Gå til innhold

Malmö vil løsrive seg?

Anbefalte innlegg

Målet bør hele tiden være minst mulig på trygd. Hvordan man konkret skal nå målet er jeg litt usikker på, men vil anta at å fjerne språkbarrieren nok ville hjulpet litt.

Språkbarrieren vil fjernes av seg selv hvis man fjerner trygden. Da MÅ de ut og jobbe, og de vil lære seg norsk for å øke jobbmulighetene.

Feil, problemet er at det til enhver tid er 50-60 000 polakker og østeuropeere i Norge som jobber for halv timelønn. Disse stenger ute både de med innvandrer-bakgrunn og norsk ungdom fra arbeidsmarkedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er at det til enhver tid er 50-60 000 polakker og østeuropeere i Norge som jobber for halv timelønn.

Halv i forhold til hva? Ikke lønnen deres i Polen i hvert fall!

Disse stenger ute både de med innvandrer-bakgrunn og norsk ungdom fra arbeidsmarkedet.

Neida, hvis de går ned på lønnskravene sine får de nok jobber de også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Målet bør hele tiden være minst mulig på trygd. Hvordan man konkret skal nå målet er jeg litt usikker på, men vil anta at å fjerne språkbarrieren nok ville hjulpet litt.

Språkbarrieren vil fjernes av seg selv hvis man fjerner trygden. Da MÅ de ut og jobbe, og de vil lære seg norsk for å øke jobbmulighetene.

Feil, problemet er at det til enhver tid er 50-60 000 polakker og østeuropeere i Norge som jobber for halv timelønn. Disse stenger ute både de med innvandrer-bakgrunn og norsk ungdom fra arbeidsmarkedet.

Kanskje en lovbestemt minstlønn kunne hvert noe.

Lenke til kommentar

For en tullete diskusjon! Om det så blir veldig mange muslimer i Sverige, hvorfor skulle de en gang ønske å løsrive seg fra Sverige. Hoveddelen av skattepengene vil komme fra etniske svensker og hvis man løsriver seg så får den muslimske staten langt dårligere råd. Det gir enda mindre mening enn at de svarte i Sør-Afrika skulle løsrive seg. De har ihvertfall blitt undertrykket i sitt eget land. Om det er noen som skal løsrive seg så må det i såfall være etniske svensker som er lei av å skatte høyt for stønader til innvandre og sharialovene.

Men min spådom er at Sverige vil sakte men sikkert få flere og flere sosiale problemer og da spesielt kriminalitet. Etterhvert vil de merke det i den økonomiske veksten og lovene vil bli i større og større grad bli forandret for å tilpasse muslimer. Shariadomstoler er kanskje noe vi ser i Sverige i fremtiden, og mer diskriminering av den etniske befolkningen til fordel for innvandre. Sverige vil ikke ha et flertall av muslimer i 2050, estimatene tyder på rundt 20%. Men i 2100 ville jeg ikke bli overasket om Sverige får muslimsk flertall. Uansett, 20% muslimer er 4 ganger høyere enn i dag og vil ha merkbare økonomiske og sosiale konsekvenser.

Lenke til kommentar

Kanskje en lovbestemt minstlønn kunne hvert noe.

Sverige har ikke fått like mange polakker som Norge har fått og de har langt høyere arbeidsledighet også blandt innvandre. Dubai så er majoriteten gjestearbeidere, og de har heller ikke høy arbeidsledighet.(ca 1%) Å ha masse polakker i Norge åpner opp andre jobber som Nordmenn kan gjøre, og det gør Norge rikere. Min familie har ihvertfall fått bruk for østeuropere for bygg og hushjelp.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...