Isbilen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hun virker jo helt psyko. Ikke at det gjør henne ute av stand til å bli voldtatt, spørsmålet er i hvor stor grad det der kan brukes til å bevise noe som helst. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Skulle han ikke settes fri snart. Hvorfor er han fengslet når anklagene er så tynne. Tenker de ikke selv i UK? Eller er de marionetter for USA..... Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nesten som jeg begynner å undre om vi har en slags patriot act her i Europa også... Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nesten som jeg begynner å undre om vi har en slags patriot act her i Europa også... Om du har fulgt nyhetene, ulik patriot acten, trenger de ikke bevis for å kunne skaffe slik informasjon, eller avlytte deg i Norge. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nesten som jeg begynner å undre om vi har en slags patriot act her i Europa også... Om du har fulgt nyhetene, ulik patriot acten, trenger de ikke bevis for å kunne skaffe slik informasjon, eller avlytte deg i Norge. Hehe, ja tror jeg skjønner hva du sikter til Men det at det har pågått spionasje i norge er jo ikke det samme som at myndighetene i et europeisk land kaster noen i fengsel for USA, som det nå for meg ser ut som har blitt gjort. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Wikileaks får konkurranse av Openleaks: http://www.dagbladet.no/2010/12/13/nyheter/wikileaks/utenriks/openleaks/14694698/ Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Svenska Dagbladet og Aftenposten har fått innsyn til de ennå ikke publiserte dokumentene og har analysert stoffet. Norge blir omtalt i lite flatterende ordelag: USA-ambassadører: Norge naive og uhjelpsomme (Fra NRK) USA: Norges politikk truer våre nære bånd (Aftenposten) Den utstrakte korrespondansen fra den amerikanske ambassaden levner liten tvil om at Norge provoserer amerikanerne. Dette er blant punktene amerikanerne kritiserer: * Den norske troen på dialog med, fred og forsoning, som oppfattes som naiv og «nesten ideologisk». * Den norske dialogen med Hamas. USA oppfatter at Norge har utspilt sin rolle i Midtøsten. * Møter med iranske politikere på toppnivå, og tro på at det går an å føre dialog med Iran. * Bedrede relasjoner til venstrevridde land i Sentral- og Sør-Amerika, og Cuba. * Motvilje mot å kritisere Russland, og bli sett på som støttespillere av USAs kritikk. * Norges motstand mot rakettskjoldet. * Den etiske reguleringen av oljefondet, som USA oppfatter som politisk motivert. * Mangelfull terrorlovgivning i Norge, og altfor lite ressurser til politi og terrorberedskap. * Regjeringens jakt på allianser i Norden og Europa, som kan svekke Nato. * Norges uttrekking fra Irak og den USA- og britiskledede Operation Enduring Freedom i Afghanistan. kilde: Aftenposten Karakteristikk av nøkkelpersoner i regjeringa: Endret 14. desember 2010 av PzMan Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Leste om det ja. Men samtidig sa han jo at Norge var en god NATO-alliert. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 "SP for drikkfeldige bønder fra Midt Norge" "Støre tror han er smartere enn de fleste" Amerikanerne treffer spikern på hodet! Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Kritikk fra USA er ikke akkurat noe jeg vil automatisk se på som negativt. De fleste tingene de peker på som negative der ser jeg selv på som positive. Om noe så bekrefter det bare "gjør som vi sier, ellers får dere ikke sitte i framsetet"-holdningen til USA. 1 Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Vard et noen som sa at Anon tar avstand fra å ta ned sidene som ikke hjelper wikileaks? da tror jegd em blir litt små sure nå: http://www.reuters.com/article/idUSL3E6NE0H420101214 (bildene) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 *snip "We now know that Visa, Mastercard, Paypal and others are instruments of U.S. foreign policy. It's not something we knew before," he [Assange] said. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Noen som vet åssen det gikk med Assange i retten idag? edit, fant noe her Live Updates http://www.guardian.co.uk/news/blog/2010/dec/14/wikileaks-julian-assange-court-appeal-live-updates Endret 14. desember 2010 av Mr.M Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Analbefaler alle å lese følgende artikkel på The New Yorker om Wikileaks og litt til historien om mannen bak det. Trykk på meg for en herlig 11-siders artikkel. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Den amerikanske ambassaden har garantert snakket med dommerne over champagne og kanapeer. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Han er delvis fri. Men han har husarrest. Litt som en uskikkelig skolegutt.... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Julian Assange løslates mot kausjon: Kausjonen er satt til 200.000 pund (nesten 1,9 millioner kroner), og Assange må også gi fra seg passet sitt, gå med et elektronisk fotarmbånd og overholde portforbud. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/wikileaks/article3949060.ece Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Ser dere hvor mye Assange-støyen overdøver Wikileaks ellers? Hvis det er noe muffens på gang her, er det svært så vellykket. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Han er frontfigur og talsmann for organisasjonen så er det rart at han får oppmerksomhet synes du? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nei, det synes jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå