AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 hei. jeg har gått ned 20 kilo jeg tror jeg har spiseforstyrrelser. det har bare ikke gått opp for meg før nå. her om dagen hadde noen i klassen en foredrag og spiseforstyrrelser som blandt annet inneholdt symptomer, og omtrent alle stemmer : jeg spiser veldig lite, og kun MIN mat INGETING usunt uansett hva lav-karbo mat jeg trener mye ( 5 ganger i uka) (jeg tenker hele tiden på hva jeg skal spise for å unngå mest mulig kalorier. jeg kan stå i 30 minutter å bare stirre inn i kjøleskapet å lete etter mat) kjærer maten i små biter, og spiser utrolig sakte trenger mindre mat enn før kaster mat drikker utrolig mye vann veier seg ofte manglende menustrasjon lav kroppstemperatur og frysing kald på henden og føtter får dårlig samvittighet uansett hva jeg spiser kaster opp med vilje ( har kun skjedd 2 ganger, noen måneder siden nå ) folk sa til meg at jeg måtte passe på at jeg ikke skulle bli fanatisk, og oversunn og jeg svarte: nei, det kommer aldri til å skje meg. men nå tror jeg det har gjordt det. jeg har ikke snakket med noen om det, ingen. trodde aldri jeg skulle klare å sitte her å skrive dette inlegget heller trenger jeg hjelp ? 1 Lenke til kommentar
UmbrellaCorporation Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hei. Slik du fremstiller det så virker det ikke som om du har et normalt forhold til mat. Jeg tror ikke at et nettforum er rette stedet for å få hjelp, så du burde kanskje vurdere om du skal ta kontakt med noen profesjonelle. Det finnes mange gode steder hvor man kan få hjelp, og samtidig være anonym. Lykke til. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Legge til at det finnes flere måter å oppsøke hjelp på, avhengig av hvor gammel en er. Dersom en er elev ved ung.skolen eller VGS vil helserådgiver være en man kan kontakte, og som mange ofte opplever at er dem det er lettest å gå til. Ungdomskontoret ved kommunen likeså. Ellers er selvfølgelig fastlege en mulighet, uavhengig av alder. Hvis det viser seg at du har, eller er i ferd med å utvikle, en spiseforstyrrelse, vil du nok uansett komme i kontakt med fastlegen da det stort sett er de som tar seg av henvisning til spesialisthelsetjenesten (barne- og ung.psyk. eller voksenpsyk.). Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ja du har en spiseforstyrrelse (ut i vfra det du skriver) og hvis du ikke greier og ta tak i det selv, burde du få hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå