Gå til innhold

hente informasjon fra et regneark til et annet i Excel


Anbefalte innlegg

Jeg har et Excel-ark med en liste over ansatte. det er en ansatt per linje og dette ineholder bløandt annet stillingskode, navn, avdeling osv. jeg kunen tenke meg å prøve å lage et annet ark som henter ut informasjon fra dette. Jeg ser for meg at det blir en eller annen form for søkefunksjon som skal gjøre følgende:

 

Når en velger en gitt stilling (feks fra en nedtrekksliste) genereres en liste over alle som har den gitte stillingen ved alle avdelingene. listen skal helst sorteres per avdeling og så per stilling.

 

Jeg sitter med en norsk utgave av Excel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe annet enn å leke meg litt med pivot-tabeller men inntrykket jeg sitter med foreløbig er at det er supert å på summere data men ikke nødvendigvis så bra til å hente ut feks lister med navn? noen anbefalte bøker på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...