Lifeform Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hei, Er det noe måte å skjule at andre kan se hva jeg skriver til venner på Facebook? Virker som det nå er slik at ALLE ser hva alle skriver til hverandre. Endret 7. januar 2011 av Lifeform Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Personlige meldinger, chatten og lukkede grupper er muligheter du har. Wallen din er offentlig, og er noe alle dine kontakter kan lese med mindre de er blokkert. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 OK. Og IKKE mulig å skru av at andre kan se når du skriver på andre sine waller og bildekommenteringer ? Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Enkelt forklart - nei. Alle dine venner kan lese alt som blir skrevet på din vegg av andre. Om du har en kontakt som er venn med deg og den du skriver med (via veggene) kan h*n lese hva dere skriver til hverandre. Er en gitt person kun venn med deg og ikke den du skriver med, vil det være den du skriver med sine privacy innstillinger som avgjør hvorvidt det er lesbart for andre elle ei. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Ok det siste er IKKE ønskelig. Her burde Facebook gi oss opsjon på om vi ønsker at andre skal se hva vi skriver på andre sine vegger og hvilke bilder vi kommenterer eller ei. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Antakelig vil vi ikke få den muligheten da veggen aldri var ment for private samtaler. Med den opsjonen du ønsker vil det også samlet være alle de som skriver på en persons vegg som bestemmer dens innhold og åpenhet, og ikke personen som veggen tilhører. Tør jeg spørre mer nøyaktig hvorfor du ønsker den muligheten? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Egentlig med deg på dette :-) Skjønner hva de har tenkt her, dog hadde det likevel vært fint å kunne skru av hvem som skulle se hva du skrev til de og de vennene. Kan være f.eks. ting som du ikke ønsker at enkelte skal se, men som er til interesse for andre osv. DOG: Det er jo bare som du sier å bruke private meldinger i stedet. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hvordan jeg løser det. Jeg har endel venner jeg diskuterer svært mye film, musikk, bøker, teknologi og politikk med, da er det greit å kunne plassere overfladiske diskusjoner, anbefalinger og linker i en gruppe fremfor på veggene til hverandre. Praktisk da det begrenser spam til andre som ikke er like interesserte, samt at det toner ned hvor nerdete mye jeg diskuterer. Ellers så antar jeg de fleste har en eller flere bekjente (man ikke er overstadig begeistret over) som har en liten tendens til å skulle henge seg med på absolutt alt som lukter av sosiale sammenkomster osv. Endret 7. januar 2011 av blured Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå