Nåla-i-veggen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hei Jeg har fra http://www.pixmania.com/no/no/home.html kjøpt en mobiltelefon (LG p500 Optimus One). Ifølge spesifikasjonene er norsk ett av flere språk som kan velges på denne telefonen, står også under omtalen av telefonen hos Pixmania. Nå viser det seg at firmaet driver med parallellimport og jeg har derfor fått en versjon av telefonen som er beregnet på det tyske markedet, blant annet ved at den inneholder et par tyske "apper" allerede. Men det problematiske med telefonen er at jeg ikke kan velge norsk språk. Jeg kan velge norsk men hver gang telefonen har vært slått av og slås på igjen er det tilbake til tysk som var språket da den ble slått på første gang. Jeg har kontaktet LG, de henviser til Pixmania siden produktet er parallellimortert. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg har aldri hatt en intensjon om å kjøpe en tysk-språklig telefon, og det står ikke noe om en slik begrensning på nettsida til Pixmania heller. Jeg hadde aldri drømt om å få en tyskspråklig mobil fra en nettbutikk som er rettet mot det norske markedet. Endret 7. januar 2011 av Svein1967 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Benytt den lovfestede angreretten, og returner telefonen til lekebutikken Pixmania. Er det gått mer enn 14 dager siden du hentet/fikk utlevert telefonen, så henviser du til feilinformasjon i beskrivelsen av telefonen, og hevder at den har en mangel i følge denne. Kjøp så hos en seriøs norsk forhandler, og handle aldri hos Pixmania igjen. Regn det som en lærepenge Endret 7. januar 2011 av Marekatten 1 Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Å handle hos seriøse forhandlere er en fordel, men ikke alltid lett å skille dem. Har begått tabben selv, stolte på butikken fordi den var i prisguiden og tok den for god fisk. Ikke at de er tyver, men var ikke imponert over kundeservice og leveringstid hos dem, virket litt useriøs den butikken der. Men søk her på forumet og på google, så finner man ofte ut av mye. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Leser man erfaringer i Prisguiden (og ikke bare de som skryter over leveringstid), så finner man ut at det er en del snusk med akkurat Pixmania. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Benytt den lovfestede angreretten, og returner telefonen til lekebutikken Pixmania. Er det gått mer enn 14 dager siden du hentet/fikk utlevert telefonen, så henviser du til feilinformasjon i beskrivelsen av telefonen, og hevder at den har en mangel i følge denne. Kjøp så hos en seriøs norsk forhandler, og handle aldri hos Pixmania igjen. Regn det som en lærepenge Jeg ville først forsøkt meg med at det er en mangel. Ved bruk av angrerett vil du måtte betale returporto, om du reklamerer vil du få hevet kjøpet eller få "reparert" telefonen slik at den har norsk språk. Imidlertid kan det bli litt diskusjon av å reklamere (har hørt at Pixmania kan være litt vanskelige), så du får vurdere om å benytte angreretten kanskje er en god løsning. Trist, men sant. Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Pixmania driver ikke med pararell import, men de holder til i Frankrike så derfor så har du mest sannsynlig for euroversjon av telefon. Har fra flere bekjente hørt om de er vrient å klage til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Sjølvsagt er det ein mangel du har rett på å få fiksa. Der kjem riktignok problemet inn sidan Pixmania kan være vanskelege å få hjelp av. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Takk for alle svar. Jeg skulle ha to identiske mobiler tidsnok til jul (gaver til sønn og datter) og de eneste stedene som hadde denne modellen på lager var pixmania og dustinhome. Den fra dustinhome er det ingen problemer med, også den ble sendt fra utlandet mener jeg?. Endret 9. januar 2011 av Svein1967 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Dustin er vel svensk? I såfall er det mer sannsynlig at du får en nordisk modell, enn om du handler fra Pixmania. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Da har jeg avtalt retur av mobilen og tilbakebetaling fra Pixmania. Får satse på at det løser seg og at jeg for pengene kan kjøpe en fungerende mobil. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Da har jeg avtalt retur av mobilen og tilbakebetaling fra Pixmania. Får satse på at det løser seg og at jeg for pengene kan kjøpe en fungerende mobil. Da kom endelig pengene fra Pixmania inn på min konto. Da blir det å få tak i telefonen fra en helnorsk butikk i stedet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå