Gå til innhold

Datanettverk utilgjengelig


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem jeg driver å undersøker:

 

Av og til ramler datanettverket ut. Av en eller annen grunn kan jeg da ikke ringe/motta anrop og sende/motta sms.

 

Driver nå å prøver å finne ut om det er nettverket (har onecall) eller mobilen(har galaxy s, custom rom darkys )eller android som er problemet

 

Hva jeg så langt har funnet ut:

 

Har en kompis med Desire og orginal rom, one call - samme problem

En kompis Galaxy s custom rom darkys, one call - samme problem

(Både jeg og han kompisen har samme problem med orginal rom)

En venninne Galaxy s,usikker på rom, usikker på nett (ikke onecall ihvertfall) - samme problem

En kompis, gammel nokia tlf, onecall, - samme problem.

 

 

Har snakket med One call og de sier at tlf er registrert som avslått.

 

Jeg lurer på om det er onecall, galaxy s eller android som er problemet?

 

Skal sies at jeg har en deisre HD som jobbtlf med telenor abb som ikke har problemer, men denne er ikke brukt nok til å ta en konklusjon.

 

Er det noen her som har opplevd noe lignende? Oppgi gjerne, nett, tlf, og hvilken rom du bruker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en ganske enkel forklaring på dette, da dette er en kjent problemstilling hos One Call. Da One Call og Tele2 sammen bygger ut nytt nett (Network Norway), vil din telefon velge Network Norway sitt nett om dette er tilgjengelig, da dette er "hjemmenettet", vel og merke kun hvis tlf er satt til å velge nett automatisk. Siden Network Norway(nwn) sitt nett bare er delvis utbygd foreløpig i norge vil den bytte over til Telenor der hvor den ikke får kontakt med nwn sitt nett. Det er i dette nettverksbyttet at du raskt kan miste nett, og dette skjer med alle typer OS og telefoner, men virker som det er flest android 2.1/2.2 hvor dette skjer med.

 

Løsningen her blir å velge nettverk manuelt og da velge Telenor sitt nett, siden dette har dekning i hele norge og man slipper nettverksbytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...