Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ice.net - erfaringer

Anbefalte innlegg

Har noen erfraringer med ice.net som jeg gjerne deler.

Kortversjon:

Ikke tenk på å benytte "ice.net - Alltid" som bredbånd hjemme.

- 6GB nedlasting pr mnd er alt for lite til litt bruk hver måned

- D35 trådløs router som de leverer har svært dårlig rekkevidde i forhold til andre billige routere.

- Kundeservice er dårlig/arrogant og her får man praktisk talt ikke hjelp

Den lengre versjonen:

Har nå hatt ice.net som bredbånd hjemme i 4 måneder.

Vanlig hastighet her er ca 750/750. (Dårlig nedlastingshastighet men grei opplastingshastighet i forhold til ADSL.)

Problem 1:

- De har en grense på 6GB nedlasting pr måned. Dette holder for oss på en fam. på 5 som bruker dette litt hver dag en halv måned. Deretter setter ice.net ned hatigheten til 200 kb.

Problem 2:

- Må ringe / kontakt kundeservice hver måned for å få satt opp igjen hastigheten. De sier det skal gå autmatisk, men det har det ikke gjort så langt.

Problem 3:

- Trådløsmodemet deres har svært dårlig rekkevidde. Bor i et hus med trevegger, men her er det svært dårlige signaler bare ett rom unna.

Problem 4:

Arrogant kundeservice. Prøvde å benytte meg av angreretten da abonnementet ikke fungerte så bra. Sendte en henvendelse til dem på hvordan jeg skulle forholde meg. Den svarte de ikke på før etter 11 dager. Og svaret var da at de måtte ha modem og angreskjema hos seg før det har gått 14 dager. Deretter kunne de vurdere å godkjenne angrerette. Dette betød at jeg ikke kunne benytte meg av angreretten.

Det er i tillegg 12 mnd binding på dette....

... så her sitter jeg med et bredbånd som skal ut av huset så snart bindingstida er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...