afro_bullet Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hei. Jeg har aldri handlet en bærbar før, da jeg ikke har hatt noe behov for det, og er derfor ganske ukjent i jungelen av bærbare datamaskiner. I dag har jeg denne pc, som er bygg på komplett: Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE USB2 multikortleser 3.5" sort for Fortron Source Blue Storm II 400W, Corsair Value S. PC5300 DDR2 4096MB Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, Har opplevd mange probler på denne pcen i det siste og senest i dag ble mitt arbeid fucka til fordi denne pcen ikke orker mer. Jeg aner ikke hva som feiler den, har prøvd å gjøre masse for å fikse det, men pcen er ei slakteklar ku. Derfor trenger jeg nå litt hjelp til å finne en bærbar pc som kan erstatte den gamle. Håper jeg slipper å bruke mer en 10 000,- Jeg jobber med foto- og filmredigering (3D max, after effects, vegas osv), musikkarbeid (i cubase mm.) og spiller en del. Viktig med multitasking og en god skjerm med høy oppløsning hadde ikke gjort noe. Ser også for meg at dette kjøpet kan bli et kjøp som varer noen år. Håper det er noen som har peiling på hva som kan egne seg for meg, og håper dere vil hjelpe meg. Tusen takk Hilsen Afro Endret 8. januar 2011 av afro_bullet Lenke til kommentar
afro_bullet Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Har sett litt på denne, men har som sagt ingen aning. http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=180442&model=&salg= fint med noen råd Lenke til kommentar
baguett Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Når du skal jobbe med 3d arbeid og slik er stasjonær pc lett det beste valget, men hvis du MÅ ha laptop, så finnes det vell noen som er OK til din type arbeid. Den du linker til har bare 2 kjerner etter det jeg har lest, og 2 kjerner er ikke det beste til multitasking. Nå er ikke jeg en ekspert på bærebare pcer, men DENNE pcen som skal komme i januar(?) har 4 kjerner og ellers syke specs til bærbar å være. Den er fra Dell/Alienware, så du må sikkert regne med litt dyrere pris enn 10k, men absolutt en bra bærbar og sikkert en av de beste bærbare tilbudene du får til multitasking/3d moddelering. Igjenn, jeg er ikke spesielt god på bærbare pcer, så unnskyld hvis jeg gir noe feil informasjon EDIT: Hvis de programmene du bruker normalt kommer til Mac OSX, da burde du vell kjøpe en Macbook / iMac ? De fleste som driver med den type arbeid som du gjør bruker vel Mac etterfor det jeg har forstått Endret 9. januar 2011 av baguett Lenke til kommentar
afro_bullet Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Tusen takk for innspill! Fokuset mitt er ikke hovedsaklig 3d-arbeid, men kunne tenke meg å ha muligheten til det. Så du ikke tror jeg bare jobber med det. Hehe Lenke til kommentar
afro_bullet Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 hva med denne? http://www.amentio.no/PCogServere/PC_B%C3%A6rbar/15__-_15,9_/ASUSTeK_COMPUTER/ASUS-N53Jq-SZ189V---Core-i7-740QM---RAM-N53JQ-SZ189V-1196865.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå