skylinepower Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hey, ser å tenker å kjøpe en traktor nå. Problemet er bare det at den vistnok ikke har motor rugulator, regulator på motor. Hva er motor regulator ? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Rett plassert emne ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Hva slags traktor? Det sitter regulatorer for og holde jevnt turtall uansett belastning, på en diesel sitter den i pumpa, er det en gammel bensin så varierer det litt men den blir som regel drevet av kammen. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Er en ford dexta, men skal vist være en "truck" motor i den, så om det er en picckup eller lastebil motor vet jeg ikke. Så for å skaffe den motor-rugulatoren så må jeg skifte dieselpumpa? Edit: kan det være farlig å kjøre uten den regulatoren? Endret 8. januar 2011 av skylinepower Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Neppe noe farlig, regulatoren er der for og holde jevnt turtall ved varierende belastning f.eks når traktoren står og drar ett verktøy og dette har svært varierende belastning. Men truck-motor? Hvor mye skal du gi for den? Sjekk den nøye, mange rare ombygginger fra bensin til diesel på disse og som kan være noe herk trenger du deler. Og det er en diesel? Og du trenger den neppe, dog må du da regulere mer med gassen men du skal vel ikke bruke den så mye at dette blir ett problem. Endret 8. januar 2011 av agvg Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Han sa "truck" motor ja. Prisen er 15tusen, og med tett hytte. Den skal kun brukes til å kjøre fra A til B Det er en diesel ja;) Reguler mer med gassen, hva du mener da ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Slik: du kjører bortover en vei og holder 1500rpm, du kommer til en bakke og det går tyngre, uten en regulator vil turtallet synke og du må gi gass. Hadde du hatt regulator så ville den ha økt gasspådraget helt av seg selv for og prøve og holde turtallet konstant på 1500rpm. 2 Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Utrolig godt forklart innlegg Ga deg honnør/karma for den Skal ha med brodern som er bussmekanikker for å se på den, siden han har fagbrev som mekkaniker så kan han slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå