Gå til innhold

splitter på tv /dårlige signaler

Anbefalte innlegg

Jeg har kabeltv fra Canaldigital - sameiet har en grunnpakke som jeg får tilgang til rett i kontakten - jeg har splittet slik at jeg har to tv-utak og det fungerer fint på begge tver.

MEN jeg ville ha en dekoder bl.a. for å kunne velge flere kanaler selvsagt, men også muligheten til å ta opp. Når jeg kobler dekoderen til tv - blir bildet hakkete og noen ganger helt stopp - ringer canal digital hvor de sier at NEI de supporterer ikke når det er en splitter. Vel vel mitt spørsmål er - om jeg kjøper en blue-ray spiller med opptaksmulighet vil jeg få samme problemet ved å koble denne til? Jeg tar da bort dekoder fra canal digital selvsagt - og ønsker bare å se film og kunne ta opp programmer. Og glmmer å hente ned andre programmer fra Canal digital enn det som leveres standard til sameiet.

Så kortet ned - vil en slik Blu-ray spiller med opptak oppføre seg på samme måte som en dekoder?

Håper dere skjønner - dere skjønner i alle fall at jeg IKKE er teknisk :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en slik opptaker vil du bruke analoge signaler. Da vil degradering av signalet vises på annen måte, som snø og skygger i bildet.

Splitter er som regel en dårlig ide. Det er bedre å viderekoble signalet fra enhet til enhet. Dvs du tar en kabel fra veggboks til opptaker, og så fra opptaker utgang en kabel videre til dekoder.

Lenke til kommentar

Med en slik opptaker vil du bruke analoge signaler. Da vil degradering av signalet vises på annen måte, som snø og skygger i bildet.

Splitter er som regel en dårlig ide. Det er bedre å viderekoble signalet fra enhet til enhet. Dvs du tar en kabel fra veggboks til opptaker, og så fra opptaker utgang en kabel videre til dekoder.

Takk for svar! Men når tv bildet er helt perfekt når jeg setter den rett i tv'n! - Tror du da at en blue-ray foran vil svekke singalene - spillerene har en tv-reciver i seg om det betyr noe.......

Endret av tvv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...