travis_g Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har et interessant problem med en maskin som jeg ikke klarer å løse :s Jeg kommer på ikke på "nett". Dvs. jeg får kjørt MSN og Skype, men får ikke åpnet sider i nettleseren. Det er andre maskiner på det samme nettverket som fungerer fint. Hadde samme problem tidligere, og endte da opp med å restore den. Men nå er altså problemet tilbake igjen. Har prøvd flere forskjellige nettlesere. Får ikke svar på ping. hverken på vg.no, eller direkte på IP-adressen (195.88.55.16). Får pinget Multimodem: 10.0.0.138 Har deaktivert Avast og Windows brannmur. Noen som vil prøve seg?? Lenke til kommentar
emva Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 A. Sjekk hosts filen. c:\windows\system32\drivers\etc\ Erstatt ALT med dette: # Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp. # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host 127.0.0.1 localhost ::1 localhost NB: Legg merke til en tom linje på slutten. 2. Sjekk DNS. Alt skal stå på automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå