Baranladion Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Usikker på om jeg poster på riktig sted, men skitt au. Har en ekstern hardisk på 120gb, som jeg skal overføre filer fra og inn på pc`n på jobben. Når jeg plugger den inn blir enheten oppdaget og "installert", men jeg får ikke opp harddisken på min datamaskin, eller valget om å åpne filer o.l Det eneste jeg får valg om er å løse ut enheten igjen. Det samme skjedde når jeg prøvde å koble til en minnekort leser. Er det noen som har noe løsning her? Kan det være sikkerheten på arbeidsplassen som sperrer for dette på en eller annen måte, dog uten å si ifra? Kan hardisken ha ett annen filsystem eller noe? Har prøvd flere maskiner på jobben, men det skjer det samme der. Endret 7. januar 2011 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Sjekk om du finner den i Diskbehandling (se min signatur). Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Dukket opp en der som muligens kan være den? 111,47gb OK(primærpartisjon) Står også at den er 100% ledig, noe som er rart da det skal være filer på den.... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) dette får jeg opp også, men kommer liksom ikke inn på hardisken... Finner den ikke noe sted. Endret 7. januar 2011 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Har den et filsystem? Det beste er at du legger ut et skjermbilde av Diskbehandling. Endret 7. januar 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 La inn skjermbilde av diskbehandling i forrige post Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Den har ikke noe filsystem, og derfor heller ikke noen bokstav. Du kan bruke MBRlister (se min signatur) for diagnose. Kan da se på det i morgen. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Ok, jeg prøver det imorgen. Det er vel ingen fare for selve disken? Filene er nok ikke så farlig, men disken er ikke min skjønner du Takk for hjelp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det enkleste er bare å slette partisjonen(e) og lage en ny. Det gjør du i Diskbehandling. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg lurer på om det er hensikt å bruke en externt lagrings disk i en GPT configuration. Om disken skal brukes som allround, vil en convertering til MBR disk være det beste. Å slette alle partitioner i den, for deretter å right klikk på disk nr i diskbehandlig, vil gi deg muligheten til convertering vil jeg tro. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Stod ingenting i txt. fila som ble generert av det programmet.. Må det åpnes fra et visst sted på maskina? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Har skrevet i bruksanvisningen for MBRlister: I Vista må man velge å kjøre som Administrator, ellers er det ikke noe innhold i filene. Gjelder også Win7. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Da funka det ja.. Skal jeg poste innholdet i BPB0list/Zerolist her? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Trenger bare BPB1list.txt. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Da kommer den som vedlegg her. BPB1list.txt Endret 9. januar 2011 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Da kan vi se at det er en MBR disk. Partisjonstabellen viser en offset på 129, som er feil. Det normale er 63 (eller 2048). Dermed blir bootsektor feil, og filsystemet kan ikke leses. Men er dette samme disk som vi så i post #4? Der viser Diskbehandling en 120 GB disk med 2 parisjoner. BPB1list.txt viser en 1 GB disk med en partisjon. Vi bør nok se på MBRlist.txt også. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Jeg kan legge opp filene når jeg kommer hjem. Er riktig fremgangsmåte å plugge i USB disken og så kjøre mbrlister fra feks skrivebordet? Endret 9. januar 2011 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvor du kjører MBRlister fra spiller ingen rolle. Slike program, som bare består av en enkelt .exe fil, kan ligge hvor som helst. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Her kommer mbrlist.txt MBRlist.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Da ser vi at 120 GB disken nå er disk 2. Den kan ikke leses. Disk 1 er nå en minnepinne? Eller ser det likt ut som før i Diskbehandling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå