Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig feil på min Acer laptop

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå fått et utrolig kjedelig problem med min bærbare pc, en Acer 5720zg, kjører windows vista 32-bit.

Problemet er at fra og med i går kveld så har jeg ikke kunnet åpne noen programmer whatsoever, får bare opp en feilmelding som sier at det bestemte programmet ikke har noe program som er assosiert for å kunne utføre denne handlingen, dette gjelder samtlige program, alt ifra internet explorer til Itunes. Det som derimot er merkelig er at samtlige program fungerer helt fint om jeg kjører de som admin, sånn rent bortsett ifra t det virker som om det er første gangen jeg åpner de, f.eks internet explorer hadde ingen startside osv.

Så spørsmålet mitt er kort og godt hva har skjedd og hva kan jeg gjøre med det?

Har prøvd å gå til kontroll panel, default programs, og legge til oppgaver for programmene manuelt, men når jeg kommer så langt, står rett og slett riktig program til å utføre hver enkelt handling. Har også sjekket at kontoen min på pc'n har admin rettigheter, noe den da altså har.

Er dessverre ikke så spesielt datakyndig av meg så når sånne problemer oppstår er jeg relativt hjelpeløs :(

Si ifra om noe er uklart eller om dere trenger mer info om noe så skal jeg gjøre mitt ytterste for å gi fornuftige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har laget en liten screencast på hvordan man kan lage en bootbar antivirus løsning. Oppdaterer seg legg over eth0 og scanner gjennom Windows-systemet enkelt. Kan være en god løsning når du ikke kan kjøre noen programmer i selve Windows. Hvis du har tilgang til en PC med cd-brenner kan du laste ned image og brenne ut AVG til CD. Boot fra CD og sjekk PC for virus.

Her kan du se litt hvordan det fungerer :

AVG boot-cd Antivirus Screencast

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...