tomsi42 Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 (endret) For oss som ikke har en 14-54 eller 12-60 stående på hyllen, ble 12-40 meget godt mottatt.Helt klart. Det er et meget etterlengtet objektiv, og jeg tror den vil glede mange Olympus eiere. OM-D E-M1 virker ikke å være dramatisk mye bedre enn E-M5'en jeg har i dag, men totalsummen av alle de små oppgraderingene gjør at jeg sterkt vurderer å oppgradere. Kanskje bare meg, men Panasonic sitt design, bruk av materialer, samt farger gjør at det fremstår litt mer plastic enn Olympus. Jeg tror ikke det skiller mye i kvalitet (kanskje med unntak av E-M1),men jeg får litt 80/90-tall minianleggs-vibber av Panasonics sine kameraer og objektiver. Derfor er det nå godt å kunne kjøpe Olympus sin ekvivalent til 12-35, som ryktes å være minst like god.Du er jo heldig i og med at du kan holde på E-M5 og bare gå for 12-40. Men det er jo alltid stas med et nytt hus da Jeg synes Panasonic har skjerpet seg i det siste. Fra de lanserte 45-150mm f/4-5.6 og utover, så virker ting bedre bygget og finishen er grei i forhold til prisklassen. Jeg brukte 12-35mm-en i noen uker nå i sommer, og det var et trivelig bekjentskap. Olympus har jo sine svin på skogen også - jeg er ikke noe imponert over 14-42mm-en f.eks. OT: En kompis av meg jobbet som reparatør i Radio-TV bransjen, og han sa kjøp Panasonic - minst sjanse for feil. Dette gjaldt mest TV og video-kamera; ettersom de ikke lagde Hifi i den prisklassen jeg liker å oppholde meg i. Kjøper helt klart at E-M1 pakken blir noe mer voluminøs, men det er kanskje til å leve med? 14-54 objektivet ditt fortjener vel litt mer bruk, og det har neppe blitt dårligere med alderen.?14-54mm-en lever i beste velgående og fikk kjørt seg godt i en langhelg i Tromsø nylig - den stod for 50% av bildene. Den har også fått meg til å dra frem E-30-en frem fra skapet ... Endret 19. september 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Nå har Sony kommet med A7 og A7R, så jeg regner med at det dukker opp et "Hva nå" spørsmål snart De endrer faktisk ikke mine planer i det hele tatt, ettersom jeg ikke har behov for det som FF leverer i forhold til µ-4/3. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Nå har jeg fått klådd litt på en Olympus OM-D E-M1, og det er et helt annet kamera enn E-M5. Den sitter som støpt i handa, og AF med 4/3 optikk er til å leve med. Så det blir en slik på meg i løpet av det neste halvåret. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Så det blir en slik på meg i løpet av det neste halvåret.Du må kjøpe i dag, i morgen kommer det et mye bedre kamera og i overimorgen et enda bedre kamera, osv. Endret 25. oktober 2013 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 må kjøpe i dag, i morgen kommer det et mye bedre kamera og i overimorgen et enda bedre kamera og Ja, det kommer alltid et bedre kamera om noen dager, uker eller år Men E-M1 dekker alle kravene mine God ergonomi God sensor Lite nok støy på ISO 6400 Godt utvalg av optikk Fungerende AF med eksisterende 4/3 optikk Så om det kommer et bedre kamera i morgen, så vil det ikke gi meg noe ekstra ... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Vedder en femmer på at det kommer et bedre kamera i løpe av 6 måneder som gir deg mer/bedre av det du ønsker deg Endret 25. oktober 2013 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Vedder en femmer på at det kommer et bedre kamera i løpe av 6 måneder som gir deg mer/bedre av det du ønsker deg Jeg er nesten fristet til å vedde i mot - jeg tror ikke det kommer noe annet 4/3 hus i denne kategorien på en god stund. Panasonic GH4 kommer nok først i 2015, og en Olympus E-M5 erstatter tror jeg ikke vil ha nok forbedringer til at det er et bedre alternativ enn E-M1. Det som sannsynligvis kommer i løpet av 6 måneder er et hus som vil være en god makker til E-M1; et hus #2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå