Gå til innhold

linje på videregående skole

noreg

Anbefalte innlegg

hei :-p. lurer på om dere, på forumet kan hjelpe meg litt på veien til å velge ei linje på vgs. begynte ifjor på bygg og anleggsteknikk, men sluttet etter juleferien, pågrunn av dårlig tivsel og feile linje. jeg er igrunn usikker på hva jeg liker selv, iforhold til linje på videregående.... alle linjer som har spansk,fransk og tysk er uansett uaktuelle. samme er teknikk og industriell produksjon og byggfag!

mvh: hilsen Noreg! ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir jo umulig å anbefale linje når du ikke forteller noe som helst om interesser eller generelt om deg selv. Personlig tok jeg Elektro v1 og 2 år Dataelektronikk (vg2&vg3), noe som ikke er dumt i tilfelle du ikke vil lenger (sannsynligheten for at du går lei er stor uansett hva du tar), det er alltid greit med bakgrunn innenfor data hvis du skal ha en annen jobb, det er vel mindre sjans for at en kokkeutdannelse vil være relevant.

Går du lei, så kan du ta allmennfaglig påbygging, og du får da også generell studiekompetanse, uten at du trenger å ta spansk/tysk osv. (dette kan du etter 2 år på YF uansett linje.)

Men det er som sagt umulig å svare på uten å vite hva du liker, mitt forslag er bare det jeg selv gjorde. Og du må vel selv også snakke med folk som har valgt det forskjellige, eller besøke skoler for å inntrykk av hva som passer deg.

Lenke til kommentar

okei, skjønner denn. linjer som er helt uaktuell er: byggfag (gikk der fram til jul.) studiespesalisering, fordi det blir for mye fremmedspråk, samme med musikk,dans og drama. tip, er også uaktuelt. idrettsfag også. media også tror jeg. utenomm dette er jeg ganske usikker, kun helse og sosialfag jeg har tenkt litt på, men hvis dere kan hjelpe meg å fortelle forskjellige ting jeg bli etter det, så hadde det vært nice. jeg vet hva jeg kan bli når jeg går på vgs, men etter det liksom,,

Lenke til kommentar

jeg tror, kanskje jeg passer til å hjelpe folk som har forskjellige problemer. ellers så tror jeg, kanskje på ambulansefag. litt usikker, men tror nok jeg velger helsefag. hvertfall nå! :new_woot:

medvennlighilsen:noreg :thumbup:

hvertfall det jeg tenker nå*

Lenke til kommentar

jeg tror, kanskje jeg passer til å hjelpe folk som har forskjellige problemer. ellers så tror jeg, kanskje på ambulansefag. litt usikker, men tror nok jeg velger helsefag. hvertfall nå! :new_woot:

medvennlighilsen:noreg :thumbup:

hvertfall det jeg tenker nå*

Da burde du fullføre en linje og få generell studiekompetanse :). Kanskje medier og kommunikasjon?

Lenke til kommentar

Takk for at du svare, Engm. Kan jeg deg spørre hva de, driver med på medie og kommunikasjon? og hva kan man bli etter og ha fullført linjen?

Mvh:noreg :cool:

De to første årene er yrkesfaglig. Da jobber man med grafisk design, fotografi, webdesign, lyd, video, journalistikk, typografi og mye mer. Og etter dette er man da klar til å ut i den store verden å bli satt på læreplass som grafisk designer. Det er veldig mye så du må nok spesifisere deg litt mer :). Så skal jeg svare så godt jeg kan! Du kan også sende privat melding eller hva det heter :p. Enklere for deg hvis du skal spørre om noe og enklere for meg å svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...