Windoge Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det er lenge siden jeg har hatt mulighet til å dra innom kontoret, så leverte skattekortet først i dag. Driftsleder var usikker på om det var forsent. Dersom det er forsent, vil jeg måtte skatte 50% av lønna som blir utbetalt 20. januar (opptjent i desember), eller er det mulig å bruke fjorårets skattetabell på denne utbetalingen? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Tror det er vanlig at de trekker lik skatt som de gjorde i fjor. Men kan jo hende at ulike lønnskontorer har ulik politikk... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Ok :-). Håper noen kan svare med sikkerhet. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Såvidt jeg vet (oppgitt av han som kjører lønn for oss og har jobbet på skattekontoret tidligere), så kan den første månedslønnen kjøres med fjorårets skattekort. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ok :-). Håper noen kan svare med sikkerhet. "Noen" er vel i dette tilfellet lønningskontoret .... (Og det er vel kanskje ikke så sannsynlig at de følger med på dette forumet, så jeg vil anbefale deg å ta en telefon til dem på mandag.) 1 Lenke til kommentar
tokakv Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hjemmelen finnes forøvrig på http://www.lovdata.no/for/sf/fd/xd-20071221-1766.html#5-5-1 dersom du skulle ha lyst til å kaste noe i hodet på de dersom de nekter. :-) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Der jeg jobber bruker de vanligvis fjorårets skattekort i januar uansett om vi har levert skattekort i tide eller ikke. Det kommer kanskje av at vi får lønn den 12. og at det er litt knapp tid til å få med de nye tabellene før lønnskjøringen. Men det var jo kjekt at du har fått link til lovverket så du har noe å slå i bordet med. Endret 7. januar 2011 av Mythos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå