bosannes Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Vel, med BSD klarte jeg å formatere fullstendig når jeg skulle gi lesertilgang på Windows partisjonen. Det kunne fort skjedd i linux også... Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Vel var vel noe med rettighetene, nekta meg sjøl tilgang til mapper og sånn. Men tror det skjedde når jeg ikke gadd å vente på at pcen skulle bli ferdi så jeg avbrøyt... YeAh ... :wink: Lenke til kommentar
handbook Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Noe alà; rm -rf ./* på en IPCop boks, skulle egentlig bare slette noe i en katalog, men så var jeg tilfeldigvis i "/" og skreiv den uten og tenke meg noe særlig om... Lenke til kommentar
GNUfreak Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 satte engang chmod 755 på lyd-driveren og lurte på hvorfor det ikke ble noe lyd, sjekker kortet, kabler, alt. Resultatet ble svetting, blod og tårer, helt til jeg sjekket permissions :oops: satte permission til 666 og da var såklart alt i orden... jepp... sånn kan det gjøres... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg var tøff og skulle legge inn SuSE for noen år siden, jeg suste gjennom installasjonen. Helt til jeg skulle velge "kernel". Da ble jeg stiv av skrekk og turde ikke trykke på noe da jeg trodde galt valg ville ødelegge pcen.. Dermed ble min Linux-opplevelse 2år forsinket Tenk hvor god jeg hadde vært den dag idag om jeg hadde gått videre :-? Jeg hadde også partisjonert 60gb av 80gb min til ext2, dvs at jeg hadde bare 20gb hd til windows i et halvt år (60gb ubrukelig, før jeg fant utav det) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg la inn SuSE i går. Så skulle jeg da få lagt inn nvidia-driveren. Jeg hadde jo brugt YOU til å oppdatere installasjonen, og den hadde oppdatert kernelen. Dene stemt da ikke med "kernel-source"-pakken, noe som resulterte i at moduken ikke ville loades. Da gikk jeg inn i YAST, unisnstallerte den athlon-optimaliserte kernelen og la inn en straigth kernel. Dermed forsvant alle modulene og veldig lite ville fungere. Menmen, det var ikke så farlig. Glad jeg lastet ned hele SuSE-treet istedenfor ftp-install 8) Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Største og største tabbe, jeg klarte å makke vekk den vindus-liste ikonet i rh 9, og klarte ikke å finne det igjen. Makket ca en time for å finne den igjen. (Da var jeg ganske noob da :wink:) Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 rm -rf /home/frankcc/TMP / /home/frankcc/Div oida den / skulle ikke være der Lenke til kommentar
QTC Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hadde en gang i riktig "gamle" dager [95-96] ett 486 hovedkort med støtte/innebygget får 512 kbyte cache... Att hovedkortet støttet bare 512 kbyte cache var noe jeg ikke viste da jeg smalt inn 1024 kbyte og dundra på poweknappen Der var det dødt der , å dødt ble D Jaja, hadde planlagt og kjøpe meg pentium 90 noen Mnd senere med de planene ble fort fremskyndet av mine eminente cache kunnkaper... men men hadde det litt i bakhodet att jeg skulle ha meg pentium så jeg tok egentlig litt sjansen med 486 hovedkortet og undersøkte ikke eventuelt hvor mye cache 486 hovedkortet støttet... Ja det var min datatabbe, den første å den siste Lenke til kommentar
QTC Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg var tøff og skulle legge inn SuSE for noen år siden, jeg suste gjennom installasjonen. Helt til jeg skulle velge "kernel". Da ble jeg stiv av skrekk og turde ikke trykke på noe da jeg trodde galt valg ville ødelegge pcen.. Dermed ble min Linux-opplevelse 2år forsinket Tenk hvor god jeg hadde vært den dag idag om jeg hadde gått videre :-? Jeg hadde også partisjonert 60gb av 80gb min til ext2, dvs at jeg hadde bare 20gb hd til windows i et halvt år (60gb ubrukelig, før jeg fant utav det) Hehehehe ,, 60 giga extra ,,, snakk om flaks Lenke til kommentar
knatten Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hadde to disker, la alle filene over på den ene, gikk inn i fdisk for å fjerne partisjonen på den andre, men fjernet istedet partisjonen som alle dataene lå på. Det vil si alle digitale bilder, fem år med tracker-musikk, alle dokumenter osv... Lærte noe om backup den dagen ja. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Linus har fortalt at han skulle sende en AT-kode (modem-kode) til modemet sitt, med 'echo "AT whatever" > /dev/modem' (eller tilsvarende), men ved en glipp skrev han istedet "echo "AT whatever" > /dev/hda', og dermed ødela installasjonen på harddisken. Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Formaterte Mine Dokumenter en gang, to dager før ett prosjekt skulle være inne. Og det var bare der jeg hadde det. *lærte og ta sikkerhets kopi etter det* Men faren min sletta bot filene på 486`en den gang det levde. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 en enkel og simpel "rm -rf /" er vel ingenting her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå