amunds Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Driver å kikker litt rundt på "nye" biler til opp imot 100k. Jeg har egentlig veldig mange spørsmål da jeg aldri har hatt noe særlig interesse for bil. Av de bilene jeg kunne tenkt meg, vil jeg nevne: - Audi A4 (fra 98 -> 02 ligger vel ofte rundt denne prisen) - Audi A6 (Kanskje litt mer vanskelig å finne en 98->modell som har gått lite "nok".) - Mazda 6 (En bil jeg syns kom med et moderne indre veldig tidlig.) - Ford Mondeo (2001-> syns jeg er en fin bil.) - VW Passat/Golf er også en jeg kikker litt på. 02++ - Volvo V40 syns jeg vel også er en relativt fin bil. "Problemet" er at jeg har blitt fortalt diverse myter (denne tråden for å bekrefte/avkrefte). Audi generelt - dyrt å reparere ? Dyre i drift ? Ford Mondeo - mye galt og dyrt og reparere ? Mazda 6 - lite feil. Mye bil for pengene. Passat - fått høre at man må over 02-modell, og med diesel. V40 - mye galt, ikke noe særlig kjørecomfort... Håper noen gidder ta seg bryet med å bekrefte/avkrefte litt, og gjerne legg til andre ting som er relevant og andre tips. Er det sånn generelt mye dyrere å ha en stasjonsvogn kontra en småbil. F.eks A3 vs A4, Mazda 3 vs 6, Mondeo vs Fiesta/Focus ? De fleste av disse st.vognene har jo 1,8l kontra 1,6/1,4. Har det mye å si på bensinforbruket ? Endret 7. januar 2011 av amunds Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Honest John er genial når du ser etter bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå