Fin Skjorte Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Nå var vel utsagnet til Russlands ledere mer ment som en "takk for sist" jf. diplomatiske karakteristikker av dem og nok mindre som et seriøst forslag. Man kan mene hva man vil om wikileaks, men fredsfremhevende er de nok neppe. Endret 9. desember 2010 av Fin Skjorte Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 En nær medarbeider av Russlands president Dimtri medvedev lufter om Julian Assange fortjener Nobels fredspris Den korrupte norske nobel-komiteen er nok hverken uavhengige eller modige nok til det Makan til gjøglergjeng skal man se langt etter Og argumentene er? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da har de arrestert en nederlandsk 16-åring, dagens mest symbolske handling. Tipper han bare var en i rekken av mennesker som kastet seg på DDOS-angrep. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Alltid beleilig å arrestere en "hacker". Særlig når de er unge og har besudlede tanker! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Og argumentene er? Et brokete rulleblad Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Nobelpriskomiten? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Obama ifjor var spikern i kista (for min del) For all del, han er en hyggelig mann, men hadde han gjort eller utrettet noe som gjorde ham fortjent? Ingen verdens ting! Etter dette tar jeg ikke nobel-komiteen seriøst.. Endret 9. desember 2010 av Mr.M Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Om Wikileaks skal straffes for disse lekasjene så må vel avisene som har publisert de også straffes? Wikileaks skiller seg jo bare fra andre, mer tradisjonelle, medier ved at de har spesialisert seg på en spesiell type "nyheter". Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg måtte trekke på smilebåndet av denne: http://www.dagbladet.no/2010/12/09/nyheter/utenriks/usa/wikileaks/14636639/ Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Forresten.. har disse Anonymous folkene noen nettside eller? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 http://www.whyweprotest.net/no/ Lenke til kommentar
freke Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Fra siden deres (anon) Hvorfor protesterer vi Videoen i seg selv var ikke nok til å vekke interesse, men det var derimot Scientologi”kirken”s uhemmede og aggressive forsøk på å fjerne den. Siden vår kampanje startet har Anonymous avdekket og belyst for offentligheten hundrevis av ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettigheter som er blitt begått av Scientologi”kirken”. (Mine uthevinger) Hvis det er tilfelle at Anonymous står bak angrep på WikiLeaks og partnere; er det fordi de ser stedet som en rival i å avsløre ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettighetene? Eller har de skiftet standpunkt og synes det er aktverdig av stormaktene å uhemmet og aggresivt å fjerne informasjon de ikke liker? Eller er WikiLeaks under scientologi paraplyen? Endret 9. desember 2010 av freke Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Hvis det er tilfelle at Anonymous står bak angrep på WikiLeaks og partnere; er det fordi de ser stedet som en rival i å avsløre ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettighetene? Eller har de skiftet standpunkt og synes det er aktverdig av stormaktene å uhemmet og aggresivt å fjerne informasjon de ikke liker? Eller er WikiLeaks under scientologi paraplyen? Anon har ingen allierte eller fiender. Wikileaks forsvares av akkurat samme grunn som Anon forsvarte piratnettsteder. Anons agenda (slik Anon er nå, og sannsynligvis slik de alltid vil være og som regel har vært) er frihet, og slik de ser det er dette definert i sannhet og ytringsfrihet. Det er dermed lite trolig, spesielt med tanke på Anons forhistorie, at Wikileaks ble "hacket" av dem. Men samtidig, Anon er veldig uforutsigbare, så helt umulig er det ikke. Endret 9. desember 2010 av Kakofoni Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvis det er tilfelle at Anonymous står bak angrep på WikiLeaks og partnere; er det fordi de ser stedet som en rival i å avsløre ulovlige handlinger, svindel og brudd på menneskerettighetene? jeg trodde det var de som sto bak angrepene mot de som ville stoppe Wikileaks jeg... ikke andre veien Lenke til kommentar
freke Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Dessuten, slik jeg har fått det med meg, var det ikke Anon som sto bak "hackingen" av Wikileaks. Det er også veldig lite trolig, men samtidig ikke helt umulig. Nei, det er godt mulig jeg surrer. Mente å ha lest ett eller annet som antydet at de var involvert, og jeg syntes det virket 'out of character' i forhold til deres tidligere image. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Nei, det er godt mulig jeg surrer. Mente å ha lest ett eller annet som antydet at de var involvert, og jeg syntes det virket 'out of character' i forhold til deres tidligere image. Jeg endret innlegget mitt nettopp fordi jeg ikke fant ut hvem som sto bak og så på det heller som et mer hypotetisk spørsmål. Jeg tviler i hvert fall sterkt på at Anon sto bak, men vet egentlig ikke en dritt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Anon står bak DDos angrepene på aktører som ønsker å forhindre wikileaks misjon. Det er ikke sikkert hvem som har angrepet wikileaks. Anon har tatt ut MasterCard, Visa, Paypal og mobiliserte til angrep på Amazon tidligere idag. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jester står bak Wikilekas hackingen! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Lurer på om jeg skal skaffe meg et Botnet selv. Legge under meg unwitting computers og angripe motstandere av sannhet og ytringsfrihet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Sikkert mange som kunne tenkt seg bli cyber-kriger i disse dager, men er vel litt skummel aktivitet å drive når man bor i Norge? Jeg er ikke inne i disse tekniske tingene, men har liksom fornemmelse det er enklere hvis man holder til i typ Russland, midtøsten eller annet uggabugga sted uten lov & orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå