Decline Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Loven er bare et stykke papir med trykksverte. Det har ingen praktisk betydning når muslimene blir mange nok. Da blir det sharia, uansett hva loven sier. Da må de isåfall endre grunnloven også, som vel krever 66% flertall såvidt jeg vet. I tillegg er det ikke slik at alle muslimer vil ha sharia, veldig mange vil IKKE ha det, og er sekulære. Andre igjen vil ha sharia, men kun i hjemmet! 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 I 1960 årene fryktet mange oslo-borgere at nordleningene skulle overta. Man kunne lese i avisannonser "hybel til leie (ikke til nordlending)" Paranoia hele veien er eneste måte å beskrive dette tøyset 1 Lenke til kommentar
Warz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det går fint ann å ha et styre hvor flertallet ikke bestemmer. I lengden blir det svært vanskelig for et mindretall å opprettholde lov og orden når flertallet er imot deg. Det hjelper ikke å ha menneskerettighetene på din side når du blir voldtatt. Feil. Tror du politi og militæret sier opp jobben sin med en gang det blir 51% muslimer? Det er ikke sånn verden fungerer. Mindretallet skal være ekstreme tyraner for at noe slikt skal se. Det har historien vist. Det er ikke grenser for hvor ille det kan bli før folket inkludert politi, rettsvesen og militære gjør oppgjør og joiner flertallet. En rettsstat hvor alle nye lover må godkjennes i retten er et godt eksempel. Selvfølgelig, hvis det blir 99.9% muslimer blir selv det vanskelig, men det blir neppe tilfellet med det første. Mer realistisk: 60% muslimer og 40% svensker. DA kan svenskene forsvare seg mot muslimene selv om de er i mindretall og kan på denne måten nekte muslimene å steine homofile, kvinner og barn. Hvis 60% av befolkningen faktisk støtter sharia-lover, skal jeg love deg at det vil bli praktisert. Om ikke offisielt, så i det skjulte. Politiet vil ikke ha nubbsjans til å følge opp alle lovbruddene. Feil. Hvis vi gir våpen til 40% slik at de kan forsvare seg mot 60% hvis de ypper seg kan jeg love deg at 60% vil revurdere om homofilmassakreplanenene er verdt å kjempe for med livet som innsats. Å stanse innvandringen er ikke noen god ide, det er pengene som tiltrekker seg dårlige mennesker. Å dele ut gratis penger gjør landet til en magnet som trekker til seg alle som IKKE er arbeidssomme og ærlige. Si heller at alle som kommer til Sverige får få seg en jobb og ikke en krone i støtte. DA skal du nok se de ærlige, snille og arbeidssomme muslimene begynner å komme til Sverige og faktisk integrere seg i samfunnet også. Det har du rett i, men innvandringen av muslimer må stansen så lenge vi følger den nordiske modellen. Korrekt. Men jeg håper at du (som jeg) er sterkt i mot den nordiske modellen. Hvis flertallet bestemmer at å steine homofile skal være lov, da blir det lov. Ferdig med den saken. Homofili var faktisk forbudt fram til 1972 her i Norge. Ja, og det som gjorde slutt på dette forbudet var at folk begynte å tenke. De brukte hjernen sin og resonnerte seg fram til at dette forbudet ikke kunne begrunnes rasjonelt. Det samme kan dessverre ikke sies om muslimer. Muslimer tenker ikke, de lar Koranen tenke for dem. Det vil ikke bli en slutt på elendigheten i de muslimske landene før de kaste fra seg overtro og begynner å bruke hodene sine til annet enn å lage bomber. Muslimer og Nordmenn flest er like hjernedøde. De er riktignok mer ekstreme i enkelte områder hvor det er mange muslimer, men jeg tror ikke nordmenn flest tenker spesielt mye mer logisk enn muslimer. I såfall ville ikke Norge vært et så forjævlig land med uendelige tankeløse lover. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Kanskje Malmö løsriver seg? Malmö har allerede 25% muslimske innbyggere, og de etniske/religiøse spenningene er enorme. Det pågår en storskala utflytting av etniske Svensker fra byen, og jødene har nesten forsvunnet. At denne byen blir en muslimsk majoritetsby innen relativt kort tid er det nok få eller ingen som benekter. Har dere i heletatt satt dere inn "i saken"? De eneste som har snakket om løsrivelse fra Sverige (ja dere leste riktig) er Skånepartiet som består av en gjeng hvite rasister. De hadde dette i partiprogrammet allerede i 1983 1 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Nettopp, Mr.M. Jeg forespurte konkrete krav om dette, og det er altså så langt kun du som har gitt meg dette i form av hvite rasister. Hvor er alle muslimene som krever løsrivelse? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Skånepartiets valgfilm 2010 http://www.youtube.com/watch?v=jN5tGOgjdds Lenke til kommentar
Warz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ikke et sted jeg ville ha flyttet akkurat: Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 I 1960 årene fryktet mange oslo-borgere at nordleningene skulle overta. Man kunne lese i avisannonser "hybel til leie (ikke til nordlending)" Paranoia hele veien er eneste måte å beskrive dette tøyset Det er forskjell på irrasjonell og rasjonell frykt. Nordlendinger er riktignok store i kjeften, men de er fredelige mennesker. Tror du politi og militæret sier opp jobben sin med en gang det blir 51% muslimer? Nei, men jeg tror det blir vanskelig for dem å gjøre en god jobb når de har flertallet av befolkningen mot seg. Hvis vi gir våpen til 40% slik at de kan forsvare seg mot 60% hvis de ypper seg kan jeg love deg at 60% vil revurdere om homofilmassakreplanenene er verdt å kjempe for med livet som innsats. Jeg vil også trekke i tvil om de heterofile vil sette SITT liv på spill for å redde de homofile. Du må også huske på at islamister ikke holder livet sitt så kjært som vanlige mennesker. Å dø i kamp er det største de kan oppnå. 72 jomfruer, vet du! Korrekt. Men jeg håper at du (som jeg) er sterkt i mot den nordiske modellen. Ja, den fungerer dårlig, selv om venstresiden ikke vil innse det. Muslimer og Nordmenn flest er like hjernedøde. De er riktignok mer ekstreme i enkelte områder hvor det er mange muslimer, men jeg tror ikke nordmenn flest tenker spesielt mye mer logisk enn muslimer. Det tror jeg. Nordmenn og vestlige folk generelt er langt mer oppegående enn folk fra den muslimske verden. Det er en grunn til at samfunnene deres holder steinaldernivå i forhold til i våre land. I såfall ville ikke Norge vært et så forjævlig land med uendelige tankeløse lover. Lovene våre er ingenting sammenlignet med Sharia. 2 Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hela skåne borde tillhöra Danmark och det Danska folkpartiet. Danmark har den bästa invandringspolitiken i Norden, och skåne tillhör egentligen dem. Svearna förstör hela Svearike med sin korrupta politik. De är landsförrädare och skall dräpas. Danmark er det eneste landet hvor det snakkes åpent om trusselen Islam. I Sverige fikk seg nok en støkk etter selvmordsbomberen i Stockholm, men mitt inntrykk er at de fortsatt later som inggenting. Et unntak er Sverigedemokraterna som har en svært innvandringsfiendtlig politikk. De er etter min mening for ekstreme, men de tar i det minste Islam på alvor. Politikerne i Norge er naive sauer. Det eneste større partiet som tar Islam på alvor er FrP. "For extreme"? Sverigedemokraterna är mindre extrema än FrP. Att sverige förändrats efter självmordsbombningen är dock riktigt. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) "For extreme"? Ja, de legger jo skylden for alle problemer på innvandrerne, og ingen skyld på svenskene som faktisk har stemt på de udugelige politikerne som har styrt siden 70-tallet og blant annet pådratt landet en massiv statsgjeld. Sverigedemokraterna vil fortsette i samme ekstreme spor som forgjengerne, bare at de er mer innvandringsfiendtlige. Endret 7. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hvis flertallet bestemmer at å steine homofile skal være lov, da blir det lov. Ferdig med den saken. Homofili var faktisk forbudt fram til 1972 her i Norge. Ja, og det som gjorde slutt på dette forbudet var at folk begynte å tenke. De brukte hjernen sin og resonnerte seg fram til at dette forbudet ikke kunne begrunnes rasjonelt. Det samme kan dessverre ikke sies om muslimer. Muslimer tenker ikke, de lar Koranen tenke for dem. Det vil ikke bli en slutt på elendigheten i de muslimske landene før de kaste fra seg overtro og begynner å bruke hodene sine til annet enn å lage bomber. Ifølge bibelen er homofili forkastelig og det er nok derfor vi hadde forbudet. Så fant vi som du sa ut at forbudet ikke kunne begrunnes rasjonelt. Hvis man generelt sett ser på de muslimske landene er de aller fleste lut fattige og liker langt bak oss i lese og skriveferdigheter, skoleutdannelse, infrastruktur, BNP, medisin osv. De er egentlig mange år bak oss generelt sett og befolkningen har ikke samme tilgang til informasjon som oss. Når man tar med kriger og lignende er det egentlig ikke så veldig rart at mange land ikke enda har forkastet sharialovene. Angående invandringsproblemet burde man nok jobbe bedre for å få innvandrere i arbeid. Samtidig som andre politiske vedtak som legalisering av narkotika, og dermed fjerne potensiel inntekt for kriminelle nok ville hjulpet mye. For å få folk i arbeid tror jeg krav om norskkurs for alle som ikke kan norsk/engelsk, og en større jobb for å få trygdede i arbeid, nok kunne være effektive måter på å få innvandrere ut i arbeid. I tillegg burde man nok sett litt på asylsystemet. Det er vel store problemer ved at vi får inn for mange menn i forhold til kvinner, og for mange kriminelle kommer. Antar det siste basert på at det nok koster en del å bli smuglet ut av landet, og vil anta at de som er lovlydige borgere med penger har bedre orden generelt sett og dermed ikke har like stort behov for å emigrere. Endret 7. januar 2011 av Kun10kr 2 Lenke til kommentar
Warz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det blir aldri 60% ekstremister. Men det kan godt hende det er 60% flertall, det betyr ikke nødvendigvis at alle vil være villig til å kjempe med livet som innsats, ekstremistene vil nok det, men ikke de fleste muslimene. Det tror jeg. Nordmenn og vestlige folk generelt er langt mer oppegående enn folk fra den muslimske verden. Det er en grunn til at samfunnene deres holder steinaldernivå i forhold til i våre land. Hvis du tar en typisk normann fra gata, spoler tilbake til han var 0 år og setter han inn i en muslimsk kjernefamilie vil han vokse opp å bli en muslim. Det er altså samfunnet som former den typiske nordmann på lik linje som muslimene formes av samfunnet. Det vil alltid være svært få mennesker som tør eller klarer å gå imot samfunnsnormenn for å velge det som er moralskt rett. Mennesker er kjent for å absorbere omgivelsene og deretter tilpasser seg. Sånn sett ser jeg ingen forskjell på nordmenn og muslimer, annet enn at de er født inn i ulike omgivelser. Ved mindre du kan vise til IQ tester som beviser at normenn er smartere enn folkeslagene vi finner i den muslimske delen verden blir uttalelsen din bare spekulasjoner. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Hvis man generelt sett ser på de muslimske landene er de aller fleste lut fattige og liker langt bak oss i lese og skriveferdigheter, skoleutdannelse, infrastruktur, BNP, medisin osv. Islamisme har inggenting med fattigdom eller analfabetisme å gjøre. Det er en av mange myter som er utbredt på venstresiden. De mest ekstreme islamistene er godt utdannet, og mange er bosatt i rike land i Vesten. Mullah Krekar, for eksempel, går på trygd og får alt han trenger av staten. Han lever som en konge. For å få folk i arbeid tror jeg krav om norskkurs for alle som ikke kan norsk/engelsk, og en større jobb for å få trygdede i arbeid, nok kunne være effektive måter på å få innvandrere ut i arbeid. Hva med å slutte å gi dem sugerør til statskassa, slik at de faktisk MÅ ut og jobbe? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ble plutselig stille om løsrivelse-spørsmålet når @apekatten ble gjort oppmerksom på > hvem som faktisk har denslags på dagsordenen... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 For å få folk i arbeid tror jeg krav om norskkurs for alle som ikke kan norsk/engelsk, og en større jobb for å få trygdede i arbeid, nok kunne være effektive måter på å få innvandrere ut i arbeid. Hva med å slutte å gi dem sugerør til statskassa, slik at de faktisk MÅ ut og jobbe? Målet bør hele tiden være minst mulig på trygd. Hvordan man konkret skal nå målet er jeg litt usikker på, men vil anta at å fjerne språkbarrieren nok ville hjulpet litt. Man bør nok også prøve å få trygdede til å bruke dagen sin i statlige jobber slik at de kan gjøre noe nyttig, ved siden av jobbsøking og jobbsøkingskurs selvfølgelig. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Kun10kr: Har du noen gang prøvd å dele ut penger gratis? Dersom du noen gang prøver vil du oppleve en såkalt "magneteffekt". Folk vil umiddelbart samles rundt deg i en stor flokk for å ta i mot pengene. Etterhvert vil det komme ekstra grådige mennesker fram som vil dytte de andre for å sikre seg mest. Kanskje blir det slåsskamper i forbindelse med utdelingen. Ja, utdelingen kan brått få et ganske motsatt resultat enn det du først ønsket ved å være gavmild. Plutselig er det blitt totalt kaos. På samme måte fungerer sosialdemokratiet. Det trekker til seg folk fra hele verden som vil ha gratis penger. Men er det egentlig slike folk vi trenger? De som bare vil ha gratis penger? Selvsagt ikke, men det er disse vi får. Dette er ofte mennesker som etterhvert føler de har KRAV på gratis penger og det gjør ikke saken bedre. De har ingen moralske sperrer mot å snylte på fellesskapet. Dersom vi dropper utbetalingen av gratis penger (var det 90% som levde på trygd der i Malmø av innvandrerene?) og gir null i sosialstønad vil innvandrere som ikke ønsker å jobbe velge andre land. I stedet vil vi få ærlige, hardtarbeidende og ordentlige innvandrere, som i stedet for å bryte ned landet hjelper med å bygge det opp. Endret 7. januar 2011 av Warz 7 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Islamisme har inggenting med fattigdom eller analfabetisme å gjøre. Det er en av mange myter som er utbredt på venstresiden. De mest ekstreme islamistene er godt utdannet, og mange er bosatt i rike land i Vesten. Mullah Krekar, for eksempel, går på trygd og får alt han trenger av staten. Han lever som en konge. Men nå begår du en feil selv, nemlig at du ikke skiller mellom lederne innen Islamistiske partier og organisasjoner - og folk som støtter de. Islamistene i Midtøsten snakker om Vestlige korstog mot Islam og Vestlig imperialisme i Midtøsten. Vanligvis ville ikke vanlige muslimer bitt på "basillen", men når de ser med egne øyne hvordan Vesten herjer med krigføringer og imperialisme (se: Afghanistan, Irak, Saudi-Arabia, Pakistan, Palestina, Libanon osv) er det lettere å bli overbevist av Islamistenes retorikk. Islamistene vinner oppslutning på Vestens imperialisme. 3 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Kun10kr: Har du noen gang prøvd å dele ut penger gratis? Dersom du noen gang prøver vil du oppleve en såkalt "magneteffekt". Folk vil umiddelbart samles rundt deg i en stor flokk for å ta i mot pengene. Etterhvert vil det komme ekstra grådige mennesker fram som vil dytte de andre for å sikre seg mest. Kanskje blir det slåsskamper i forbindelse med utdelingen. Ja, utdelingen kan brått få et ganske motsatt resultat enn det du først ønsket ved å være gavmild. Plutselig er det blitt totalt kaos. På samme måte fungerer sosialdemokratiet. Det trekker til seg folk fra hele verden som vil ha gratis penger. Men er det egentlig slike folk vi trenger? De som bare vil ha gratis penger? Selvsagt ikke, men det er disse vi får. Dette er ofte mennesker som etterhvert føler de har KRAV på gratis penger og det gjør ikke saken bedre. De har ingen moralske sperrer mot å snylte på fellesskapet. Dersom vi dropper utbetalingen av gratis penger (var det 90% som levde på trygd der i Malmø av innvandrerene?) og gir null i sosialstønad vil innvandrere som ikke ønsker å jobbe velge andre land. I stedet vil vi få ærlige, hardtarbeidende og ordentlige innvandrere, som i stedet for å bryte ned landet hjelper med å bygge det opp. Kan fort bli et problem å dele ut gratis penger ja. Derfor bør vi begrense dette så mye som mulig. Som jeg skrev så burde vi prøve å få flest mulig ut i jobb. Men vi kan ikke la folk sulte i hjel heller. Hva med nordmenn som går på trygd? Hvis innvandrere blir forskjellsbehandlet tror jeg det fort kunne skapt dårlig stemning blant en del invandrere og dermed mer splittelse i samfunnet. Flest mulig ut i jobb bør alltid være målet og jeg har skrevet litt lengre opp noen tanker om hvordan jeg ser for meg at dette kunne bli løst. EDIT: Må bare si meg enig med Decline, bra innlegg. Endret 7. januar 2011 av Kun10kr Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Målet bør hele tiden være minst mulig på trygd. Hvordan man konkret skal nå målet er jeg litt usikker på, men vil anta at å fjerne språkbarrieren nok ville hjulpet litt. Språkbarrieren vil fjernes av seg selv hvis man fjerner trygden. Da MÅ de ut og jobbe, og de vil lære seg norsk for å øke jobbmulighetene. Men nå begår du en feil selv, nemlig at du ikke skiller mellom lederne innen Islamistiske partier og organisasjoner - og folk som støtter de. Islamistene i Midtøsten snakker om Vestlige korstog mot Islam og Vestlig imperialisme i Midtøsten. Vanligvis ville ikke vanlige muslimer bitt på "basillen", men når de ser med egne øyne hvordan Vesten herjer med krigføringer og imperialisme (se: Afghanistan, Irak, Saudi-Arabia, Pakistan, Palestina, Libanon osv) er det lettere å bli overbevist av Islamistenes retorikk. Islamistene vinner oppslutning på Vestens imperialisme. Jeg har forklart hvorfor denne tankegangen er feil i tråden om hva som er bra med Norge. Kort oppsummet: Det er ettergivenheten overfor Islam som skaper trøbbel. 1 Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 110 miljoner kronor i månatlig summa kostar illegala invandrare. Man försöker utvisa dem, men på grund av tröghet i systemet går det långsamt. Runt 11 000 personer befinner sig olagligt i Sverige idag. Om man tittar på klippet jag länkar till, 2:39, så ser man vad felet i Sverige är i dag; korrupta politiker! Landsförrädare!. "Sverige har en alldeles för restriktiv laghstiftning" Billström är dock en hjälte "Då skall man plocka upp dem och skicka dem ur riket så fort som möjligt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå