Gå til innhold

[Løst] På tide å bestemme seg?

Anbefalte innlegg

For oss som ikke har en 14-54 eller 12-60 stående på hyllen, ble 12-40 meget godt mottatt.

Helt klart. Det er et meget etterlengtet objektiv, og jeg tror den vil glede mange Olympus eiere.

OM-D E-M1 virker ikke å være dramatisk mye bedre enn E-M5'en jeg har i dag, men totalsummen av alle de små oppgraderingene gjør at jeg sterkt vurderer å oppgradere. Kanskje bare meg, men Panasonic sitt design, bruk av materialer, samt farger gjør at det fremstår litt mer plastic enn Olympus. Jeg tror ikke det skiller mye i kvalitet (kanskje med unntak av E-M1),men jeg får litt 80/90-tall minianleggs-vibber av Panasonics sine kameraer og objektiver. Derfor er det nå godt å kunne kjøpe Olympus sin ekvivalent til 12-35, som ryktes å være minst like god.

Du er jo heldig i og med at du kan holde på E-M5 og bare gå for 12-40. Men det er jo alltid stas med et nytt hus da :)

Jeg synes Panasonic har skjerpet seg i det siste. Fra de lanserte 45-150mm f/4-5.6 og utover, så virker ting bedre bygget og finishen er grei i forhold til prisklassen. Jeg brukte 12-35mm-en i noen uker nå i sommer, og det var et trivelig bekjentskap. Olympus har jo sine svin på skogen også - jeg er ikke noe imponert over 14-42mm-en f.eks. ;) OT: En kompis av meg jobbet som reparatør i Radio-TV bransjen, og han sa kjøp Panasonic - minst sjanse for feil. Dette gjaldt mest TV og video-kamera; ettersom de ikke lagde Hifi i den prisklassen jeg liker å oppholde meg i.

Kjøper helt klart at E-M1 pakken blir noe mer voluminøs, men det er kanskje til å leve med? 14-54 objektivet ditt fortjener vel litt mer bruk, og det har neppe blitt dårligere med alderen.?

14-54mm-en lever i beste velgående og fikk kjørt seg godt i en langhelg i Tromsø nylig - den stod for 50% av bildene. Den har også fått meg til å dra frem E-30-en frem fra skapet ... Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

må kjøpe i dag, i morgen kommer det et mye bedre kamera og i overimorgen et enda bedre kamera og :p

Ja, det kommer alltid et bedre kamera om noen dager, uker eller år :)

Men E-M1 dekker alle kravene mine

• God ergonomi
  • God sensor
  • Lite nok støy på ISO 6400
  • Godt utvalg av optikk
  • Fungerende AF med eksisterende 4/3 optikk

Så om det kommer et bedre kamera i morgen, så vil det ikke gi meg noe ekstra ...

Lenke til kommentar

Vedder en femmer på at det kommer et bedre kamera i løpe av 6 måneder som gir deg mer/bedre av det du ønsker deg :)

Jeg er nesten fristet til å vedde i mot - jeg tror ikke det kommer noe annet 4/3 hus i denne kategorien på en god stund. Panasonic GH4 kommer nok først i 2015, og en Olympus E-M5 erstatter tror jeg ikke vil ha nok forbedringer til at det er et bedre alternativ enn E-M1.

Det som sannsynligvis kommer i løpet av 6 måneder er et hus som vil være en god makker til E-M1; et hus #2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...