Gå til innhold

Mistet rettigheter til filer etter windows reinstall

Anbefalte innlegg

Jeg har etter reinnstallering av windows 7 mistet rettighetene til mange filer. Skal jeg åpne et bilde eller et filmklipp får jeg beskjed om at jeg ikke har rettigheter til å vise disse filene selv om jeg er innlogget som admin. Under tilgang er det kun disse mystiske "S-1-5-3653465-4353353" kontoene som er oppført. Jeg må da gå gjennom hele smøla med å legge meg inn som rettighetsbruker. Dette er jo ekstremt slitsomt å gjøre for hver enkelt fil. Er det noen måte å gjøre dette på en hel harddisk/partisjon/mappe i slengen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på mappa, velg Properties (Egenskaper) > Security (Sikkerhet) > trykk Advanced (Avansert), da kommer du inn i Permissions (Tilatelser), sjekk Owner (Eier) fanen at det er du som er eier. Hvis ikke du er det så endre det og trykk Apply (Bruk). Gå tilbake til Permissions (Tilatelser) fanen og trykk Change Permissions (Endre tilatelser). Du får nå opp et eget vindu med kun en fane, Permissions (Tilatelser). Påse at du har Full control, hvis ikke legg deg til med det, og påse så at begge boksene nederst i den ene fanen er avkrysset. Trykk så Apply (Bruk) og vent til den er ferdig! Gå så ut med OK hele veien ut.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde faktisk akkurat det, men når jeg trykker på Bruk på siste fanen får jeg bare beskjeden "Det oppstod en feil mens sikkerhetsinformasjonen ble tatt i bruk for F:\Dokumenter\"sett inn fil jeg ikker har tilgang til her". Ingen tilgang."

Hva er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...