Samcki Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Da har 3g oppgraderingen kommet til Bergen og, før jul oppgraderte NetCom nettet i Oslo og Trondheim til nye hastigheter: NetCom oppgraderer Testet med speedtest på min HTC Desire, får hastighet på 4mbit ned og 1.7mbit opp. Noen med en HTC Desire HD som kan teste (Takler bedre hastigheter)? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Er ute å tester litt nå, satt opp HTC Desire som WIFI aksesspunkt og koblet til med bærbar PC. Testen er gjort på Knarvik i nordhordaland i en bil (et stykke utenfor Bergen): Kommer til å teste i andre områder også Vil bare si at HTC`en er strålende som wifi modem! Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 testet på Hamar vest. ligr på den farten og enda opp til 10Mbit Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 testet på Hamar vest. ligr på den farten og enda opp til 10Mbit Det er jo strålende NetCom har gjort mye bra i det siste Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) testet på Hamar vest. ligr på den farten og enda opp til 10Mbit Det er jo strålende NetCom har gjort mye bra i det siste Ikke direkte sammenlignbart, men relevant ift. kvalitet på NetCom-tjenester om dagen; ferskt resultat herfra med Samsung GT-B3730 USB-modem i "UMTS Only"-mode (HSPA+), plassert i vinduskarmen med USB-skjøt... Slik så resultatene ut (HSPA+) rett før jul med liten trafikk, rett etter oppgraderingene formoder jeg; Endret 18. januar 2011 av leftbrain Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 testet på Hamar vest. ligr på den farten og enda opp til 10Mbit Det er jo strålende NetCom har gjort mye bra i det siste Ikke direkte sammenlignbart, men relevant ift. kvalitet på NetCom-tjenester om dagen; ferskt resultat herfra med Samsung GT-B3730 USB-modem i "UMTS Only"-mode (HSPA+), plassert i vinduskarmen med USB-skjøt... Slik så resultatene ut (HSPA+) rett før jul med liten trafikk, rett etter oppgraderingene formoder jeg; NetCom virkelig på vei opp altså, ikke ille dette! Må sies jeg benyttet en HTC Desire som modem, den støtter maks 7.2mbit ned, så hadde sikkert fått et bedre resultat med en 14.4 eller 21mbits modem. Og snart kommer vel LTE til å bli mer utbredt, for dere som er intr i dette så finner dere oversikt over hvilke basestasjoner som finnes de forskjellige stedene her: www.finnsenderen.no Det som er spessielt her er at Telenor så å si ikke har en eneste LTE sender oppe i drift, så NetCom er igjen mer frempå. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 testet på Hamar vest. ligr på den farten og enda opp til 10Mbit Det er jo strålende NetCom har gjort mye bra i det siste Ikke direkte sammenlignbart, men relevant ift. kvalitet på NetCom-tjenester om dagen; ferskt resultat herfra med Samsung GT-B3730 USB-modem i "UMTS Only"-mode (HSPA+), plassert i vinduskarmen med USB-skjøt... Slik så resultatene ut (HSPA+) rett før jul med liten trafikk, rett etter oppgraderingene formoder jeg; NetCom virkelig på vei opp altså, ikke ille dette! Må sies jeg benyttet en HTC Desire som modem, den støtter maks 7.2mbit ned, så hadde sikkert fått et bedre resultat med en 14.4 eller 21mbits modem. Og snart kommer vel LTE til å bli mer utbredt, for dere som er intr i dette så finner dere oversikt over hvilke basestasjoner som finnes de forskjellige stedene her: www.finnsenderen.no Det som er spessielt her er at Telenor så å si ikke har en eneste LTE sender oppe i drift, så NetCom er igjen mer frempå. Ift. mobilt bredbånd har NetCom uten tvil det beste trådløse tilbudet her - HSPA+ slår ADSL, konkurrerer med ADSL2+, og LTE yter typisk rundt 30/2 og slår derfor alle sammen (inkl. VDSL2) her jeg bor - kablene er lange og støykildene er mange for DSL. Typisk LTE (innendørs, vinduskarm): På en god dag leverer Samsung-modemet godt over 50 Mbit ned i heimen.En retningsantenne (a la http://www.infoferenda.com/webbshop/4g-lte-antenner/2.6ghz-4g-lte-panel-antenn-14dbi.html) kunne sikkert forbedret dette, men kan nesten ikke ha en slik i vinduet. Så ønsker jeg litt mer guffe over LTE, vandrer jeg ut i litt mer åpent terreng nedi gata, der snakker vi fort 90/30 i medvind Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 ny test for 1 minutt siden med Samsung modemet Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Testet fra min Galaxy S. Signalstyrke: 25 asu Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) HTC Desire til laptop med mobile hotspot. Bor ca 500 meter fra antenna, men tviler på at den er oppgradert enda(bor i Kristiansund, tviler på at det er høyt oppe på prioriteringslista..) Signalstyrken ligger på 16 asu. Endret 19. januar 2011 av edge Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Liker resultatene jeg ser, hadde vært artig å sammenlignet dette med Telenor. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Man ser jo tydelig at det hjelper på responstiden med LTE. Da begynner mobilt bredbånd å bli en akseptabel erstatning for mange med fastnett. Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 HTC Desire til laptop med mobile hotspot. Bor ca 500 meter fra antenna, men tviler på at den er oppgradert enda(bor i Kristiansund, tviler på at det er høyt oppe på prioriteringslista..) Signalstyrken ligger på 16 asu. Samme sted og setup, noen timer senere: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå