Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindupusserarmer + vindupussere til Audi A4 2002 stasjonsvogn.

sdf123

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nye vindupussere, og oppdaget at det ene feste på selve armen er knekt, så jeg får ikke festet pusserne skikkelig. Selve armene har begynt å miste litt av lakken(skal vist være pga at bilen er vasket i maskinvask har jeg hørt) så tenkte jeg kunne bytte begge armene også.

De armene jeg har i dag tar kun Bosch viskere og ikke dem man feks får kjøpt på biltema.

Hvor får jeg kjøpt armer til Audi A4 som også tar Biltema viskere og hva koster det for begger armene foran? Og er det vanskelig å bytte selv?

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg deg riktig nå?

Du har Aerotwin viskere, men ønsker å bytte til elendige viskere fra 60-tallet?

Hold deg til aerotwin du, fantastisk gode viskere. Varer for evig...

Her har du nye viskerarmer og viskerblader:

http://cgi.ebay.de/Audi-A4-8E-B6-S4-RS4-Aerotwin-Scheibenwischer-original-/260690679069?pt=Konsolen_Halter&hash=item3cb260151d#ht_500wt_922

Audi A4 B6 kom bare med aerotwin viskere, ikke gammeldagse.

Men hvis jeg har forstått deg riktig, er det vel slike du skal ha:

http://cgi.ebay.de/Audi-A4-B5-Scheibenwischer-Wischer-Set-links-rechts-/360311942531?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e443ed83#ht_2890wt_907

De fleste bytter fra vanlige til aerotwin, så vanlige viskerarmer går billig.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sååå mye dyrere for Bosch viskere da. Dessuten skifter man ikke viskere så ofte at det gjør noe.

Armene får du kjøpt på eBay som nevnt over eller hos nærmeste Audi forhandler. Partnummer er i følge katalogen jeg har for 2002 A4:

Aerotwin: Venstre visker 8E1955407C, høyre visker 8E1955408C

Hvis du absolutt vil bruke Biltema sine viskerblader tror jeg du må ha disse:

Venstre visker 8E1955407A , høyre visker 8E2955407A

Merk at da må du sannsynligvis også ha to klips (itemnummer 8A på bildet) 8E0955247

Du finner dem på www.nbd.no

post-141082-0-91958200-1294531818_thumb.jpg

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar

Forstår jeg deg riktig nå?

Du har Aerotwin viskere, men ønsker å bytte til elendige viskere fra 60-tallet?

Hold deg til aerotwin du, fantastisk gode viskere. Varer for evig...

Her har du nye viskerarmer og viskerblader:

http://cgi.ebay.de/Audi-A4-8E-B6-S4-RS4-Aerotwin-Scheibenwischer-original-/260690679069?pt=Konsolen_Halter&hash=item3cb260151d#ht_500wt_922

Audi A4 B6 kom bare med aerotwin viskere, ikke gammeldagse.

Men hvis jeg har forstått deg riktig, er det vel slike du skal ha:

http://cgi.ebay.de/Audi-A4-B5-Scheibenwischer-Wischer-Set-links-rechts-/360311942531?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e443ed83#ht_2890wt_907

De fleste bytter fra vanlige til aerotwin, så vanlige viskerarmer går billig.

Jeg har ikke Aero i dag hvertfall(er helt ulike dem jeg har med dem du viser til i ebay linken)! Men de så jo kjekke ut de Aero sakene der!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke Aero i dag hvertfall(er helt ulike dem jeg har med dem du viser til i ebay linken)! Men de så jo kjekke ut de Aero sakene der!

Nei ikke jeg heller, og det stemmer nok ikke helt at A4 B6 bare kom med Aerotwin.

Har feks en 1.8T fra 3. kvartal 03, som også har old-style viskerblad med ledd, og etter hva jeg kan se av Vagcat er det først chassinr et godt stykke etter mitt igjen som bruker Aerotwin armer, som standard.

I dag får man forsåvidt uansett Aerotwin blader for feste på konvensjonelle armer, men hvis jeg var i dine sko ville jeg definitivt hørt på de andre her, og byttet til Aerotwin armene. Det er nok ikke helt i tråd med ditt ønske om å bruke billige Biltema-blader, men det er til gjengjeld mye bedre viskere, som har bedre kontakt mot glass, mindre følsomt for ulemper av fartsvind, høyere motstand mot problemer av is/snø, og som gjerne også varer lenger.

Jeg er forresten ikke overbevist om at det har skjedd grunnet maskin-vask. Dette er i alle fall et problem som rammer mange biler, og en knøttliten sprekk, hull, steinsprut, ol, i overflaten på viskerarm er nok til at det begynner å korrodere under, og "lakken" blir presset av i flak. Dette kan skje samme hvordan man vasker bilen. :)

Lenke til kommentar

Har nå fått hentet di nye viskerne og armene, og begynt å demontere de gamle, men f... f... og dem sitter!

JEg løsnet mutteren på begge, det gikk greit, prøvde så med ei vannpumpetang for å dra armene av bolten, men kul umulig!

Sprayet så på crc 556, og det har stått med den en time, men fortsatt kul umulig!

Tips?

Lenke til kommentar

Fikk det til!

Løsning: Spraye masse CRC og så kjøre vindusviskerne til dem står rett opp, altså stoppe bilen mens vindusviskerne går slik at dem står rett opp. Så gikk jeg løs med vannpumpetanga og fikk løsnet begge 2 veldig kjapt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...