olavgb Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Fikk ny ekstern harddisk til jul som jeg da har fylt opp med ting jeg gjerne ville ha nå når jeg dro tilbake til militæret. Problemet er det at når jeg skal åpne mapper så får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang, men kan trykke fortsett for å permanent få adgang til filene, trykker da på det, men da kommer det bare en ny feilmelding om at jeg ikke har tilgang. Prøver også å endre tillatelser for harddisken, men når jeg lagrer de så kommer bare de samme meldingene om ingen tilgang. Har søkt litt og fant en med samme problem etter en reinstallasjon av W7, han fikk ett svar om å installere noe for å ta eierskap, men dette hadde ingen effekt for meg. Hjelp! Vil ikke miste ca 1,5TB med filer! :-/ Mvh Olav b, G ;-) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Du må ta eierskap på rotmappa, gi full tilgang til Everyone, og passe på at dette blir gjort på alle underfile (skal skje automatisk) Slett også gjerne andre tilgangsnivåer, ettersom Windows vil gi deg så lite tilgang som mulig (altså dersom du hypotetisk sett er medlem av Guest og Administrators så vil Guest tilgang gjelde for deg dersom begge deler er definert for objektet) Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Aha, ja fikk det til nå! Takk Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå