mlwirak Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Noen som har formeninger om hvilket program som gir "mest for pengene" for de som ønsker å editere fotografier? MLW Lenke til kommentar
Hobby Fotografen Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Beste valg for digital redigering vil i mine øyne være Adobe Photoshop 5.5 eller 6.0 Skal du redigere råformat bilder fra Canon D30 eller Nikon D1 anbefaller jeg å hente ned et program som heter bibble (www.bibblelabs.com). Dette er de applikasjonene jeg bruker og har de funksjonene jeg bruker når jeg redigerer mine bilder. Det finnes selvsagt mange billigere og enklere programmer, men de tror jeg du vokser fra ganske raskt. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Bruker Photoshop selv, men dette er jo svinedyrt. Ingen som har erfaringer med Gimp eller andre billige program her? MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Jeg bruker Paint Shop Pro 7.0 for det meste, og det er et pg. som gir mye for pengene. Kan gjøre det meste, men ligger et langt hakk bak Adobe Photoshop på utførelsen av enkelte oppgaver. Et godt råd er å kjøpe engelske "Digital Photo". Med hvert blad følger det med en CD med instruksjonsfilmer, som viser avansert bruk av de mest kjente redigeringsprogrammer. [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-08 16:37 ] Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 du har også programmer osm Painter og corel Draw pakka, men det er kanskje en grunn til at photoshop har så stor markedsandel.. Det er faktisk best? Det kna hende du får tak i versjon 5.5 litt rimeligere enn 6.0. Egentlig ikke så veldig stor forskjell på de to utgavene. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Quote: On 2001-10-26 17:42, mlwirak skrev:Bruker Photoshop selv, men dette er jo svinedyrt. Ingen som har erfaringer med Gimp eller andre billige program her?MLW Jeg synes det er rart at redaktøren av nettstedet ikke er klar over at Digitalkamera dot no faktisk har en ganske bra guide over denne typen programmer allrede http://www.digitalkamera.no/anbefalinger/vis/2/ Line Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 Jeg ble klar over denne etter at jeg postet meldingen her. Uansett finnes det også andre programmer enn de nevnt i denne guiden som det kan være greit å få kommentarer på... MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå