Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har jeg krav på stipend?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Som tittelen sier "har jeg krav på stipend"

 

Før jeg sender en mail til lånekassen tenkte jeg att skulle bare spørre her om noen som

er eller har vært i denne situasjonen.

 

Tingen er att jeg skal flytte til tr.h neste år ,men jeg trenger ikke lån fra lånekassen siden jeg har spart disse selv. Men har jeg krav på stipend alikavell ?

 

Forsåvit er høgskole jeg skal begynne på,ingen foreldre hvist lånekassen ser på det.

 

ivan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil kunne få studielån, inntil en viss grense med mindre du har for stor inntekt eller formue. Formuegrensen for å få utbetalt maksimal grunnstøtte er 352059 kroner i år, og har du mer enn dette vil støtten bli redusert.

 

Inntil 40% av lånet vil kunne bli omgjort til stipend, så lenge du ikke bor hos dine foreldre/foresatte, dersom du står på eksamen.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Du vil kunne få studielån, inntil en viss grense med mindre du har for stor inntekt eller formue. Formuegrensen for å få utbetalt maksimal grunnstøtte er 352059 kroner i år, og har du mer enn dette vil støtten bli redusert.

 

Inntil 40% av lånet vil kunne bli omgjort til stipend, så lenge du ikke bor hos dine foreldre/foresatte, dersom du står på eksamen.

 

Takker for svar, men sant det du sier.

 

Jeg skulle egentlig bare gå til lånekassen sin side før laget en post, fant svaret nesten med en gang.

 

*Jeg rediter*

Får hvist stipend (35k) hvist jeg ikke har en formue over kr 269 168 (netto.)

eller har en inntekt på 136 061.- brutto i personinntekt.

Dog hvist har bestått eksamen.

 

Får vell finne ut hva man skal gjøre er vell ikke så bra å mixe med det man har spart..

Endret av Ivan83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...