Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Endring av lysstyrke holder seg ikke på Dell laptop.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Dell Vostro 13" skole-laptop som synes skjermen lyser en del for kraftig på. Jeg prøver å skru ned ved å velge Fn+pil ned, men det tar ikke mange sekundene før den enten spretter opp til like høy styrke som før, eller begynner å gradvis sige sakte opp til samme lysstyrke. Dette skjer hver eneste gang.

Noen som har tips til løsning?

Og enda et spørsmål med det samme: Når jeg markere tekst i MS Word og trykker backspace hopper markøren bare til starten på markeringen, uten å fjerne den markerte teksten. Backspace fungerer fint når jeg ikke markerer tekst. Å markere og bruke delete-tasten funker. Dette skjer KUN i MS Word, og ingen andre steder.

Noen innstillinger å endre på?

Edit: glemte å nevne at den kjører Win XP med norsk Office 2003.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål 1: Dette kan muligens ha noe med innstillingene på lysstyrke i BIOS og gjøre. Prøv F2 ved oppstart og sjekk om det muligens kan være noe der som "tvinger" maskinen til en spesifikk lysstyrkegrad.

Spørsmål 2: Nå vet jeg hverken om du har norsk/engelsk versjon eller 03, 07 eller 10, men gå på: "MS Word-logo --> Alternativer for Word --> Avansert --> Inntasting erstatter merket tekst".

Sistnevnte problem er kjent; for en engelsk forklaring følg denne linken: Backspace not working

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Fikk det til i Word nå, det funket med det du sa. Tusen takk! :)

Kan prøve å trykke F2 ved oppstart, men siden dette er en skole-pc mistenker jeg at BIOS er låst. I så fall kan jeg høre med IT-tjenesten på skolen om de kan gjøre det mulig for meg å endre lysstyrken.

Lenke til kommentar

To andre forslag er:

1) Vet at mange nyere maskiner med Windows 7 inneholder en funksjon som kalles adaptiv lysstyrke (Sjekk nedtrekksavsnittet). Dette er da en sensor som regulerer lysstyrken ut i fra maskinens omgivelse. Denne funksjonen kan sjekkes under "Tjenester/Services" og kan skrus av/på.

2 En annen ting jeg tenkte på er funksjonaliteten rundt maskiners evne til å spare mest mulig strøm. Vet i alle fall at Acer driver med automatisk lysstyrkestyring for å bespare batterikapasiteten. Dette er dog lysstyrkejusteringer begge veier; altså både mørkere og lysere.

Håper dette kan sette deg inn på rett spor i alle fall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...