ObNoXIouS Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan kan en harddisk sinke hele pcen? Og hvordan finner jeg ut om Hden har SMART? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Du kan jo prøve å kjøre programmet Crystaldiskinfo , men hvis hovedkortet / hd ikke støtter Smart er det ikke mye å gjøre. Og joda, en harddisk kan sinke hele pcen. Endret 10. januar 2011 av Malvado Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Ser ut som harddisken støtter SMART ja. Programmet var ikke helt fornøyd med helsa til harddisken. Den finner en feil ved Reallocated Sectors Count. Ser også ut som på flere av attributtene er Terskelen oversteget. Nærmer vi oss en løsning? Endret 10. januar 2011 av ObNoXIouS Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Ser ut som harddisken støtter SMART ja. Programmet var ikke helt fornøyd med helsa til harddisken. Den finner en feil ved Reallocated Sectors Count. Ser også ut som på flere av attributtene er Terskelen oversteget. Nærmer vi oss en løsning? Joda. Håper virkelig det ikke er en Ide disk, kan være vanskelig å få tak i ny en til grei pris. Eksempel Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Ser ut som harddisken støtter SMART ja. Programmet var ikke helt fornøyd med helsa til harddisken. Den finner en feil ved Reallocated Sectors Count. Ser også ut som på flere av attributtene er Terskelen oversteget. Nærmer vi oss en løsning? Joda. Håper virkelig det ikke er en Ide disk, kan være vanskelig å få tak i ny en til grei pris. Eksempel Jo, det er en IDE disc, men hvis jeg kjøper ny kjøper jeg selvfølgelig S-ATA, eller kanskje SSD ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Tja, kommer litt an på hvor ofte du ønsker å kjøpe ny Hd da ;-) (eller SSD for den skyld). Det sies at levetiden på en SSD disk kan være helt oppe i 53 år om alt klaffer (feks at kun en lav prosent av flash minnet har en levetid på 100.000 og resten er oppe i 1.000.000 ) , et mer riktig estimat vil jeg anta ligger på en plass mellom 2 til 10 år. Jeg har i alle fall sett mange av de nyere diskene gi litt trøbbel men ikke veldig merkbart. Personlig om du er flink til å velge innstalasjon av programmer etter ytelse og optimaliserer systemet kan man greie seg fint med en 32Gb SSD til OS og en stor HD til lagring. Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Ny harddisk hjalp ingenting. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Huff! Da er det stor sannsynlighet for at problemet ligger en plass på hovedkortet. På tide å plukke opp manualen til hovedkortet og sørge for å nullstille bios. Så setter du opp systemet som det skal være og vær påpasselig at cpu og minne er riktig stilt inn. Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Huff! Da er det stor sannsynlighet for at problemet ligger en plass på hovedkortet. På tide å plukke opp manualen til hovedkortet og sørge for å nullstille bios. Så setter du opp systemet som det skal være og vær påpasselig at cpu og minne er riktig stilt inn. Får prøve det da. (evt. kaste pcen ut av vinduet) Endret 21. januar 2011 av ObNoXIouS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå