Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide.no bedre

301 stemmer

1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

• Navigering
      146
    • Filtreringsmeny
      208
    • Hastighet
      102
    • Søk
      118
    • Produktdata
      131
    • Prishistorikk
      61
    • Erfaringer
      61
    • Handlelister
      52
    • Sammenligning
      59
    • Priser og lagerstatus
      111
    • Annet (spesifiser i tråd)
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor velger dere å forbedre 2.0 fremfor å forbedre 1.1? Det virker som om dere tviholder på 2.0 bare på trass.

Det er gjort svært store oppgraderinger "under panseret" på versjon 2. Hvis du hadde sett PHP-koden (som jeg har vært delaktig i å skrive) i versjon 1.1 forstår du godt hvorfor det ikke er et alternativ å bygge videre på den :-)

Vi har overført noen av de gode elementene fra v1.1 til 2.0 i forrige uke, og kommer til å gjøre mer av dette. Før helgen gikk det med et par dager til samling for det nye Mediehuset Tek og det ble derfor litt roligere enn vanlig, men utover uken vil det komme flere oppdateringer i Prisguide.

På lista står en rekke mindre justeringer, samtidig som vi jobber for fullt med å skrive om filtreringsmodulen. Det er definitivt denne som fungerer dårligst i dag, men det skal vi klare å rette opp - uten at vi må gå helt tilbake til eldgammel og stygg PHP-kode skrevet på begynnelsen av 2000-tallet..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ahh, det har ikke falt meg inn i det hele tatt. Tenkte kun på det som var synlig for oss brukere, og da mente jeg 1.1 var best. Men ser poenget nå! Jeg håper dere klarer å ordne opp i de små problemene, og vil at dere skal vite på at jeg(vi) setter pris på å kunne være med på utviklingen. Jeg bruker Prisguide(2.0) mer enn kelkoo og prisjakt, og håper det fortsetter sånn fremover også :)

For å snakke om noe annet igjen, så ser jeg gjerne at dere viderefører den formen for "enkelt" og "avansert" søk dere bruker nå. Hvis dere skal sette søkevariablene horisontalt på toppen ift vertikalt på siden(noe jeg håper dere gjør), så synes jeg ikke det skal bli færre variabler å velge mellom. F.eks på hovedkort, så kan pris, formfaktor, sokkel og type minne være "standardvalg", og så kan dere ha en knapp som heter "avansert søk" nederst i rammen med alternativene, der brukeren kan velge f.eks antall minne- og PCI-spor etc.

Vet ikke hva du mener med filtreringsmenyen, men hvis det er den som står på siden der du kan velge formfaktor etc, så er jeg enig i at den fungerer dårlig. Se på andre pristjenester, i norge, sverige og andre land, og se hva som er "standardvalgene". Jeg tviler på at hvermannsen sorterer på antall PCI-spor og hvilket brikkesett hovedkortet har ;)

Vet ikke om jeg har nevnt det tidligere, men denne siden er ikke særlig ryddig. Hva er planene deres for den?

https://prisguiden.no/kategorier/data

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har nevnt det tidligere, men denne siden er ikke særlig ryddig. Hva er planene deres for den?

https://prisguiden.no/kategorier/data

Det er noe som må vurderes, strukturen er 90% lik den i den gamle (vi endret den i fjor til dette etter sterke ønsker fra brukerne).

Det er mye presset inn et sted. Ikoner gjør det enklere å gjenkjenne og bruke touch, samtidig blir det mer scrolling og søking med øyet. Den gamle er mer kompakt i design (men krever også et ekstra klikk for flere av kategoriene).

Øverst, der hvor du har drop-down meny merket med "Kategorier" arbeides det med å gjøre den om til A-Å, det vil gjøre navigering ganske mye enklere. Samtidig som søk direkte på kategori i søkeboks vel også er på vei.

Lenke til kommentar

er en ekstra søkeboks noe som må til for å søke i kategorier?

Vi ønsker heller at det skal være mulig å søke på kategorinavnet i søkefeltet som er der allerede. Det er ikke vanskelig å få til, men det er en jobb som må gjøres :-)

Lenke til kommentar

Ikke meningen å bryte mønsteret her, men forsøkte å kontakte dere gjennom skjemaet på siden uten å komme noe lenger enn 404-error; siden finnes ikke, når jeg trykker send.

Vil gjerne vite hva som skal til og eventuelt hva det koster å liste produkter hos dere...

Lenke til kommentar

Det er noe som må vurderes, strukturen er 90% lik den i den gamle (vi endret den i fjor til dette etter sterke ønsker fra brukerne).

Det er mye presset inn et sted. Ikoner gjør det enklere å gjenkjenne og bruke touch, samtidig blir det mer scrolling og søking med øyet. Den gamle er mer kompakt i design (men krever også et ekstra klikk for flere av kategoriene).

Øverst, der hvor du har drop-down meny merket med "Kategorier" arbeides det med å gjøre den om til A-Å, det vil gjøre navigering ganske mye enklere. Samtidig som søk direkte på kategori i søkeboks vel også er på vei.

Oi, for en forskjell! Kunne dere ikke brukt den gamle, evt med litt større bilder og mer logiske kategorier? Det er ikke meningen å dra opp det gamle kontra det nye igjen og igjen, men foretrekker uten tvil den gamle designen der :)

Lenke til kommentar

Ikke meningen å bryte mønsteret her, men forsøkte å kontakte dere gjennom skjemaet på siden uten å komme noe lenger enn 404-error; siden finnes ikke, når jeg trykker send.

Vil gjerne vite hva som skal til og eventuelt hva det koster å liste produkter hos dere...

Vi er klar over dette, det jobbes med å fikses.

Undertegnede kan nås på vidar.daatland AT prisguide.no - jeg kan hjelpe med grunnleggende info og sette deg i kontakt med riktige personer :)

Lenke til kommentar

For brukerne er/var den gamle overlegen på alle punkter. Det eneste jeg savnet var en mulighet til å huke av/bort butikker på listen.

Hvorfor man gikk bort fra den oversiktlige førstesiden til den gamle prisguiden, ser jeg heller ikke.

Jeg antar det er fordi dere bygger om, men slik den nye nå fremstår er det en vits... =)

post-8559-0-73005100-1295362060_thumb.jpg

Lenke til kommentar

OT, men kan dere ordne slik at når en sorterer ting på dato på bruktmarkedet, så kommer nyeste først? Per nå blir ting sortert på dato, men de som ble lagt til sist, ender opp sist på den dagen. På den måten kommer man ikke på førstesiden på bruktmarkedet med mindre man legger ut 00.01. I tillegg er det irriterende å måtte lete etter nye annonser, og at de ikke bare dukker opp på forsiden!

Lenke til kommentar

Vi er klar over dette, det jobbes med å fikses.

Undertegnede kan nås på vidar.daatland AT prisguide.no - jeg kan hjelpe med grunnleggende info og sette deg i kontakt med riktige personer :)

Kan dere muligens opprette en tråd der dere loggfører de større endringene? Altså ikke en hver tweak eller fiksing av bugs, men tilretteleggelse av ny funksjonalitet

Lenke til kommentar

Kan dere muligens opprette en tråd der dere loggfører de større endringene?

I første omgang kommer vi til å annonsere alle endringer i denne tråden, men når vi gjør større endringer kommer vi helt sikkert til å fortele om disse på andre måter også. Om det blir en egen tråd eller egne nyheter for de større endringene har vi ikke diskutert enda.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Det jeg etterspør er primært en oversikt. Jeg synes det ville blitt veldig rotete om man måte lete etter tilfeldige innlegg i en tråd med mange sider. Grunnen til at jeg ønsker det er fordi forumbrukerne har en viss mistillit til at dere faktisk vil ta initiativ etter å hatt en såpass god kommunikasjon med oss. Det setter gjerne litt ekstra press på dere dersom vi opplever at det er perioder der lite blir gjort. Da må det være naturlig at vi får lov å nappe litt opp i det, når dere først har lovet endringer. :)

Lenke til kommentar

Det jeg etterspør er primært en oversikt. Jeg synes det ville blitt veldig rotete om man måte lete etter tilfeldige innlegg i en tråd med mange sider. Grunnen til at jeg ønsker det er fordi forumbrukerne har en viss mistillit til at dere faktisk vil ta initiativ etter å hatt en såpass god kommunikasjon med oss. Det setter gjerne litt ekstra press på dere dersom vi opplever at det er perioder der lite blir gjort. Da må det være naturlig at vi får lov å nappe litt opp i det, når dere først har lovet endringer. :)

Vi har mye å bevise, og den beste måten å rette opp dette er å faktisk vise til endringer som vi gjør. Helt enig i at vi bør fortelle om alt vi gjør, og kanskje det blir for rotete om vi bare melder disse endringene i denne tråden. En mellomting kan jo være at vi oppsummerer i en annen tråd innimellom.

Lenke til kommentar

Vi har endret stilarket til Prisguide.no slik at bildeelementene i designet hentes mye raskere. Våre egne tester viser at dette gir merkbart bedre ytelse i nettleserne Opera og Firefox, mens IE ikke var like påvirket av problemet i utgangspunktet.

Disse endringene skal ikke være synlig (utover at Prisguide forhåpentligvis oppleves som litt raskere), men det kan selvfølgelig være at det har sneket seg inn en feil enkelte steder. Finner du noe galt i designet tar vi imot tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...