Gå til innhold

Generell diskusjon rundt nettstedet Wikileaks og dets talsmann Julian Assange

Anbefalte innlegg

Hvordan kan folk IKKE tro at dette er USAs verk?

Man klarer vel ikke å se bort fra det? er uansett artig å se USA sitt verdens diktatur i aksjon, og ikke minst litt mere oppi dage enn vanlig :) blir heller ikke overasket over om han blir utlevert dit. de har sikkert en eller anne terror lov som "tillater" det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nok redd for at Assange blir utlevert ja. Både England og Sverige har lover som forbyr utlevering av kriminelle til land som praktiserer dødsstraff, men dersom USA legger nok press på landene går det nok ikke lang tid før England og Sverige plutselig får en lovendring...

Lenke til kommentar

Man kan ikke stole på Sverige lenger når det gjelder utlevering, de har et par stygge saker på seg i så måte.

Hadde Assange vært smart, burde han benytte første sjanse (etter at det voldteksttøyset er avsluttet) å komme seg over Svinesund. Så kan han nyte en cafe latté i ettermiddagdsola sammen med mullahen :D

Lenke til kommentar

Man kan ikke stole på Sverige lenger når det gjelder utlevering, de har et par stygge saker på seg i så måte.

Hadde Assange vært smart, burde han benytte første sjanse (etter at det voldteksttøyset er avsluttet) å komme seg over Svinesund. Så kan han nyte en cafe latté i ettermiddagdsola sammen med mullahen :D

Stemmer det.

Ja, Norge hadde absolutt vært stedet for Assange, ettersom vi stort sett ikke utlever noen, både på godt og vondt.

Jeg synes at norske medier fokuserer for mye på denne voldtektssaken og ikke nok på det faktiske arbeidet WikiLeaks har gjort. Som oftest blir det bare nevnt som notater at WikiLeaks lekker dokumenter; men aldri hva som faktisk har kommet ut av det (f.eks presidentvalget i Kenya for noen år siden). Dette får Ola Nordmann til å se på Julian Assange som en bråkmaker og voldtektsmann og den nevnte nordmann ser liten nytte i WikiLeaks og deres arbeid.

Dette er faktisk nøyaktig det Julian Assange har vært redd for, nemlig at det fokuseres for mye på HAN som person og for lite på WikiLeaks' sak. Det har man USA å takke for...

Lenke til kommentar

Tå: Det jeg har samlet av informasjon detter ned til:

Han sto vistnok i med 2 kvinner, og så møtte de hverandre prater, og anmeldte han.....

Den ene anmeldte han for at kondomen sprakk under samleie, og han trakk den ikke ut og erstattet den(høres virkelig muffins ut). Den andre vet jeg ikke.

Han fikk så lov til å dra fra Sverige, han hadde vært i avhøret. Han hadde ikke noen forbud, derfor dro han til England. Dommeren dro over sine grenser og forlangte han tilbake i Sverige.

Han har tilbydde seg så samtaler over vanelig kommunikasjonskanaler(Scotland Yard eller den Svenske ambasaden i London), noe de ikke sa seg enig I.

Det enste som hendte er vel der vi er nå: Han kom inn på rutine sammed med advokatene sine på politistasjonen for å få saken ferdig.....

Lenke til kommentar

+ denne

"

I utleveringsbegjærelsen fra svensk politi, står det at Assange skal ha presset opp bena til den ene av de to og hatt sex med henne uten kondom til tross for at han ble bedt om å bruke kondom.

"

Skal man anmelde alle som lirer av seg kondomen midt under akten så blir fengslene fort fulle...

Lenke til kommentar

Hele saken virker veldig sær. Først blir Assange mistenkt for seksuell trakassering. Så møter han i et forhør og får forklart seg. Dagen etterpå blir saken droppet.

Etter 40 dager, i tråd med svensk lov, reiser Assange ut fra landet. Litt senere begynner han å publisere dokumenter som er svært pinlige for USA. Da, helt plutselig, er saken blitt gjenopptatt og Interpol etterlyser Julian Assange for seksuell trakassering, noe som ALDRI er blitt gjort før. Interpol sin "Most Wanted"-liste er stort sett okkupert av mordere, ikke folk som er mistenkte for seksuell trakassering...

Julian Assange melder seg så frivillig for politiet i England, for å få hele saken oppklart. Så blir han faktisk nektet kausjon! Folk som er mistenkt for VOLDTEKT får lov til å kausjoneres ut i England, men Assange, som er mistenkt for seksuell trakassering, får ikke.

Hele saken er råtten og frustrerende.

Endret av EirikYeah
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Visa og Mastercard synes det er helt greit at folk kan donere til Ku Klux Klan, men ikke til Wikileaks:

http://www.techdirt.com/articles/20101207/09264812164/visa-mastercard-kkk-is-a-ok-wikileaks-is-wicked.shtml

Det er fordi Visa og Mastercard har blitt tvunget av staten til å bannlyse WikiLeaks. Det har absolutt ingenting å gjøre med deres politikk, det sier seg selv når de synes KKK er greit. Jeg er sikker på at de ikke ville brydd seg dersom en "ny-nasjonalistisk" gruppe hadde signert med dem...

Jeg synes det er regelrett sykt at noen folk er villige til å tro at Amazon sin oppsigelse av WikiLeaks sitt domene, PayPal sin oppsigelse av WikiLeaks' bruker, samt Visa og Mastercards forbud mot donasjoner til WikiLeaks er tilfeldige. Er det ikke litt rart at alt dette skjer med så små mellomrom, akkurat NÅ, rett etter at WikiLeaks har begynt å lekke dokumenter som kan skade den sittende amerikanske regjering? WikiLeaks har lekket dokumenter i over 4 år, om en hel mendge forskjellige land i verden, men med det samme det er snakk om dokumenter som angår USA, DA bestemmer plutselig alle verdens selskaper som har bånd til WikiLeaks å kutte all kontakt.

Samtidig anklages Julian Assange for "voldtekstaktige handlinger" i Sverige? Hvordan kan folk IKKE tro at dette er USAs verk?

Ja, dette er bare enda en ting som bekrefter at arrestasjonen av Assange ikke har med voldtekter å gjøre, men med Wikileaks.

Jeg kjenner anti-amerikanismen komme tilbake, selv om jeg tidligere har avfeid den som overfladisk.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

*snipp*

Hele saken er råtten og frustrerende.

Jeg er helt sjokkert over hele greia jeg også. Men man skal jo ikke se bort fra at dette er en sånn type sak som virkelig får folk til å se hvor stor makt noen har her i verden.

Eneste grunnen til at Assange lever er nok på grunn av at han er så kjent og jeg personlig ville ikke bli sjokkert om han plutselig døde.

At det da enten ville være selvmord eller noe annet som kunne forklares ville overraske meg enda mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...