Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide.no bedre

301 stemmer

1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

• Navigering
      146
    • Filtreringsmeny
      208
    • Hastighet
      102
    • Søk
      118
    • Produktdata
      131
    • Prishistorikk
      61
    • Erfaringer
      61
    • Handlelister
      52
    • Sammenligning
      59
    • Priser og lagerstatus
      111
    • Annet (spesifiser i tråd)
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min største hindring for å bruke tjenesten mer aktivt akkurat nå er produktinformasjonen. Jeg stoler rett og slett ikke på at søkeresultatene er riktige, noe de ofte ikke er. Eller i det minste ofte mangelfulle.

Jeg var innom flere kategorier og merket av alle valgene innenfor et område (feks alle produsenter) og søkte. Da skulle egentlig ingen produkter filtres ut, men det forsvant alltid noen. Det typer på mangelfull informasjon. I andre tilfeller er den direkte feil, og det er litt mer "alvorlig". Arbeidet med produktinformasjon er nok mer omfattende, men jeg tror det er nødvendig for å vinne tilbake tilliten til tjenesten. Men dere har sagt at dette er en prioritet framover, så det lover bra!

Det er nok av arbeid her, utfordringen vår er å finne produktdetaljer til å fylle ut alle feltene. Eksempelvis er Samsung flinkere enn LG til å oppgi slikt, og dermed kan det fort være alle Samsung produkter får inn felt som vi ikke finner data til å legge inn for LG-produkt. Når du så sorterer, kommer ikke LG-produktet med.

Denne utfordringen har eksistert i all tid, og for slike felt blir det alltid en vurdering om vi skal ha det med i filteret eller ikke. Heldigvis eksisterer det planer som vil gjøre dette bedre, men foreløpig vil det være en løgn å love dere at vi klarer å fylle ut alle produktdetaljer for alle varer. Men vi bør så absolutt klare å få inn produktdetaljer som produsenten gjør tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar

Savner fremdeles en arbeidslogg som viser hva det er dere endrer på. Er nemlig ikke så lett å se i utgangspunktet. :)

Hva tenker du på da? Versjonslogg eller posting her i tråden etter hvert som vi fullfører ting?

Er det mulighet å få inn en funksjon som kan sortere søket på erfaringer ? Rangere søk fra 6 stjerner og nedover f.eks ?

Det skal jeg notere meg Stig-Arne :)

Vet ikke om vi har støtte for det per i dag, men det burde ikke være veldig vanskelig å få til :)

Lenke til kommentar

Versjonslogg i en egen tråd, takk! Det hadde gavnet dere også tror jeg, da det hadde vært lettere å referere til denne tråden under hetsen fra brukere om tilsynelatende lite framgang. Da ser de at dere i hvert fall holder på med noe, om det enn ikke er det som ligger helt i overflaten. :)

Lenke til kommentar

Jeg søker etter DDR2-RAM, men når jeg skal filtrere på kapasitet får jeg opp følgende valg:

1-100 GiB (187)

100-10000 GiB (213)

10000-16384 GiB (2)

Om jeg trykker på "1-100 GiB", som visstnok skal filtrere bort 213+2 resultater, så skjer det overhodet ingenting. Trykker jeg på "100-10000 GiB" så får jeg isteden opp følgende filtre:

1-10 GiB (185)

10-1000 GiB (27)

1000-8192 GiB (186)

Hvorfor får jeg opp kapasiteter jeg allerede har ekskludert? Om jeg først har valgt å fjerne alt mellom 1 og 100 så er det vel ikke rasjonelt å anta at jeg ønsker å se oppføringer mellom 1 og 10? Rent bortsett fra at "1 GiB" tydeligvis kan bety både 1 MB og 1GB.

Jeg ønsker å få en oversikt over alle "vanlig DIMM" RAM-kits med DDR2, uavhengig av frekvens, på enten 2 eller 4 GB. Lar dette seg gjøre?

Under listen "Populært innen Minne/RAM" får jeg også opp kun DDR3-RAM. Virker temmelig meningsløst når jeg allerede har gitt uttrykk for at jeg er på jakt etter DDR2.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hei srbz: Jeg jobber for øyeblikket med å løse problemene med filterbøttene.

Benevnelsene er riktig, men det som oftest er brukt er GB. Det er fortsatt diskusjon om vi skal følge "folk flest" eller om vi skal faktisk ha de riktige benevnelsene. Personlig har jeg aldri brukt GiB. Vi får se hva som skjer :)

-

Med mindre jeg roter så er egentlig ram i GiB fordi størrelsen følger 2-talls systemet. (f.eks. 1024)

Harddisker derimot har en god stund oppgitt størrelsen i 10-tallssystemet (1000) som betyr at du faktisk får mindre faktisk plass en det de oppgir. For operativsystemene bruker 2-tallssystemet.

Lenke til kommentar

Hei srbz: Jeg jobber for øyeblikket med å løse problemene med filterbøttene.

Benevningene er riktig, men det som oftest er brukt er GB. Det er fortsatt diskusjon om vi skal følge "folk flest" eller om vi skal faktisk ha de riktige benevnelsene. Personlig har jeg aldri brukt GiB så vi får se hva som skjer :)

Er ikke GiB kontra GB jeg stusser på, men det at dere faktisk har 186 oppføringer i kategorien "1000-8192 GiB" samtidig som dere har 185 oppføringer i kategorien "1-100 GiB". Betyr GiB i dette tilfellet da GB eller MB? Videre får jeg ikke filtrert ytterligere, altså får jeg opp f.eks. både 1GB-brikker og 8GB-kits uten at jeg ønsker dette. Forsøker jeg å filtrere videre herfra skjer det rett og slett ingenting.

For å vise tilsvarende hos prisjakt.no: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s67136521&o=tillv_pop&cols=#prodlista

Er det mulig å gjøre det samme søket på prisguide.no? DDR2-minne for stasjonære maskiner på enten 2 eller 4 GB (og fortrinnsvis i par/kits).

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Benevnelsene er riktig, men det som oftest er brukt er GB. Det er fortsatt diskusjon om vi skal følge "folk flest" eller om vi skal faktisk ha de riktige benevnelsene. Personlig har jeg aldri brukt GiB. Vi får se hva som skjer :)

Jeg kan ikke forstå at dette skal være et tema for vurdering i det hele tatt. 99% av befolkningen bruker (og forholder seg til) begrepet GB. Hvorfor skal alt vris og vrenges på? Det blir som å sette igang en diskusjon om dyret heter katt eller katte.

Lenke til kommentar

Nå er GiB et nytt begrep mens GB er det gamle og etablerte.

Om en harddisk har en kapasitet på 512 GiB eller 500 GB så får man ikke utnytte hele disken likevel

Da betyr den likke feilmarginen ingen ting.

Alle som kjøper en harddisk vet at kapasiteten som er oppgitt er omtrentlig kapasitet.

Forslag til prisguiden:

Nå vet jeg ikke hvilke forslag som er kommet inne , men jeg kunne tenke meg å ha muligheten til velge mellom det å inkludere beskrivelser ( der bare varer med de angitte vaglene kommer frem )og det å velge bort betegnelser ( der alt annet en de angitte valgene kommer frem)

Lenke til kommentar

99% av befolkningen bruker (og forholder seg til) begrepet GB.

Jepp. Jeg er enig, men som vi ser utifra tilbakemeldingene så er akkurat dette noe som vi kan nedprioritere litt. Jobben skal bli gjort, bare ikke helt enda :)

Forslag til prisguiden:

Nå vet jeg ikke hvilke forslag som er kommet inne , men jeg kunne tenke meg å ha muligheten til velge mellom det å inkludere beskrivelser ( der bare varer med de angitte vaglene kommer frem )og det å velge bort betegnelser ( der alt annet en de angitte valgene kommer frem)

Hei elg!

Det er funksjonalitet som jeg absolutt ser nytten i, men det krever mye og de aller fleste klarer seg med filtere som inkluderer i stedet for filtere som ekskluderer. Hvilket gjør at dette også er noe vi må se på senere. Men takk for forslaget! Noteres :)

Lenke til kommentar

jeg har lagt merke til på nettbutikken at hvis man skal velge prisklasse så er det ikke alltid at min og max pris er helt det man ville valgt.

hvis alle harddiskene er priset mellom 250 kr og 3 000 kr og man ønsker å kjøpe en som ikke koster mere en 750 kr så blir det for dumt å måtte velge mellom de under 500 kr eller de under 1 00 kr hvis 80 % av diskene er i prisklassen mellom 750 og 1 000 kr .listen ville bli for lang.

jeg sjekket prisguiden for harddisker.

Hva er poenget med Ja/Nei egenskaper ?

her gjelder det for hotswap støtte og støtbeskyttelse som.

valg alternativene forvirrer når man kan velge mellom

- ingen

- ja

- nei

- begge

I realiteten har man da 4 alternativer .

hva skal man få frem når man hverken krysser for ja eller nei ?

hva skal man få frem hvis man krysser av for både ja og nei (som faktisk er mulig ) ?

De naturlige alternativene ville være

- vet ikke.

- ja

- Nei

Lenke til kommentar

Hvor forsvant prisfilteret? Om jeg ikke vil ha varer dyrere enn 400 kroner, så gjør jeg hva?

Skal se på dette nuh! :)

Hva er poenget med Ja/Nei egenskaper ?

valg alternativene forvirrer når man kan velge mellom

- ingen

- ja

- nei

- begge

I realiteten har man da 4 alternativer .

hva skal man få frem når man hverken krysser for ja eller nei ?

hva skal man få frem hvis man krysser av for både ja og nei (som faktisk er mulig ) ?

Da har jeg fikset dette! :)

Nå kan du trykke flere ganger på checkboxene under Egenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg synes kategorier bør være søkbare, i samme felt som man søker etter produkter. Kategoriene som matcher det man skriver vil da listes øverst i det man søker etter. Maks 1-3 matchende kategorier vises.

Så la oss si jeg skriver inn "Router" vil det da være enkelt for meg å klikke meg til router-kategorien.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...