finner du lett i din prisklasse. Nei, dessverre den har ikke det. Dette er skjermen jeg har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347592 Men den har ikke hdmi-inngang, og jeg bruker hdmi-dvi adapter. Endret 7. januar 2011 av EMpathyXI Lenke til kommentar
EMpathyXI Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 buuuuuuuuuuump! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) buuuuuuuuuuump! Du fikk med noen kabler sammen med Playstation 3, hva? Det du er på utkikk etter er rød og hvit stereo phono (tror jeg det heter. Ser slik ut: På PS3 kan du stille inn hvor bilde skal sendes og hvor lyd skal sendes. Du ønsker å sende lyd ut av denne kontakten som passer med denne kabelen vist over. Deretter er det eneste du trenger en slik liten jævel: Så trenger du bare et hvilket som helst stereo system å plugge den sorte enden inn i. Denne kabelen finner du kjempebillig på ekspert, chlas olson og lignende butikker. Burde koste 50-100kr maks. Så kan du jo selv finne høytalere fra Creative, Logitech eller lignende merke. Et 2.0 eller 2.1 system til 3-400kr eller mer vil gi deg grei lyd i et ikke alt for stort rom. Lykke til! Endret 11. januar 2011 av Abigor Lenke til kommentar
EMpathyXI Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå