Gå til innhold

Desire HD har problemer med SMS

Anbefalte innlegg

Vel, jeg er så heldig at jeg har fått alle problemene med med denne opdateringen.

Synes det er ganske håpløst og grenser til arogant at HTC ikke åpner for å kunne gjøre en rollback til forrige versjon som fungerte helt perfekt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også et annet problem Android-telefoner sliter med.. spesielt med Android 2.1 og eldre versjoner. Programmene installeres på internminne, og når det kommer varsel om at det begynner å bli fullt (skjer som regel når det er 5 - 20 Mb minne igjen), så slutter telefonen å motta sms. Når en ny sms tikker inn, for man beskjed om at man må slette filer for å gjøre plass til den nye sms'en, men selv hvis man gjør det så kommer allikevel ikke sms'en opp, den er da forvunnet for alltid og man får engang ikke vite hvem som har sendt den (!).

Lenke til kommentar

Jeg synes Amobil bør gi ny terningkast på denne mobilen siden en så viktig funksjon som sms ikke funker burde terningskaste droppe 2 hakk til 3. Mobilen sine hovedfunksjoner er og kontakte andre personer fungerer ikke dette er det jo søppel av en mobil.

Lenke til kommentar

Hvis du har lest litt om denne feilen, så burde du vist at den har ingenting med telefonen eller hard-wear'n å gjøre. Problemene ligger i Android programvaren, nærmere bestemt siste oppdatering til versjon 1.72.405.3

Før dette fungerte telefonen perfekt, og det er utfra dette karakteren er gitt.

Du kan jo alltids kjøpe deg en iPhone hvis du er så missfornøyd? Den er det jo nesten ingen feil med...... NOT!

Lenke til kommentar

Jeg har lest og hvet at probleme ligger i Androide softwaren, men so what? Jeg har foresten Iphone 4 så slepper og kjøpe :) har ikke noen problemer med denne funker knirke fritt. Grunnen til jeg vil at terningkaste skal gå ned er pga at Amobil degraterte terningkaste på Iphone 4 pga problemer med nærhetsensoren som oxo er en software feil. Jeg kjenner rundt 20stk som har iphone 4 og har ikke hatt noe problemer med nærhetsensoren. Så jeg syntes det er talentlaust av Amobil og degradere terningkaste på Iphone 4, men å ikke jør det på HTCèn når den feilen er mye mer grovere uanz om det er softwaren eller ikke.

Lenke til kommentar

Har nå brukt GO SMS i ca. én uke, og foreløpig ser det ut som meldingsfunksjonen nå virker som den skal :yes: HTC fikser sikkert problemet med en programvareoppdatering, men liker GO SMS veldig godt, så tviler på at jeg blir å gå tilbake til telefonens standardløsning uansett...

Lenke til kommentar

Jeg fikk just også alle symptomene på denne bugen.

Sendte mail til HTC og forlangte et svar på hvordan jeg kunne få tilbake SMSene mine og når de forventet en bugfix.

Har installert hancent nå, så får vi se om telefonen starter å gi lyd fra seg når meldingene tikker inn

Lenke til kommentar

Hos meg er det bare ett trivielt(??) problem etter 2 dagers bruk. Jeg får ikke satt opp SMS'en skikkelig. Jeg kan motta men ikke sende. Jeg prøver både default apps og GO SMS uten noe forandring. MMS, email 'you name it' fungerer ypperlig og telefonen er god til å bruke.

Telenors hjelp er ikke mye til hjelp, jeg har gjort alle instillinger flere ganger og på telefonen sier de "kontakt leverandøren".

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Hos meg er det bare ett trivielt(??) problem etter 2 dagers bruk. Jeg får ikke satt opp SMS'en skikkelig. Jeg kan motta men ikke sende. Jeg prøver både default apps og GO SMS uten noe forandring. MMS, email 'you name it' fungerer ypperlig og telefonen er god til å bruke.

Telenors hjelp er ikke mye til hjelp, jeg har gjort alle instillinger flere ganger og på telefonen sier de "kontakt leverandøren".

Noen som har noen tips?

Vet ikke om dette er relevant i ditt tilfelle, men jeg oppdaget at hvis jeg prøver å sende sms eller mms til kontakter som er oppført med (+47) i nummeret, så feiler sendingen. Dersom jeg manuelt skriver nummeret uten (+47), sendes meldingen. Virker som det kun er slik hvis jeg sender en melding først.. altså ikke hvis jeg svarer på en jeg har fått. Er selvfølgelig ikke slik det skal være, men jeg får i hvert fall sendt meldinger mens vi venter på oppdatering fra HTC som fikser disse tingene...

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips?

Vet ikke om dette er relevant i ditt tilfelle, men jeg oppdaget at hvis jeg prøver å sende sms eller mms til kontakter som er oppført med (+47) i nummeret, så feiler sendingen. Dersom jeg manuelt skriver nummeret uten (+47), sendes meldingen. Virker som det kun er slik hvis jeg sender en melding først.. altså ikke hvis jeg svarer på en jeg har fått. Er selvfølgelig ikke slik det skal være, men jeg får i hvert fall sendt meldinger mens vi venter på oppdatering fra HTC som fikser disse tingene...

Takk for svar men det hjalp ikke i mitt tilfelle. Skal prøve å sette telefonen tilbake til "factory default" litt senere, mulig det hjelper.

Har nå prøvd factory reset uten at det hjalp - håper på flere tips!!!

Endret av WTC
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips?

Takk for svar men det hjalp ikke i mitt tilfelle. Skal prøve å sette telefonen tilbake til "factory default" litt senere, mulig det hjelper.

Har nå prøvd factory reset uten at det hjalp - håper på flere tips!!!

Ny Oppdatering: Jeg har twin SIM kort (2 SIM på samme mob nr) . Feilen med SMS som ikke kan sendes oppstår BARE på hoved SIM. Konklusjon så langt, skaffe et nytt SIM kort. Banalt.......

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...