murrik Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 jeg tenkte å bygge noe ala dette her og lurer på hva stoff som egner seg best å bruke og hvor man evt. kan få tak i det. Lyskilden skal altså stå på utsiden og lage en slags softbox. bildet er forøvrig fra http://strobist.blogspot.com Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det eksklusive stoffet "papir" passer utmerket.. Lenke til kommentar
rolle_ Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Har selv laget en lignende boks. Fikk et råd fra en eller annen (husker ikke hvem) om å bruke hvitt silkepapir, selv brukte jeg 2 lag. Har ikke hatt anledning enda til å teste denne enda. Lenke til kommentar
rolle_ Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Har nå fått testet mini-studioet mitt se vedlagte bilder Ang.lys så har en flere muligheter. jeg brukte en fjernstyrt blitz, har ikke fått testet med konstant lys enda. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Litt vell lyst på høyreside i forhold til venstre på det sigma objektivet? Lenke til kommentar
rolle_ Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jepp, men det skyldes vel at jeg bare brukte 1 stk lyskilde. Har bare 1 stk funksjonabel blitz pr tiden. Det har blitt bedre om jeg har brukt 2 stk lyskilder. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hva med en helt vanlig lys i form av en lampe Lenke til kommentar
murrik Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 ja funker ikke det med to stykk lamper, med "hvite" pærer? Lenke til kommentar
rolle_ Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Joda det fungerer det også. Men en må muligens gjøre noe med hvitbalansen, justere hvitbalansen etter bakgrunnen eller en kan ta bilder i RAW format og justere det i etterkant Lenke til kommentar
c-man Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Jeg lagde en slik boks tidligere, brukte ubleket matpapir som "filter" på toppen og på sidene, og hvit kartong inni. Som lyskilder hadde jeg 2 halogen kontorlamper på sidene, og en over. Skjøt i raw og endret hvitbalansen etterpå. Enkelt, og mye billigere enn å svi av 5-600 kroner på en fotobutikk. Endret 10. januar 2011 av c-man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå