Gå til innhold

Generell diskusjon rundt nettstedet Wikileaks og dets talsmann Julian Assange


Anbefalte innlegg

"Hyggelig" er kanskje et feil ord å bruke, men hvis han er så opptatt av rettskaffenhet og avsløre sannhet (Wikileaks) så burde han kanskje ha kommet med visse innrømelser overfor de to mens han hadde sjansen? (dvs mens han oppholdt seg i Sverige)

 

Er nok ikke lett å være de to damene heller, da det ofte sitter langt inne å rive ned populære figurer fra pidestallen, siden sinne fra massen der ute ofte blir vendt mot den som anmelder. I Sverige blir disse to kraftig filleristet til noe som nesten kan kalles "digital steining"

 

Jeg har i allefall null tro på Assanges "teori" om at det er et komplott mot ham iscenesatt av CIA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hyggelig" er kanskje et feil ord å bruke, men hvis han er så opptatt av rettskaffenhet og avsløre sannhet (Wikileaks) så burde han kanskje ha kommet med visse innrømelser overfor de to mens han hadde sjansen? (dvs mens han oppholdt seg i Sverige)

 

Er nok ikke lett å være de to damene heller, da det ofte sitter langt inne å rive ned populære figurer fra pidestallen, siden sinne fra massen der ute ofte blir vendt mot den som anmelder. I Sverige blir disse to kraftig filleristet til noe som nesten kan kalles "digital steining"

 

Jeg har i allefall null tro på Assanges "teori" om at det er et komplott mot ham iscenesatt av CIA

 

Så du synes ikke at det er litt merkelig at en kvinne som i følge seg selv nettop har blitt voldtatt, skriver at hun og Julian koser seg på skalldyrsfestival, og at de senere sitter og koser seg sammen med noen venner?

 

De påståtte "voldtektene" er noe av det dummeste jeg har hørt og jeg tror ikke et fnygg på det.

Lenke til kommentar

"Hyggelig" er kanskje et feil ord å bruke, men hvis han er så opptatt av rettskaffenhet og avsløre sannhet (Wikileaks) så burde han kanskje ha kommet med visse innrømelser overfor de to mens han hadde sjansen? (dvs mens han oppholdt seg i Sverige)

 

Er nok ikke lett å være de to damene heller, da det ofte sitter langt inne å rive ned populære figurer fra pidestallen, siden sinne fra massen der ute ofte blir vendt mot den som anmelder. I Sverige blir disse to kraftig filleristet til noe som nesten kan kalles "digital steining"

 

Jeg har i allefall null tro på Assanges "teori" om at det er et komplott mot ham iscenesatt av CIA

 

Nå kjenner jeg ikke Julians meninger alt for godt, men er han så opptatt av å "avsløre sannhet" mtp privatpersoner? Han er vel ikke spesielt for overvåkning, og en forskjemper for provatlivets fred? Og jeg skjønner ikke helt hva du sitker til med disse innrømmelsene, kan du være litt mer konkret?

 

Det er nok ikke lett å være de to damene nei, og slike følger er uheldige, men er det Assanges feil?

 

Det tror ikke jeg det er heller, jeg er dog tvilsom til at dette er snakk om noen voldtekt. Personlig skylder jeg mest på svenske påtalemyndigheters inkompetanse i denne saken.

 

AtW

Lenke til kommentar

Etter å ha lest politiforklaringen til de to damene, får jeg en snikende følelse av at Assange kanskje ikke er den hyggelige fyr'n vi håper/ønsker at han skal være ;)

Jeg tror mannen er en oppblåst drittsekk med et for stort ego. Kombinert med kjendis status, heltestatus og damer som åpenbart ikke har klart å sette klare grenser så ser vi hvordan det gikk.

 

Og folkens.. Personen Assange kan godt være en drittsekk selv om saken han kjemper for er veldig bra.

 

Det er klart vanskelig å ha rett fokus når man får slikt svineri som dette brettet ut i media, men dette er ting som overmakten utnytter.

 

Jeg har som mange andre innsett at dette åpenbart ikke er et komplott mot han i utgangspunktet, selv om jeg dog er sikker på at "noen" utnytter situasjonen som oppsto.

 

Det er klart at når CIA får servert noe så lekkert som en seksual forbrytelse så kan de jo ikke la være å utnytte dette til sin fordel.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

"Voldtekt/voldtektsforsøk" er vel å ta i, men man skulle kanskje hatt en "utilbørlig oppførsel" paragraf som kunne straffes med bøter

 

Men i og med at Assange dro den der CIA-komplottet så har han jo allerede malt seg opp i et hjørne hvor han ikke lenger kan innrømme noe som helst, uten å tape ansikt

Lenke til kommentar

"Voldtekt/voldtektsforsøk" er vel å ta i, men man skulle kanskje hatt en "utilbørlig oppførsel" paragraf som kunne straffes med bøter

 

Men i og med at Assange dro den der CIA-komplottet så har han jo allerede malt seg opp i et hjørne hvor han ikke lenger kan innrømme noe som helst, uten å tape ansikt

 

At noen rives klærne av år de har sex er ikke i utgangspunktet det jeg ville kalle utilbørlig oppførsel, det er tross alt lov å si nei, noe som ikke ble gjort. Det eksterne handlingsmønsteret til kvinnene underbygger heller ikke særlig godt at dette var snakk om tvang. Det eneste som framstår som ulovlig i utgangspunktet er å ha sex med noen som sover, selv om jeg må innrømme at jeg stiller emg litt tvilende til den påstanden. Sånn det framstår nå, så virker mye av det ganske langt unna voldtekt, allerede i "utgangspunktet" (kvinnenes forklaring), og det gjenstår å se hva Assanges forklaring består i.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er omtrent bare i Sverige det han er anmeldt for å gjøre kvalifiserer til voldtekt. Det henger egentlig ikke på greip at politiet i England anholder noen for ting som ikke er straffbare i England, det ville aldri skjedd andre folk. Assange gjorde kanskje en tabbe da han meldte seg frivillig, for det er svært tvilsomt om politiet egentlig hadde anledning til å pågripe ham ellers. På den andre siden var det kanskje PR-messig lurt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

http://www.dagensit.no/article2046157.ece

 

Kan et betalingsselskap nekte kunden å sende penger til visse steder, bare fordi de har bestemt seg for det? Ja, sågar uten at det foreligger dom om terror.

 

De har vel lisens for denne typen virksomhet? Denne lisensen bør inndras så man kan få inn noen som driver med et minimum av forutsigbarhet.

 

Det er jo sånt som dette som er interessante følger av denne saken. Penger kommer før eller senere til å forsvinne i fysisk form, spørmålet er da, skal man ha anonyme penger lenger, eller skal alt fungere omtrent som i dag med bankkort. Siste tidens hendelser har jo gitt sistnevnte et alvorlig slag for baugen. Betalingsformidlingsselskapene har vist at de ikke er til å stole på.

 

AtW

Lenke til kommentar

De er et privat selskap, lovlig er det sikkert. Om det er så moralsk eller etisk er et annet spørsmål.

 

Sikkert lovlig?

 

Det er det overhode ikke sikkert det er.

Altså, jeg ser ikke på hvilket punkt det skulle være ulovlig? Det er mulig det vil være strengere i Norge enn i f.eks. USA, men dersom det var potensielt ulovlig ville en vel hørt motstandere påstå det i pressen?

Lenke til kommentar

De er et privat selskap, lovlig er det sikkert. Om det er så moralsk eller etisk er et annet spørsmål.

 

Sikkert lovlig?

 

Det er det overhode ikke sikkert det er.

Altså, jeg ser ikke på hvilket punkt det skulle være ulovlig? Det er mulig det vil være strengere i Norge enn i f.eks. USA, men dersom det var potensielt ulovlig ville en vel hørt motstandere påstå det i pressen?

 

Jeg vet ikke hvem dette er, men han legger frem en god sak:

 

http://blogg.torvund.net/2010/12/20/opptrer-teller-ulovlig-nar-de-blokkerer-wikileaks/

 

 

Men Magne Lerøen er kjent:

 

http://www.ukeavisenledelse.no/meninger/redaktorens_mening/article107751.zrm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...