Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide.no bedre

301 stemmer

1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

• Navigering
      146
    • Filtreringsmeny
      208
    • Hastighet
      102
    • Søk
      118
    • Produktdata
      131
    • Prishistorikk
      61
    • Erfaringer
      61
    • Handlelister
      52
    • Sammenligning
      59
    • Priser og lagerstatus
      111
    • Annet (spesifiser i tråd)
      23

Anbefalte innlegg

Før dere skal begynne og endre etter hva folk vil ha så bør dere vel kanskje fikse reelle feil først.

Det ser fortsatt ut som Norsk Tipping har kuppa Prisguiden, det står fortsatt HUB og Åpne i valga for antall prosessorer på CPU.

Hva folk vil ha er: filtere som fungerer og navigasjon som er enklere. Ferdig med navigasjon og filtere skal jeg prøve å få ut denne uka. Så det er fikse reelle feil og ta i bruk ny teknologi som vil bli resultatet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med filtre, mener du slikt som hvilken socket prosessoren har etc? Skal du flytte dem opp? Er det hovedsaklig design eller mer logiske filtervalg du fokuserer på?

Du er "spot on" når det gjelder betydningen av filtere. Søkefiltere er det du bruker for å begrense resultatene i et søk.

Per i dag er valgmulighetene der noen ganger feil, andre ganger med store mangler og stort sett alltid vanvittig rotete. Jeg har skrevet om all logikken bak dette og vi tar i bruk nytt administrasjonspanel som gir oss større kontroll.

I tillegg har vi endret på designet helt. Nettopp fordi brukervennligheten i filterne i dag ikke er god nok. Det er uoversiktlig og rotete. Dette skal vi få bukt med! :)

Lenke til kommentar

Hva skjedde med å poste fremskritt i denne tråden? Har du ferie fable? :-)

Synes dere bør ta med filtrene ut på jordet og skyte dem. Fokusér kun på dem, og få dem ut på markedet pronto. Personlig vil jeg heller ha 100 små oppdateringer enn to-tre store.

Vi måtte skrive om en hel masse for å gjøre filterløsningen bedre, og har straks noe vi kan vise frem. Jeg er helt enig i dette med mange små endringer enn noen få store, men akkurat nå er vi der at vi har skrevet masse ny kode uten at leseren egentlig ser den helt store forskjellen.

Jeg har på blokka mi at jeg skal gå igjennom filteroppsettet i morgen, og planen er at vi skal vise frem en beta (på lukket området) av det vi har gjort den siste uken i løpet av morgendagen. Vi rekker ikke å fikse alle bugs til i morgen og det er mye som gjenstår når det gjelder å konfigurere filter for hver enkelt kategori, men vi har lyst til at dere skal få se hvilken vei vi går.

Lenke til kommentar

Hva skjedde med å poste fremskritt i denne tråden? Har du ferie fable? :-)

Langt ifra :)

Det har vært lite fremskritt for dere å se, men det har vært ganske store fremskritt. Som Amund sier skal vi gå i gang med betatesting av nye filtere. Jeg kan si dere, uten tvil, at filterne vil bli noe helt annet, men vi vil veldig gjerne gjøre en finjustering av ting og prøve å finne eventuelle problemer før vi presenterer dere med dette. Vi har utrolig lyst på en "wow, så bra!" enn å være en uke tidligere ute og få en "men dere har jo ikke..!" :)

Lenke til kommentar

Da har vi klar en beta av søkefilterne :)

Prøv følgende:

- Finn en ny harddisk. Hvilke spesifikasjoner skal den ha? SATA-300? SSD? 3.5" ? Etc.

- Finn skjermkort: NVidia? Ati? Nvidia 5-serien? Eller ati 5xxx-serien?

Dere vil legge merke til følgende:

- Numeriske felter er tatt bort. Vi vil nå presentere "bøtter" med verdier basert på hva du søker etter.

- Vi har implementert "bøtter" (en lenke som velger flere filtere på en gang). Noen av disse er levert av vår søkeleverandør (basert på resultatene). Andre vil være manuelt konfigurert av oss. Det er mye arbeid som må på plass med de manuelle, men det er vi i full gang med. Bøtter kan dessverre ikke benytte checkboxes.

- Horisontale filtere! \o/ ! Se så mye ryddigere det ble :)

Vi har også valgt å gjøre selve teksten på filterne til klikkbare lenker. Det gjør det raskere å gjennomføre enkle søk og filtreringer.

Brukernavn og passord er: pg

Her kan dere se våre nye filtere: http://pg.stage.raw.no/kategorier/baerbar-pc

Håpere dere blir fornøyd. Dere vil se fortløpende fremgang på denne siden.

Så vidt jeg vet er det gjort mest arbeid på Bærbar PC og også noe på Skjermkort (se grafikkprosessor lista har krympa!).

Ris og ros mottas gjerne :)

Lenke til kommentar

de gangene filterne svikter er mest sansynlig pga info feil på produktene.

her er eksempel.

http://pg.stage.raw.no/sok?count=20&n=&sort=price&order=asc&sort=price&order=asc&categoryId%5B%5D=2&detailId%5B%5D=588%281%29&detailId%5B%5D=379%280%29&pg-q=

ellers syntes jeg filterne fungerte bra. var også veldig lett å finne produktet man faktisk lette etter i de fleste tilfeller jeg gadd å teste i kveld. det jeg savner er muligheten til å søke etter at jeg har lagt til filterne jeg trenger. søk innafor resultatene.

Lenke til kommentar

Man burde slippe å oppdatere hele siden før man har valgt alle filtrene man skal. Samtidig burde alternativer som det ikke eksisterer produkter for fjernes kontinuerlig. For eksempel dersom man velger et brikkesett, så burde alle prosessorsokler som ikke er relevante bli fjernet uten at hele siden må lastes på nytt.

Lenke til kommentar

det jeg savner er muligheten til å søke etter at jeg har lagt til filterne jeg trenger. søk innafor resultatene.

Hvis du ser under "Avanserte filtere" så har du enda større mulighet for filtrering - og også fritekstsøk. Fritekstsøk kan benyttes for å søke f.eks. etter "Green" (western digital green power disker) innenfor harddisker.

Om jeg går inn på prisguide.no, og skal velge meg et grafikkort, så kommer de opp hulter til bulter og omhverandre enda......skal kanskje være slik?

Disse endringene ligger foreløpig kun på http://pg.stage.raw.no. Når vi har testet de ordentlig og satt opp bøttene slik vil vi ha det så legger vi det ut på prisguide.no.

Man burde slippe å oppdatere hele siden før man har valgt alle filtrene man skal. Samtidig burde alternativer som det ikke eksisterer produkter for fjernes kontinuerlig. For eksempel dersom man velger et brikkesett, så burde alle prosessorsokler som ikke er relevante bli fjernet uten at hele siden må lastes på nytt.

Det er gode tips du kommer med her. Jeg vil også ha det slik. Per i dag fokuserer vi på å få filterne til å bli mye bedre enn de har vært. Det å lage slik at filterne oppdaterer seg fortløpende uten lasting av hele siden er en meget stor og komplisert jobb - jeg vil gjerne ha det, men det er viktigere ting jeg må ta tak i akkurat nå. Det viktigste er at vi får et søk hvor det er lett å finne produktene man ser etter og så får avansert brukervennlighet komme etterpå :)

Lenke til kommentar

Hmm, må si jeg ble litt skuffet.

Det første jeg prøvde på var søket jeg har lagt ved som ett bilde her. Det øverste utklippet er fra ett enkelt søk, så spesifiserer jeg at jeg vil se på de 9 acer pcene prisguiden sier er der... Nothing. Det er også meget sært å bruke betegnelsen Mebibyte... (MiB) (1Mebibyte= 1048576 bytes =1 megabyte). Det er vanlig å bruke SI decimal prefikser fremfor IEC binary prefikser, selv om størrelsen er lik.

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Hmm, må si jeg ble litt skuffet.

Det er lov å bli skuffet. Vi har fortsatt masse forbedringer som må gjøres, f.eks når det gjelder benevnelser, utvalg av filtermuligheter og kvalitetssikre at resultatene er riktige til en hver tid. Noe av det jeg selv synes er vanskeligst er hvordan vi skal styre valgmulighetene etterhvert som man "driller" seg nedover i en kategori.

Skal vi fjerne alle valg som ville gitt null treff, eller skal vi "gråe" dem ut?

En annen ting vi veldig gjerne vil vite er om vi er på rett spor når vi nå har flyttet søkefiltrene over resultatsiden? I dagens versjon ligger søkefiltrene i venstrekolonnen.

Lenke til kommentar

det jeg savner er muligheten til å søke etter at jeg har lagt til filterne jeg trenger. søk innafor resultatene.

Hvis du ser under "Avanserte filtere" så har du enda større mulighet for filtrering - og også fritekstsøk. Fritekstsøk kan benyttes for å søke f.eks. etter "Green" (western digital green power disker) innenfor harddisker.

fant den nå.

for meg ivertfall er det ikke veldig logisk at jeg vill starte et helt nytt søk når jeg har filtrert meg frem et stykke innafor en kategori, og det er den eneste muligheten man har med den mest fremtredene søkeboksen på siden. min mening er at søk bør gjøres fra det stedet på nettsiden du befinner deg.

edit:

En annen ting vi veldig gjerne vil vite er om vi er på rett spor når vi nå har flyttet søkefiltrene over resultatsiden? I dagens versjon ligger søkefiltrene i venstrekolonnen.

jeg syntes det var fint å slippe å scrolle opp og ned for å finne de filterne jeg lette etter.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Vi skal jobbe litt med det visuelle og tar absolutt med oss dine gode tips Kjell :)

Mreinha:

Filtere som ikke har resultater skal ikke være synlig. Takk for at du nevnte dette. Produsenter er noe litt spesielt, så forhåpentlig er dette problemet kun tilstede på det filteret. Jeg har hittil ikke sett dette på de andre når jeg har testet.

Når det gjelder betegnelsen så er den per definisjon den riktige, men ikke den som er oftest brukt. Jeg er litt av delt mening om denne. Skal vi ta "feil" som alle andre, men det vil i så tilfelle være på bekostning av generell forståelse fra brukerne? Blir en runde på kammerset med alt for store boksehansker..

Edit: hah! Fant ut at det er en bug som gjør at "Installert Minne: Fra 4096 MiB" blir omgjort til et ugyldig format. Derfor får du null treff! It's a bug! Den blir fikset i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...