f(x) Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hei. Har en Dell Vostro 13" skole-laptop som synes skjermen lyser en del for kraftig på. Jeg prøver å skru ned ved å velge Fn+pil ned, men det tar ikke mange sekundene før den enten spretter opp til like høy styrke som før, eller begynner å gradvis sige sakte opp til samme lysstyrke. Dette skjer hver eneste gang. Noen som har tips til løsning? Og enda et spørsmål med det samme: Når jeg markere tekst i MS Word og trykker backspace hopper markøren bare til starten på markeringen, uten å fjerne den markerte teksten. Backspace fungerer fint når jeg ikke markerer tekst. Å markere og bruke delete-tasten funker. Dette skjer KUN i MS Word, og ingen andre steder. Noen innstillinger å endre på? Edit: glemte å nevne at den kjører Win XP med norsk Office 2003. Endret 8. januar 2011 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Teds Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Spørsmål 1: Dette kan muligens ha noe med innstillingene på lysstyrke i BIOS og gjøre. Prøv F2 ved oppstart og sjekk om det muligens kan være noe der som "tvinger" maskinen til en spesifikk lysstyrkegrad. Spørsmål 2: Nå vet jeg hverken om du har norsk/engelsk versjon eller 03, 07 eller 10, men gå på: "MS Word-logo --> Alternativer for Word --> Avansert --> Inntasting erstatter merket tekst". Sistnevnte problem er kjent; for en engelsk forklaring følg denne linken: Backspace not working Lykke til! Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Fikk det til i Word nå, det funket med det du sa. Tusen takk! Kan prøve å trykke F2 ved oppstart, men siden dette er en skole-pc mistenker jeg at BIOS er låst. I så fall kan jeg høre med IT-tjenesten på skolen om de kan gjøre det mulig for meg å endre lysstyrken. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Kan også være at strøminnstillingene i windows er feil. Hadde et problem der med min gamle acer, så jeg måtte inn der, og skru ned lysstyrken. Husker ikke helt veien dit, men er i kontrollpanelet en plass EDIT: i xp er jeg litt usikker på om dette er der.. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Har testet mer nå og finner ut at lysstyrken holder seg hvis jeg justerer den etter at jeg setter i strømmen. Når den går bare på batteri går lysstyrken tilbake. Lenke til kommentar
Teds Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 To andre forslag er: 1) Vet at mange nyere maskiner med Windows 7 inneholder en funksjon som kalles adaptiv lysstyrke (Sjekk nedtrekksavsnittet). Dette er da en sensor som regulerer lysstyrken ut i fra maskinens omgivelse. Denne funksjonen kan sjekkes under "Tjenester/Services" og kan skrus av/på. 2 En annen ting jeg tenkte på er funksjonaliteten rundt maskiners evne til å spare mest mulig strøm. Vet i alle fall at Acer driver med automatisk lysstyrkestyring for å bespare batterikapasiteten. Dette er dog lysstyrkejusteringer begge veier; altså både mørkere og lysere. Håper dette kan sette deg inn på rett spor i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå