Thomas. Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Heisann. Får opp følgende feilmelding når jeg prøver komplimere koden min: `sleep' undeclared (first use this function) Bruker Dev C++. Har søkt litt rundt på nettet, og mange mener at man bør legge til #include <unistd.h> for at det skal fungere. Jeg la til det i koden, men det fungerte ikke alikevell. Toppen min ser slik ut: #include <windows.h> #include <stdio.h> #include <winuser.h> #include <windowsx.h> #include <time.h> Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 msdn om Sleep( millis ) Mulig du bare glemte stor S i Sleep. Denne snutten kompilerte for meg med mingw: #include <windows.h> #include <stdio.h> int main() { printf("sleepign 1000 msecs\n"); Sleep( 1000 ); printf("DONE sleeping\n"); return 0; } Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Mulig du bare glemte stor S i Sleep. Takk, det fungerte Hvordan fungerer sending av mail med c++ egentlig? Oppgir man hvilken server? Trenger ikke noe brukernavn og passord opplegg? Hva trengs av info for og sende mail? Lenke til kommentar
Tapped Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Sending av mail er ikke noe man bare kan gjøre med litt windows programmering. Det finnes APIer som kan sette opp de riktige protokolene og sende mail, http://www.vmime.org/. Hvis du ikke har lyst til å bruke en API, må du socket programmere ditt mail program. Dette kan virke litt avansert i starten, men når du har fått dreisen i det så tar det ikke alt for lang tid å kanskje lage en SMTP protokoll. Man må ha minst 2 protokoller for å sende og motta mail SMTP, POP3, men noen servere nå bruker også IMAP. Alle disse protokollene bruker nettverks protokollen TCP(TCP/IP). PS: Søk opp alle utrykkene i Google Så du kan velge mellom læring eller et rask produkt. -Tapped Endret 7. januar 2011 av Tapped Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Svarte du på å lage et separat mail-program nå, sånn som outlook? Btw, har du noen gode sider/tips til enkel GUI programmering? (windows vindu, inputs, checkboxer, tekstareaer, knapper osv) Lenke til kommentar
Tapped Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Svarte du på å lage et separat mail-program nå, sånn som outlook? Nei jeg sa bare hvordan du sender pakker gjennom internettet. Ikke hvordan du lager outlook. Btw, har du noen gode sider/tips til enkel GUI programmering? (windows vindu, inputs, checkboxer, tekstareaer, knapper osv) En av de beste cross-platform GUI'ene er QT. Den støtter alt du trenger og mer. Det beste er kanskje at den kan integreres inn i visual studio Visual Studio QT. GTK+ er også en mye brukt GUI, ellers så er det windows sin gui der det finnes en editor bygd inn i Visual Studio. Endret 7. januar 2011 av Tapped Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Bruker Dev C++. Dev C++ har vært død i mange år,distribueres med en gammel versjon av MiniGW og GCC kompilator. Bruk Code::Blocks eller Visual Studio Express. Btw, har du noen gode sider/tips til enkel GUI programmering? (windows vindu, inputs, checkboxer, tekstareaer, knapper osv) wxwidgets - QT - GTK+ Wxwidgets(eller wxpython som jeg bruker)er et bra GUi verktøy. Wxwidgets kraftig GUI-verktøy og rimlig greit og komme igang med. QT og GTK er også bra gui verktøy,QT har noe mere License styr viss en en dag kommer så langt at man vil gi ut noe. Noen programmer som bruker disse GUI-vektøyene. Dropbox- TrueCrypt - Digsby(wxwidgets) VLC(QT) GTK+(veldig populær til linux)GIMP for og nevne et program som virker både for windows og linux. zetcode har tutorial over de fleste GUI-verktøyene. Når vi er inne på mail program,et et program jeg lagde for gøy til sende gmail for et pår år siden fungere fint ennå. GUi verktøyet er wxpython. Endret 8. januar 2011 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå