ObNoXIouS Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Etter jeg fra- og tilkoblet prosessoren min, begynte pcen min å bli svært treg. Det kunne ta opptil 10-20 sekunder å åpne dokumtenter og liknende og gjerne 3-4 min til å boote. Før hendelsen ble dette gjort på 1/4 av tida. WEI-scoren min har også gått fra 5,6 til 1,4 , der prosessoren har 1,4 og RAM 1,6. Har prøvd å formatere, men til ingen nytte. Specs: C2D e6750 2,67 GHz Corsair cm2x1024 800Mhz * 4 geforce 9800 GTX MSI P7N Platinum Pcen er nå 3 år gammel. Er det noen løsning på dette problemet eller bør jeg erstatte deler? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Sjekk temperatur på prosessor(max 70 grader under load) og at minnebrikkene fungerer skikkelig. Core Temp og memtest Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Sjekk temperatur på prosessor(max 70 grader under load) og at minnebrikkene fungerer skikkelig. Core Temp og memtest Hvor lenge bør jeg kjøre memtest? Pga prosessoren arbeider så tregt vil den vel ta svært lang tid for å fullføre? Endret 8. januar 2011 av ObNoXIouS Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Om prosessor er så fryktelig treg at det er vanskelig å kjøre memtest vil det kanskje være lurt å teste temp først. Vanligvis har en en grei indikasjon på om det er minnefeil etter noen minutter, da det egentlig bare er å stoppe om feil dukker opp. Endret 8. januar 2011 av Pastafarian Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Sjekk temp først. om kjøleren har løsnet for eksempel vil CPUen throttle ned kraftig for ikke å overhete. Ellers bør du undersøke at du har spesiellt chipset drivere installert. uten disse vil ytelsen på maskinen helt generellt sett være dårlig. Jeg tipper at det er en av disse to du vil finne feilen i ettersom det ikke fikset problemet å reinstallere OS. -Stigma Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Har ingen problemer med temperatur, ligger på rundt 30 grader. Har derimot hatt problemer med dette tidligere pga. vifta ikke var montert skikkelig en liten periode. Endret 8. januar 2011 av ObNoXIouS Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 memtest har nå kjørt i ca én time, ingen feil. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) brukte du et program til å belaste cpu mens du sjekket temp? et program du kan bruke er prime95, og et annet er OCCT... Tik tempmåling, CPUID hardware monitor, Speedfan, Everest... Endret 8. januar 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Brukte Core Temp Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 ser ut til at det programmet bare overvåker temp. Men belastet du maskinen mens du sjekket temp? belastet du med et annet program, f,eks prime95? Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Nei, det gjorde jeg ikke, men har tatt tempen under load tidligere og har aldri oversteget 50-60 grader. Lenke til kommentar
troari Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Etter jeg fra- og tilkoblet prosessoren min, begynte pcen min å bli svært treg. Det kunne ta opptil 10-20 sekunder å åpne dokumtenter og liknende og gjerne 3-4 min til å boote. Før hendelsen ble dette gjort på 1/4 av tida. WEI-scoren min har også gått fra 5,6 til 1,4 , der prosessoren har 1,4 og RAM 1,6. Har prøvd å formatere, men til ingen nytte. Specs: C2D e6750 2,67 GHz Corsair cm2x1024 800Mhz * 4 geforce 9800 GTX MSI P7N Platinum Pcen er nå 3 år gammel. Er det noen løsning på dette problemet eller bør jeg erstatte deler? Har du sjekket i bios at den kjører på riktig hastighet? 333mhz * 8 Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Jepp, den kjører riktig hastighet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 4 Gb med ram skal ta en plass mellom 2 til 4 timer å få gjort en grundig memtest på, en Ordentlig test bør man dog kjøre langt lengre om man har visse uforklarlige problemer. I og med du har reinstallert tipper jeg at problemet ikke ligger i OS. Det finnes da noen få alternativer : *Et hovedkort som er døende : Sjekk adminstrative logger og se om du finner noen rapporter der om feil. *Nedklokket Cpu pga feil i bios. Få sjekket hastigheten på cpu med cpu-z Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 4 Gb med ram skal ta en plass mellom 2 til 4 timer å få gjort en grundig memtest på, en Ordentlig test bør man dog kjøre langt lengre om man har visse uforklarlige problemer. I og med du har reinstallert tipper jeg at problemet ikke ligger i OS. Det finnes da noen få alternativer : *Et hovedkort som er døende : Sjekk adminstrative logger og se om du finner noen rapporter der om feil. *Nedklokket Cpu pga feil i bios. Få sjekket hastigheten på cpu med cpu-z Både Bios, Cpu-z og Core Temp viser at prosessoren kjører med korrekt hastighet. Hvordan sjekker jeg administrative logger? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Kontroll panel > Administrative Verktøy > Hendelseliste Der inne bør du lett finne alle feil som er markert med rødt. Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Event Viewer viser: Error: 91 Warning: 26 Information: 2502 Audit Success: 441 Ser ut som det var en del feil der ja Edit: Ser ut som nesten alle Errorene (fint ord) stammer fra Kernel-EventTracing, om det er til noe hjelp Endret 9. januar 2011 av ObNoXIouS Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Høres ut som om du har en kødden Windows innstallasjon. Prøv å innstallere på nytt eventuellt bytte harddisk. Endret 9. januar 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
ObNoXIouS Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Windows installasjonen er god den, pcen hadde de samme symptomene med installasjonen jeg hadde tidligere. Byttet fra 32 til 64 bit. Hvorfor skulle harddisken gjøre at prosessor og ram ikke fungerer som det skal? Men når sant skal sies, den harddisken er sikkert over 6 år gammel. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Windows installasjonen er god den, pcen hadde de samme symptomene med installasjonen jeg hadde tidligere. Byttet fra 32 til 64 bit. Hvorfor skulle harddisken gjøre at prosessor og ram ikke fungerer som det skal? Men når sant skal sies, den harddisken er sikkert over 6 år gammel. Støtter harddisken S.M.A.R.T ? Andre ting som kan føkke opp ting : Defekte kabler fra hovedkort - Hd. Psu som har variabel volt til diskene. Lite kjøling til Diskens underdel hvor elektronikken sitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå