Gå til innhold

Generell diskusjon rundt nettstedet Wikileaks og dets talsmann Julian Assange


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra siden deres (anon) Hvorfor protesterer vi

Videoen i seg selv var ikke nok til å vekke interesse, men det var derimot Scientologi”kirken”s uhemmede og aggressive forsøk på å fjerne den.

 

Siden vår kampanje startet har Anonymous avdekket og belyst for offentligheten hundrevis av ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettigheter som er blitt begått av Scientologi”kirken”.

(Mine uthevinger)

Hvis det er tilfelle at Anonymous står bak angrep på WikiLeaks og partnere; er det fordi de ser stedet som en rival i å avsløre ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettighetene? Eller har de skiftet standpunkt og synes det er aktverdig av stormaktene å uhemmet og aggresivt å fjerne informasjon de ikke liker? Eller er WikiLeaks under scientologi paraplyen?

Endret av freke
Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle at Anonymous står bak angrep på WikiLeaks og partnere; er det fordi de ser stedet som en rival i å avsløre ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettighetene? Eller har de skiftet standpunkt og synes det er aktverdig av stormaktene å uhemmet og aggresivt å fjerne informasjon de ikke liker? Eller er WikiLeaks under scientologi paraplyen?

Anon har ingen allierte eller fiender. Wikileaks forsvares av akkurat samme grunn som Anon forsvarte piratnettsteder. Anons agenda (slik Anon er nå, og sannsynligvis slik de alltid vil være og som regel har vært) er frihet, og slik de ser det er dette definert i sannhet og ytringsfrihet. Det er dermed lite trolig, spesielt med tanke på Anons forhistorie, at Wikileaks ble "hacket" av dem. Men samtidig, Anon er veldig uforutsigbare, så helt umulig er det ikke.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle at Anonymous står bak angrep på WikiLeaks og partnere; er det fordi de ser stedet som en rival i å avsløre ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettighetene?

jeg trodde det var de som sto bak angrepene mot de som ville stoppe Wikileaks jeg...

 

ikke andre veien

Lenke til kommentar

Dessuten, slik jeg har fått det med meg, var det ikke Anon som sto bak "hackingen" av Wikileaks. Det er også veldig lite trolig, men samtidig ikke helt umulig.

Nei, det er godt mulig jeg surrer. Mente å ha lest ett eller annet som antydet at de var involvert, og jeg syntes det virket 'out of character' i forhold til deres tidligere image.

Lenke til kommentar

Nei, det er godt mulig jeg surrer. Mente å ha lest ett eller annet som antydet at de var involvert, og jeg syntes det virket 'out of character' i forhold til deres tidligere image.

Jeg endret innlegget mitt nettopp fordi jeg ikke fant ut hvem som sto bak og så på det heller som et mer hypotetisk spørsmål. Jeg tviler i hvert fall sterkt på at Anon sto bak, men vet egentlig ikke en dritt. :cool:

Lenke til kommentar

Sikkert mange som kunne tenkt seg bli cyber-kriger i disse dager, men er vel litt skummel aktivitet å drive når man bor i Norge?

 

Jeg er ikke inne i disse tekniske tingene, men har liksom fornemmelse det er enklere hvis man holder til i typ Russland, midtøsten eller annet uggabugga sted uten lov & orden :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...