Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide.no bedre

301 stemmer

1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

• Navigering
      146
    • Filtreringsmeny
      208
    • Hastighet
      102
    • Søk
      118
    • Produktdata
      131
    • Prishistorikk
      61
    • Erfaringer
      61
    • Handlelister
      52
    • Sammenligning
      59
    • Priser og lagerstatus
      111
    • Annet (spesifiser i tråd)
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg sjekket tatatur og tegne brett.

her skjer det ingenting når jeg velger "vis flere..." eller klikker på "avanserte filtre" .

Godt poeng. Vi bør fjerne knappen "avanserte filtre" dersom vi ikke har lagt opp dette. Akkurat nå er den der uansett ser jeg.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg så ikke at "Generelt"-fanen var klikkbar. Design går ut over funksjonalitet...

Kanskje vi skal la "Generelt"-fanen være default åpen når man klikker på "Vis avanserte filtre"? Ser at vi må gjøre noe med dette slik at det blir enklere.

Det bør ikke være noen tvil om hvor man skal trykke :-)

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg så ikke at "Generelt"-fanen var klikkbar. Design går ut over funksjonalitet...

Kanskje vi skal la "Generelt"-fanen være default åpen når man klikker på "Vis avanserte filtre"? Ser at vi må gjøre noe med dette slik at det blir enklere.

Det bør ikke være noen tvil om hvor man skal trykke :-)

Mvh,

Amund

jeg fant ikke "generel" fanen : Hvor er den hen ?

Lenke til kommentar

Er prisguiden ødelagt for sortering på Kr/GB ?

Eller er det bare meg som gjør noe feil?

Når jeg prøver å sortere harddisker etter hvilke som har lavest pris pr GB så får jeg bare opp produkter hulter i bulter - flesteparten helt uten pris, og andre med pris men tydeligvis i IKKE i den rekkevfølgen som jeg ba om.

Har noen mer info om dette?

-Stigma

Det er tredjepart som har problemer. Vi skal prøve å få rettet dette i morgen! Takk for tilbakemelding. :)

Mulig ingenting har skjedd med filtrene, men fremdeles er filtrene på grafikkort helt på trynet - ikke en eneste forbedring som er til hjelp for å finne korrekt kort.

Grafikkprosessor har blitt betraktelig bedre. Den er nå 10-12 valgmuligheter kontra 60-70 som det var før. I tillegg er sorteringen alfabetisk. Men spørsmålet er - hva ser du etter? Hvilke filtere er det du mener ikke er gode nok?

jeg fant ikke "generel" fanen : Hvor er den hen ?

Hos meg fant jeg den ved å trykke "avanserte filter" (logisk nok), så dukket det opp en helt tynn stripe under filterne som jeg må trykke på. Først da vises de avanserte filterne.

Vi skal ta på oss tenkehetta og finne en bedre løsning på avanserte filtere. Naturligvis må vi forvente litt forskjell i vaner når vi gjør slike drastiske endringer. Kanskje dere trives bedre med endringene om en liten stund? Men om ikke dere finner det lett å bruke så har vi litt å jobbe med :)

Hjertelig takk til alle for tilbakemeldinger. Dette gjør det så mye lettere for meg å virkelig ta grep om de viktigste problemene! Keep em comin'! :love:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikkprosessor har blitt betraktelig bedre. Den er nå 10-12 valgmuligheter kontra 60-70 som det var før. I tillegg er sorteringen alfabetisk. Men spørsmålet er - hva ser du etter? Hvilke filtere er det du mener ikke er gode nok?

Jo, det kan jeg fortelle deg. Jeg tar utgangspunkt i at jeg skal finne GTX570- kort. Gjør følgende:

1. Klikk på prisguiden.no

2. Klikk på "Data"

3. Klikk på "Interne komponenter"

4. Klikk på "Skjermkort"

5. I den andre rubrikken kalt "Grafikkprosessor" klikker du på filteret "Vis alle". Den første feilen du legger merke til da er at filteret strekker seg ut slik at deler av det blir liggende bak en masse annen tekst.

6. Klikk så på filteropsjonen "Nvidia Geforce 5xx (11)". Da kommer det en haug med 580- kort, men ingen 570, ingen 560 - enda disse er jo også tilhørende i 5xx- serien.

7. Javel tenkte jeg, så jeg klikker i nedtrekksmenyen "Sorter etter:" og velger "Pris lav-høy" istedet for "Popularitet".

Fremdeles ingen 570- eller 560- kort.

Det er altså ikke mulig å få frem noe annet enn 580- kort ved å velge Nvidia 5xx- serien.

Skal man ha et 570- eller 560- kort, så må man benytte fritekstsøk, og da kommer dem jo ikke opp i sortert rekkefølge eller noenting.

Ergo er ikke filtrering på 570- eller 560-kort i orden slik det er idag.

Browser brukt: IE 8.0.6001.19019.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Denne gangen virket de valgene jeg forsøkte lit tidligere.

Har dere allerede ruket oppdater lit i mellomtiden ?

Jess :)

Jo, det kan jeg fortelle deg. Jeg tar utgangspunkt i at jeg skal finne GTX570- kort. Gjør følgende:

1. Klikk på prisguiden.no

2. Klikk på "Data"

3. Klikk på "Interne komponenter"

4. Klikk på "Skjermkort"

5. I den andre rubrikken kalt "Grafikkprosessor" klikker du på filteret "Vis alle". Den første feilen du legger merke til da er at filteret strekker seg ut slik at deler av det blir liggende bak en masse annen tekst.

6. Klikk så på filteropsjonen "Nvidia Geforce 5xx (11)". Da kommer det en haug med 580- kort, men ingen 570, ingen 560 - enda disse er jo også tilhørende i 5xx- serien.

7. Javel tenkte jeg, så jeg klikker i nedtrekksmenyen "Sorter etter:" og velger "Pris lav-høy" istedet for "Popularitet".

Fremdeles ingen 570- eller 560- kort.

Det er altså ikke mulig å få frem noe annet enn 580- kort ved å velge Nvidia 5xx- serien.

Skal man ha et 570- eller 560- kort, så må man benytte fritekstsøk, og da kommer dem jo ikke opp i sortert rekkefølge eller noenting.

Flott tilbakemelding! Det er en gleppe fra meg. Jeg bruker ikke Internet Explorer. Dette blir fikset i morgen :)

Angående manglende treff fra 560, 570 så skal dette også sjekkes opp first thing.

Takk :)

Lenke til kommentar

Hei Rayline

Da er problemene med IE løst.

Skal se på dette nå.

Var problemer med sortering i går. Testet nå og ser ok ut :)

Lenke til kommentar

Da er også 560 og 570 i 5xx filteret for skjermkort.

Dette blir helt klart en prossess som vil ta litt tid. Vi må ta en større gjennomgang.

Husk også at vi gjerne vil ha tilbakemelding på andre ting også:

Hvordan er f.eks. Navigasjonen blitt etter at vi endret kategoriene?

Vi planlegger å gjøre kategori dropdown i toppen om til en A-Å liste.

Hvordan synes dere hastigheten på siden har blitt?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes navigasjonen har blitt mye bedre. Det er mer intuitivt å finne fram til de kategoriene man ønsker, og det er ikke for mye unødvendig på sidene. Hastigheten er også god, og det er positivt at sidene ikke er tunge, slik at de også laster raskt på svakere maskiner (les: atom). Det som krever mest "ytelse" er nok instant-søket, men dette synes jeg også har blitt bedre. Dersom det likevel er et problem så er det uansett lett å deaktivere. :thumbup:

Min største hindring for å bruke tjenesten mer aktivt akkurat nå er produktinformasjonen. Jeg stoler rett og slett ikke på at søkeresultatene er riktige, noe de ofte ikke er. Eller i det minste ofte mangelfulle.

Jeg var innom flere kategorier og merket av alle valgene innenfor et område (feks alle produsenter) og søkte. Da skulle egentlig ingen produkter filtres ut, men det forsvant alltid noen. Det typer på mangelfull informasjon. I andre tilfeller er den direkte feil, og det er litt mer "alvorlig". Arbeidet med produktinformasjon er nok mer omfattende, men jeg tror det er nødvendig for å vinne tilbake tilliten til tjenesten. Men dere har sagt at dette er en prioritet framover, så det lover bra!

Ellers har jeg oppdaget noen flere bugs/mangler. Pris-filteret mangler for tiden på samtlige kategorier, men det er sikkert bare en liten glipp, eller noe dere fikser på.

Jeg opplevde også noe merkelig når jeg søkte etter multifunksjonsskrivere. Filtrene fungerte forsåvidt greit (fikk opp 15 resultat på søket), men når jeg skulle sortere etter pris så forsvant både filtrene og alle produktene med unntak av ett. Se bildet under.

post-154063-0-84088300-1299025782_thumb.jpg

Også i flere kategorier forsvinner mange av søkeresultatene når man velger en annen sorteringsmetode enn popularitet. For eksempel under Bærbar PC er det oppført 468 treff til å begynne med. Når jeg velger sorter etter pris, uten å legge på noen filtre, så får jeg bare 121 treff. Her er det noe som ikke stemmer.

Akkurat nå har ikke alle valgene avhukingsbokser, og det er greit (selv om jeg håper at det kommer). Men når jeg huker av flere bokser og deretter trykker på et filter som ikke har den muligheten, så får jeg bare opp filteret jeg trykket på. For å kombinere må jeg først huke av alternativene som har bokser, trykke søk, og deretter velge filtrene som kun er trykkbake. Det blir litt for tungvindt mener jeg.

Jeg synes det har blitt gjort store forbedringer så langt, bra jobbet! Det var kanskje litt tidlig å slippe den ut av beta-stadiet, men en brukbar tjeneste med mangler er tross alt bedre enn en ubrukbar tjeneste. :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

hele forsiden er på rett under 300KB uten reklame og har få ubuklige elementer. dette går virklig rett vei =). nettsiden er responsiv på på desire, og hele forsiden tar mellom 1-2 sec å laste inn.

hva er på planen fremover?

Godt å høre! :)

Planen fremover er:

Dotten & Co jobber med produktene og forbedrer dette. De vil også se på oppsett av filterbøtter. Dette henger mye i sammen med hverandre.

Jeg skal jobbe med å forbedre grensesnitt og funksjonalitet på Prisguide.no. Dette spesielt fordi det er noen bugs her og der. Prisguide har et vanvittig sortiment som gjør at det vil komme bugs med slike store lanseringer. Side om side med å fikse dette skal jeg også videreutvikle.

Jeg synes navigasjonen har blitt mye bedre. Det er mer intuitivt å finne fram til de kategoriene man ønsker, og det er ikke for mye unødvendig på sidene. Hastigheten er også god, og det er positivt at sidene ikke er tunge, slik at de også laster raskt på svakere maskiner (les: atom). Det som krever mest "ytelse" er nok instant-søket, men dette synes jeg også har blitt bedre. Dersom det likevel er et problem så er det uansett lett å deaktivere. :thumbup:

Min største hindring for å bruke tjenesten mer aktivt akkurat nå er produktinformasjonen. Jeg stoler rett og slett ikke på at søkeresultatene er riktige, noe de ofte ikke er. Eller i det minste ofte mangelfulle.

Jeg var innom flere kategorier og merket av alle valgene innenfor et område (feks alle produsenter) og søkte. Da skulle egentlig ingen produkter filtres ut, men det forsvant alltid noen. Det typer på mangelfull informasjon. I andre tilfeller er den direkte feil, og det er litt mer "alvorlig". Arbeidet med produktinformasjon er nok mer omfattende, men jeg tror det er nødvendig for å vinne tilbake tilliten til tjenesten. Men dere har sagt at dette er en prioritet framover, så det lover bra!

Godt observert med produsenter filteret! Vi har mye arbeid med å forbedre produktdata.

Ellers har jeg oppdaget noen flere bugs/mangler. Pris-filteret mangler for tiden på samtlige kategorier, men det er sikkert bare en liten glipp, eller noe dere fikser på.

Jepp. Pris-filteret har jeg skrudd av inntil videre fordi det er problemer. Kommer tilbake plutselig! :)

...når jeg skulle sortere etter pris så forsvant både filtrene og alle produktene med unntak av ett.

Sorterer du på pris så ekskluderer du alle produkter som ikke har pris. Så det er faktisk ikke en bug. :p Men det er vanskelig å formulere i et grensesnitt. Vi har lagt ved en liten grå tekst ved siden av sortering som forklarer litt, tydelig at vi må forklarere litt tydeligere. Og når produkter forsvinner så forsvinner også tilhørende filtere.

Akkurat nå har ikke alle valgene avhukingsbokser, og det er greit (selv om jeg håper at det kommer). Men når jeg huker av flere bokser og deretter trykker på et filter som ikke har den muligheten, så får jeg bare opp filteret jeg trykket på. For å kombinere må jeg først huke av alternativene som har bokser, trykke søk, og deretter velge filtrene som kun er trykkbake. Det blir litt for tungvindt mener jeg.

Jepp. Dette er jeg helt enig i. Etter redesign av filtere har vi funnet mangler ved vår søkepartner som vi har bedt om å få forbedret. Dette er ikke ved slett arbeid fra søkepartner, men fordi det er umulig å forutse absolutt all funksjonalitet. Så vi har spesifisert ny funksjonalitet som vil løse dette.

Jeg synes det har blitt gjort store forbedringer så langt, bra jobbet! Det var kanskje litt tidlig å slippe den ut av beta-stadiet, men en brukbar tjeneste med mangler er tross alt bedre enn en ubrukbar tjeneste. :roll:

Det er nettopp som du sier - prisguide, selv om langt fra feilfri, er blitt mye bedre. Manglende resultater ved filtervalg osv var et problem før oppdateringen også. Vi har bare tatt et stort løft og ryddet i koden. Med andre ord er vi på vei til å få en Prisguide hvor systemet blir knallbra, men alt avhenger av produktinnleggere. Før lansering av nye filtere hadde vi problemer med koden i prisguide i tillegg til manglende produktdata. Da baller det på seg :)

Takk for innsatsen pro_odeh! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplevde her i vinter da jeg så på Logitech G27 bilratt at lagerstatusen var ikke riktig. Det sto da at platekompaniet eller en eller annen butikk hadde den inne, men da man gikk inn på nettbutikken så skulle de ikke få den inn før i slutten av februar :thumbup:

(rotete) ^.^

Lenke til kommentar

Jeg opplevde her i vinter da jeg så på Logitech G27 bilratt at lagerstatusen var ikke riktig. Det sto da at platekompaniet eller en eller annen butikk hadde den inne, men da man gikk inn på nettbutikken så skulle de ikke få den inn før i slutten av februar :thumbup:

(rotete) ^.^

Japp. Dette er noe vi skal jobbe med også. Amund har et lite hjertebarn ved navn Solr som vi kanskje skal benytte til priser og lagerstatus. Dette kan bli veldig spennende :)

Men om du finner konkrete feil i priser/lagerstatus så må dere bare si ifra. Det er ikke alltid det er bugs. Noen ganger tar det bare tid fra butikken gjør endringer til vi får behandlet det. Men tilbakemelding på feil/lagerstatus er viktig for oss. Det er svært vanskelig til tider å finne avvikene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...