Gå til innhold

Anbefale "space opera"-spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med "space opera" mener jeg spill der jeg kontrollerer ett enkelt romskip som jeg flyr rundt i rommet med - ikke flere (det blir for taktisk for min smak). Evochron-spillene du linket til ser bra ut, men man må ha en lisensnøkkel per PC, og siden jeg vil spille både på desktoppen min og laptoppen, satser jeg ikke på dem.

Lenke til kommentar

Mass Effect?

Ja, litt sånn, men med mer bevegelsesfrihet (slik som i Fallout 3, etc, bare i rommet.)

Mass Effect 1 & 2 er for øvrig gjennomspilt, uten at jeg helt lot meg gripe av samme begeistringen som alle andre later til å ha.

Lenke til kommentar

Med "space opera" mener jeg spill der jeg kontrollerer ett enkelt romskip som jeg flyr rundt i rommet med - ikke flere (det blir for taktisk for min smak). Evochron-spillene du linket til ser bra ut, men man må ha en lisensnøkkel per PC, og siden jeg vil spille både på desktoppen min og laptoppen, satser jeg ikke på dem.

Nei, du må ikke ha lisennøkkel pr PC om du kjøper igjennom Impulse. Du må benytte programmet Impulse, så er det bare å installere på så mangen PCer du har. Alle mine spill jeg har via dem, har jeg installert på 3 PCer i huset.

EDIT:

Beklager, jeg nå ser at de sier spesific at du får kunn 1 pr PC på det spillet....rart, har aldri sett det før på et spill på Impulse.

Jaja, synd det. :(

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Freespace 2 har hatt et VELDIG aktivt fan community, da. Hvis du kjøper det på GOG.com får du mulighet til å laste ned 2-3 GB med mods og reskins og bugfixer gjennom en egen patcher under installeringen som fansen har laget, så det blir nesten et nytt spill igjen.

X3 er veeeeeeeeeeldig tregt og veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig komplisert, da. Lærekurven er vel nesten 90 grader.

Synd Wing Commander serien er pensjonert egentlig. Der hadde du space opera, masse missions, venner som døde i kamp, masse forskjellige romskip å fly, en "ond" alienrase å slåss mot, gigantiske space battles..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...