EdcoHM Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg sitter her med en platespiller av typen Elta 2790b. Mitt problem er at jeg får ikke koblet den til Miniannlegget mitt, fra Scott. På både platespilleren og på miniannlegget er det AUX-inngang, jeg har da en AUX-kabel som jeg har koblet de sammen med, men Platespilleren vil fortsatt bare spille ut av de dårlige innebygde høytallerne.. Hvordan får jeg til dette? Hjelp? Jeg har ikke noe peiling eller erfaring med Platespillere og det her så det er sagt også. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det hjelper ikke med en AUX-inngang på platespilleren, du må ha en utgang.. Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Ja, det forklarer det problemet, takk for det. Men da lurer jeg enkelt og greit på Hvordan jeg skal få koblet de sammen Noen som vet? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Du må kjøpe deg et RIAA-trinn mener jeg. Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Om det er eneste mulighet, så okei, men jeg blåser mer eller mindre i om hvordan kvaliteten blir, jeg bruker den aller enkleste metoden, om det finnes en enklere Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det hjelper lite med et riaa trinn når du ikke har noen utganger. Om du ikke har noen utganger på platespilleren så er det ikke mye å få gjort - det går an å løse, men krever nok mer jobb og kunnskap enn du er villig til å legge ned på det. Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Ah, var det jeg fryktet.. Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Ah, var det jeg fryktet.. Et riaatrinn trenger du muligens ikke... jeg antar at det du bare kaller platespiller,er en forsterker med innebygget platespiller,og kanskje radio..? Om det er slik,så har du nok også en inngang og utgang for båndspiller/kassettspiller. Om du da vil ha lyden fra platespilleren inn på ditt minianlegg,så kan du benytte kassettspillerutgangen,eller REC OUT,som det med stor sannsynlighet da vil stå over stikkene. Om platespilleranlegget ditt derimot også innehar en innebygget kassettspiller,så er det neppe en slik utgang.Om det sitter en ekstra utgang i tillegg til AUX bak på platespilleranlegget,og om det er av en viss alder,så er kanskje utgangene av DIN-typen,og da har den pluggen/stikket både inn og utsignal;da kan den brukes.Den var i så fall tenkt til spolebåndspiller,og har derfor REC OUT signal. Alle REC OUT på slike anlegg leverer lyden etter det innebygde riaatrinnet,så eksternt riaa trengs da ikke. Om det skulle være slik,så er det eneste du trenger en overgang fra DIN til RCA/Phono,og å trykke på de rette knappene for å få ut lyden . -Men på den annen side,så kan det jo være jeg har misforstått deg fullstendig... Mvh Rune Endret 10. januar 2011 av ulfsn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå