Wilhelmsen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Heisann Win7, Xeon3220, 6GB minne og et nvidia GT210 skjermkort. Sitter på et dualscreen oppsett med en (primær, DVI) Eizo Foris FX2431 og en eldre (sekundær, VGA) Eizo L565. Bruker instillingen utvid skrivebord, ikke dupliker eller noe. Kun utvid. Fra tid til annen ønsker jeg å kun bruke FX2431 til f.eks spill som ikke er så glad i dual oppsett. Da kobler jeg selfølgelig kun ut L565en i windows skjerm egenskaper. Forteller dette fordi kanskje det er relevant at instillingene i blant blir endret på. Det som har begynt å skje de siste dagene er at jeg skruer maskinen på, den booter, FX'en viser POST og slikt. Windows login skjer men før jeg får logget meg inn går skjermen svart. Den sekundære skjermen har ikke enda fått noe signal så den er svart også. Det som hjelper er å nappe ut kabelen til FX'en for så å putte den i igjen, da kommer bilde tilbake igjen. For litt siden skulle jeg aktivere sekundær skjermen, og da gjorde jeg dette via windows' skjerm egenskaper men da jeg valge å utvide skrivebordet skrudde FX'en seg av og forsvant fra oversikten over tilgjengelige skjermer. Den sekundære var helt alene og fikk riktignok bilde. De eneste ordentlige endringene som har skjedd den siste uken er vel en Windows Update for noen dager siden. Det jeg tenker er enten en windows driver som må oppdateres, dårlig kontakt i DVI kabelen, skjermkortet i seg selv eller FX'en. Før jeg begynner å feilsøke i alle retninger ønsket jeg å høre hva de kloke hodene her inne kun si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå