Gå til innhold

HHjelp, hodetelefonene lekker lyd!

wobbe

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk sennsheiser hd555 til jul, og jeg er fornøyd med de.

MEN det er ikke fruen i huset. De lekker for mye lyd.

Jeg må handle raskt om jeg skal kunne bytte disse nå.. Så det jeg lurer på er om det finnes noen med samme eller bedre kvalitet (lyd), men som ikke lekker lyd!

Bruker dem stor sett på pc'n med spotify.

Pris helst ikke over 1500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Takker for svar! :)

De så jo ikke så vert ut de.

Hvordan er de i forhold til

Beyerdynamic DT770 Pro ?

Jeg ser også at Beyer kommer i 32, 80 og 250 ohm. Hvilken av disse er best til mitt bruk, og hva er egentlig den praktiske forskjellen?

Edit: Jeg glemte å nevne at jeg er avhengig av at hodetelefonene ikke klemmer på hodet mitt.. Jeg synes faktisk mine hd555 også er i strammeste laget! Velur puter er definitivt å foretrekke, skinn ol blir svett og ekkelt.

Endret av wobbe
Lenke til kommentar

Det er nok vel så mye personlig smak som styrer hva som er best mellom DT770 og Shure headsettene. Begge er veldig gode og lukkede.

(DT770 tar litt tid å spille inn, så du vil ikke få helt riktig lyd hvis du hører på et helt nytt sett)

Jeg vet ikke hva ditt bruk er(?). For å gjøre det enkelt så bør du ha så lav motstand (ohm) som mulig hvis du bare skal koble de til iPod og annet portabelt ustyr. Hvis du har en hodetelefonforsterker eller en reciever hjemme som du kobler den i så kan du gå opp på motstanden, da en forsterker har mye mer kraft enn en iPod.

Helt enkelt forklart, et headset med lav motstand vil spille høyere på 1V spenning enn hva et sett med høy motstand klarer. Men lav motstand vil også fremheve evt støy på signalet. Derfor velger "alle" et sett med høy motstand hvis du har en enhet som kan drive de.

Når det gjelder DT770 så er det mange som foretrekker 80ohm over 250 ohm, så høy ohm gir ikke automatisk bedre lyd.

Du kan også sjekke ut Audio-Technica M50 til omtrent samme pris som DT770. Denne er testvinner i lyd&bilde!

Lenke til kommentar

Audio-Technica ATH-M50 er ikke bare testvinner hos lyd&bilde. Musikkpraksis gir dem veldig god omtale.

http://www.scandecsystemer.no/nyheter/pdf/5xheadset%20urek.pdf

De er rangert som beste lukkede hodetelefon i sin prisklasse http://www.headphone.com/selection-guide/top-picks/10-best-headphones.php og er en lukket hodetelefon favoritt hos brukerne av head-fi.org

Lydmessig er de veldig like DT770Pro men har bedre kontroll på bass og mer tydelig mellomtone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...