egkro Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har nettopp montert HD nr.2 i kassa. Montert strøm + flatkabel og bootet. Ny HD blir ikke detektert. Må jeg: (1) Formattere den (2) Partisjonere den vha. Diskmanager (3) Endre jumpersetting (Hvilke posisjon) og tilslutt endre noe (hva) i BIOS ? Er dette riktig fremgangsmåte og stemmer rekkefølgen ? HASTER :o Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du sjekker først at den blir detektert i BIOS. Så bruker du Diskmanager til å lage en (eller flere) partisjon, denne vil da bli formatert. Lenke til kommentar
jfkleven Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det første du må gjøre, er å sette jumperen riktig. Hvis den første hdd din står som master, må du sette den nye som slave. Hvis ikke, sett den som cable select. Gå så inn i bios, og se om hdd blir detektert. Hvis den blir det, formater den i windows. Mvh JFK Lenke til kommentar
PuppetMastero Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har også installert 2 identiske harddisker. Og jeg finner begge i biosen, men i Windows dukker bare den ene opp. Hva kan dette skyldes??? Jeg bruker forøvrig Win98 som operativ system, og 98'en er helt standard ingen service packs eller noe. Kan det eventuellt være det? Takk for alle svar! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå