Kammizez Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hadde tenkt til å ta en InterRail-tur til sommeren, og skulle gjerne hatt noen tips til reiseruten. Jeg drar mest sannsnylig sammen med en kamerat. Jeg har egentlig lyst til å komme meg rundt mesteparten av Europa, men er usikker på hvor mye jeg rekker på 1 mnd. Er også veldig usikker på hvor mye penger jeg egentlig trenger. Gjerne kom med noen erfaringer om dere har vært på InterRail før. Trenger generelt noen gode råd, blir min første ferie uten foreldre. Blir forresten 18 år til sommeren, om noen lurte. 1 Lenke til kommentar
treant Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 prøv å reis litt off season! da blir det å bo billigere og bo på hosteller, ikke hoteller osv.... bare å sende PM om du lurer på noe! Spørs hvor du vil reise hen så klart, vi rakk danmark, tyskland, nederland, belgia, østerrike, sveits, tjekkia og luxemburg på opp under 1 måned Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor mye kommer en sånn tur på, da? sånn cirka? planlegger mn hotell/hosteller på forhånd, eller tar man det når man kommer til byen og er hva som finnes der og da? Lenke til kommentar
treant Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 siden dekk er under 25, så koster ei reise hvor mye du vil i 23 dager billett 260 euro trur je. Er det off season, så trenger dekk ikke å reserver hosteller, men kan høre noen dager i forveien, når dere er ute å reser! lurt om dekk kjem på kvelden, men på dagen så er det bare å oppsøke turistkontoret! Lurt å finne ut om serverdigheter der dekk ska, og så en reise rute som ikke er altfor lang, vi kjørte f.eks i en ring kan du godt si, gjennom midt europa men nattog, der burde dekk reservere plasser! og pakk lett! klær kan vaske for en tier, og tørkes for en tier og! Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Har nok ikke mulighet til å reise off-season, da vi begge går på skole, og må derfor bruke sommerferien. Planen var å sove på hosteller ja. Men du mener altså det må bestilles i forveien? Om tiden rekker til hadde jeg hvertfall tenkt noe lignende: Tyskland - nederland - Frankrike - Nord-Italia - Ungarn - Romania - Polen - (tsjekkia) - Tyskland. Godt mulig jeg har tatt meg vann over hodet her da.. Sjekket litt på prisene, 3000kr for 30 dager. 1 Lenke til kommentar
treant Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Kan være lurt ja, for det kan fort bli dyrt da de fleste billige hostellene kan være booked! dessuten, så må/burde dere reserver om dere reiser med tog, for de er ofte fulle! Men om toget starter der dere skal på, bare vær først ut. Spesielt om dere skal langt. Viktigste er å gjøre det om dere skal sove på toget, noe som er veldig lurt da dere slipper å bruken dagen på å reise - og et sted og sove Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Galskap å booke alt på forhånd, men et par dager i forveien er lurt -- lengre om det er spesielle festivaler etc i området. Regn med €20 per natt eller så i overnatting (egentlig i overkant gitt reiseruten, skulle jeg tro). Det er verdt å beholde fleksibilitet så det er mulig å oppholde seg lengre de stedene man liker godt – dere har jo en rimelig frisk liste med land og kort tid på å gjennomføre det. Hvor mye penger man bruker ellers på turen er helt umulig å si noe generelt om – det er fullt mulig å svi av noen tusen om dagen, og man kan ha mye moro for en hundrelapp om man går inn for det. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Foreslår å ta billig fly ned til Tyskland for å spare penger og en kjip reiserute. Deretter kan du f.eks dra Tyskland -> Østerrike -> Sveits -> Italia (nord Italia) -> Slovenia -> Kroatia og evt videre i Balkan eller hjem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå